کد خبر: ۳۶۴۷۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
مهاجم سابق پرسپوليس‌گفت: «حيف است پرسپوليس‌ نتيجه نگيرد چون لياقت اين تيم قهرماني است چرا که فوتبال زيبايي بازي مي‌کند.»
به گزارش پایگاه 598، ادموند بزيک معتقد است تيم برانکو ایوانکوویچ با فوتبال زيبا و تهاجمي‌اي که بازي مي‌کند لياقت قهرمان شدن را دارد اما بايد از فرصت‌هايي که به دست مي‌آورد بهتر استفاده کند تا امتيازات مهم را از دست ندهد.

 

اظهارات بزیک را در ادامه می خوانید:

 

* بازي پرسپوليس‌ و سایپا چطور بود؟

- من متاسفانه کل بازي را نديدم اما آن دقايقي که ديدم، پرسپوليس‌ سوار بازي بود و فکر مي‌کنم حق پرسپوليس‌ بود که سه امتياز را بگيرد اما هميشه به بازي خوب امتياز نمي‌دهند. پرسپوليس‌ اگر همين روند را ادامه دهد، مي‌تواند سهميه آسيا را بگيرد.

 

* يعني نمي‌تواند قهرمان شود؟

- فکر نکنم اما پرسپوليس‌ اگر مي‌خواهد قهرمان شود بايد از موقعيت‌هايي که به دست مي‌آورد، بهترين استفاده را ببرد.

 

* گل خوردن در دقايق آخر بازي هم براي پرسپوليس‌ معضلي شده است. قبول داريد؟

- طبيعت فوتبال همين است. شما اگر دو، سه گل از حريف جلو باشيد، دقيقه آخر هم گل بخوري، چيزي عوض نمي‌شود. پرسپوليس‌ بايد بهترين استفاده را از موقعيت‌هايي که به دست مي‌آورد، ببرد. نمي‌گويم صددرصد فرصت‌هايش را گل کند اما بايد از موقعيت‌هايش بهتر استفاده کند چون اين بازي زيبايي که پرسپوليس‌ به نمايش مي‌گذارد، اگر با نتيجه همراه باشد تماشاگر لذت بيشتري مي‌برد. پرسپوليس‌ هر بازي 8، 9 موقعيت خوب به دست مي‌آورد و حداقل بايد دو گل بزند تا آخر فصل به چه کنم چه کنم نيفتد. حيف اين فوتبال زيباي پرسپوليس‌ است که با نتيجه همراه نباشد.

 

* چرا برانکو از دقيقه 60 به بعد به فکر دفاع و حفظ نتيجه بود؟

- حساسيت‌هاي بازي و حضور پرسپوليس‌ در جمع مدعيان باعث مي‌شود که دنبال حفظ نتيجه باشد و برانکو هم مي‌خواست پيروزي‌اش را حفظ کند اما بعضي مواقع اين شيوه نتيجه نمي‌دهد. همه تيم‌ها ممکن است دقايق آخر گل بخورند و همان‌طور که ديديد سپاهان هم دقيقه 94 از تراکتورسازي گل خورد و باخت. وقتي با يک گل از حريف جلو هستيد بايد آن را حفظ کنيد تا سه امتياز را بگيريد اما گاهي اوقات اين اتفاقات مي‌افتد.

 

* عده‌اي معتقدند عملکرد برانکو در آوردن مدافعان به زمين وقتي که تيمش جلو است، ناشي از ترسو بودن اوست. اين فرضيه را قبول داريد؟

- اين‌ها حرف‌هايي است که از مد افتاده. برانکو اگر ترسو باشد که تيمش اين‌طوري بازي نمي‌کند. برانکو با سيستم 2-4-4 لوزي بازي مي‌کند که نشان مي‌دهد ترسو نيست. وقتي اين سيستم را انتخاب کرده، ريسک گل خوردنش زياد مي‌شود اما تيم در فاز هجومي هم خيلي قوي مي‌شود. پرسپوليس‌ آمار گل خورده‌اش کم است و به همين دليل از دقيقه 60 به بعد رو به دفاع آورد چون دنبال امتياز است تا در کورس قهرماني بماند.

 

* پرسپوليس‌ آخر فصل حسرت اين امتيازات را نمي‌خورد؟

- بقيه مدعيان هم مساوي کرده‌اند و نمي‌برند. برانکو در بازي مقابل سايپا دنبال حفظ نتيجه بود و واقعا حيف است پرسپوليس‌ نتيجه نگيرد چون لياقت اين تيم قهرماني است چرا که فوتبال زيبايي بازي مي‌کند و حيف است اين امتيازات را از دست بدهد. از دست دادن امتياز نگران‌کننده است اما جبران مي‌شود چون بازي‌هاي سخت تيم تمام شده و مي‌توانيم اميدوار باشيم.

روزنامه گل


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها