کد خبر: ۳۶۵۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

بولتن نیوز: هيئت نظارت بر انتخابات مجلس صلاحيت بين 60 تا 70 نماينده فعلي مجلس را رد كرده است كه اين نمايندگان با حضور در دفتر علي لاريجاني رئيس مجلس خواستار پيگيري موضوع صلاحيت خود شدند.

خبرنگار پارلماني بولتن نيوز، از نمايندگان مجلس شنيد كه هيئت نظارت بر انتخابات مجلس، در بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس صلاحيت حدود 60 تا 70 نماينده فعلي مجلس را رد كرده است.

براساس شنیده ها، برخی از رد صلاحیت ها به خاطر موضوع تغییر سطح مدرک تحصیلی بوده است و از آن  جا که برخی نمایندگان هنوز مدرک تحصیلی خود را ارائه نداده اند و یا موفق به تسویه حساب با دانشگاه مربوطه نشده اند، امکان ارائه مدرک تحصیلی خود را نداشته اند.

همچنین در مواردی، مدارک نامزدها کامل نبوده است و باعث شده که نمایندگان به موقع نتوانند مدارک خود را ارائه دهند و نقص پرونده داشته اند.

براین اساس، برای این تعداد از نمایندگان حق اعتراض وجود دارد و در روزهای آینده می توانند باتکمیل مدارک خود، مشکل را برطرف نمایند. به عبارت دیگر، اعلام این لیست رد صلاحیت شدگان هنوز قطعی نیست و بازهم امکان راه یابی تعدادی دیگر از نمایندگان به رقابت های انتخاباتی وجود دارد.

بر اساس اين گزارش، اين عده از نمايندگان در روزهاي گذشته با حضور در دفتر علي لاريجاني رئيس مجلس خواستار پيگيري اين موضوع شدند.

اسامي اين نمايندگان به شرح زير است:

1- جهانبخش اميني نماينده كرمانشاه

2- صمد فدايي نماينده سنقر و كليايي

3-سيدجواد زماني نماينده كنگاور و صحنه

4-سيد فتح اله حسيني نماينده پاوه

5-محسن كوهكن نماينده لنجان و عضو هيئت رئيسه مجلس

6- سيدجاسم ساعدي نماينده شوش و عضو هيئت رئيسه مجلس

7- هادي مقدسي نماينده بروجرد

8-محمدقيوم دهقاني نماينده ايرانشهر

9-سادات ابراهيمي نماينده شوشتر

10-سيدفاضل موسوي نماينده اردبیل

11-اقبال محمدي نماينده سنندج

12- عبدالجبار كرمي نماينده سنندج

13-فخرالدين حيدري نماينده سقز و بانه

14-سيد حسين دهدشتي نماينده آبادان

15-محموداحمدي بيغش نماينده شازند

16-محمدقسيم عثماني نماينده بوكان

17-سيدمصطفي ذوالقدر نماينده بندرعباس

18-نادرقاضي پور نماينده اورميه

19-رضا عليزاده نماينده ورزقان

20-فاطمه آجورلو نماينده كرج

خبرنگار بولتن در تلاش است تا اسامي ديگر نمايدگان رد صلاحيت شده را بدست آورد كه متعاقبا منتشر خواهد شد.

در مرحله اول بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس نهم توسط هیئت اجرایی، اين هيئت صلاحیت 32 نماینده فعلی مجلس را رسما رد کرد.

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات که از روز شنبه 24 دي ماه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس را آغاز کرده تا روز جمعه 30 بهمن فرصت داشت تا به بررسی ها بپردازد.

این هیئت روز شنبه اول بهمن نتیجه کار خود را به فرمانداریهای سراسر کشور اعلام كرد و فرمانداریها نیز در این روز نتیجه بررسی صلاحیت ها را به داوطلبان اعلام كردند.

البته هيئت نظارت بر انتخابات صلاحيت برخي از نمايندگان فعلي كه توسط هيئت اجرايي رد شده بود از جمله علي مطهري، عليرضا محجوب، حميدرضا كاتوزيان، علي عباسپور نمايندگان فعلي تهران، انوشيروان محسني بندپي نماينده نوشهر و چالوس، محمدمهدي شهرياري نماينده بجنورد، مجيد نصيرپور نماينده سراب، داريوش قنبري نماينده ايلام، علي زنجاني نماينده نقده، داوود محمدجاني نماينده آباده و قدرت الله عليخاني نماينده قزوين در مجلس را تائيد كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها