کد خبر: ۳۶۶۵۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:
آیت‌الله اراکی در مورد نفوذ نفاق در ایران و اسلام گفت: اگر جامعه ما امروز دچار نفوذ نمی‌بود، وضعیت اقتصادی ما اینطور نمی‌شد و به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی داریم برنامه ریزی‌های جامعه به نتیجه نمی‌رسد. گفتمان منافقان گفتمان منطق نیست و گفتمان آن‌ها از کینه توزی نشات می‌گیرد. کسی که گمان می‌کند خط نفاق ممکن است نرم شود اشتباه می‌کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آیت الله محسن اراکی در همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی در محل تالار شهر مشهد با اشاره به اینکه خداوند در قرآن منافقان را از عذاب سخت انذار داده است، بیان کرد: یک از علائم منافقان آن است که به جای اینکه مومنان را به عنوان صاحب اختیار خود انتخاب کنند و زیر چتر مومنان بروند زیر چتر اهل کفر می روند و خود را به جبهه کفر متصل می کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز عده ای عزت و قدرت را با اتصال با آمریکا و غرب برابر می دانند.

عزت با منافقان نیست

وی با اشاره به آیات قرآن که عزت را از آن خدا و رسول و مومنان می داند، گفت:‌ تجربه در طول تاریخ نشان داده است که عزت با منافقان نیست و هویت مومنان هویت پذیرش ذلت نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد:‌ وقتی که پیروزی نصیب انقلاب و اسلام و مردم ولایی می شود جریان نفاق ناراحت و گرفته می شود در آن پیروزی تشکیک ایجاد می کنند اما اگر شکست و ناراحتی و آسیبی نصیب انقلاب شود خوشحال می شوند.

وی تصریح کرد:‌ قرآن برتری را از آن جبهه اسلام می داند اما تاکید می کند که بنا نیست با معجزه پیروز شوید و پیروز شدن با پیروزی در برابر چالش ها به دست می آید و اگر پیروزی بی زحمت نصیب مومنان شود ایمان مخلص و واقعی از ایمان منافق شناخته نمی شود.

انقلاب اسلامی سد عظیمی در برابر نفوذ دشمنان در منطقه ایجاد کرد

آیت الله اراکی تاکید کرد: اگر جامعه اسلامی ما دچار تحریم و جنگ تحمیلی شد در مقابلش ما نیز کاری کردیم که دشمنان در منطقه گرفتار شده و اعمال نفوذ خود را در عراق و سوریه و کشورهای خلیج فارس از دست بدهند و سد عظیمی در برابر نقشه های آنان ایجاد کردیم.

وی ابراز کرد:‌ جامعه عدل جامعه ای است که همه کارهای آن به جا و شایسته است چنین جامعه ای به راحتی به دست نمی آید و در دست به دست کردن های قدرت ها و صیقل خوردن ها ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات منافقان ادعای داشتن ایمان به خدا و رسول خداست اما در عمل نافرمانی خدا و رسولش را می کنند و ادامه داد:‌ هر گاه حق با منافقان باشد خود را مطیع دین می دانند و اگر خدا و رسول خدا داوری جز آنچه مدنظر آنان است داشته باشند مدعی مظلوم واقع شدن می کنند.

نفاق بستر اسلام آمریکایی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی را فراهم می کند و این بسترو علائم آن را باید شناخت.

وی با اشاره به اینکه مساله تحجر و اسلام آمریکایی از مقولاتی است که در بستر نفاق می روید، اظهار کرد: اصلی ترین مشکل مکاتب انبیاء الهی مشکل نفاق بوده است و در زمانی که در اوج احساس پیروزی بودند با این مشکل رو به رو می شدند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه همیشه بستر القائات شیطانی را نفاق ایجاد کرده است، گفت:‌ مهم ترین خطری که از ناحیه نفاق پیچیده برمی آید و جزء بافت جامعه اسلامی می شود و در درون جامعه اسلامی مثل سرطانی که درون یک پیکر وارد می شود بدترین صدمه ها را وارد می کند همان القائات شیطانی است.

وی نفاق را بستر نفوذ و تحجر دانست و خاطرنشان کرد: متحجران افرادی هستند که بخشی از دین را قبول دارند و به بخش های دیگر آن پایبند نیستند و اگر آنان به همه دین ایمان می آوردند جوامع اسلامی تا به این اندازه دچار مشکل نمی شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب یکی از خصوصیات نفاق را ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: در نتیجه نفاق بود که مسجد و خانه خدا و خانه رسول خدا تبدیل به محل توطئه و نفوذ شد و این نفوذ مرکز قلب جامعه اسلامی را هدف قرار داده بود.

ایجاد تفرقه از اقدامات نفوذ است

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه نخستین اقدام نفوذ ایجاد تفریق و اختلاف در جامعه است، ‌ بیان کرد:‌ هر جا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می شود در زیر آن منافقی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از عملکردهای همیشگی منافقین آسیب رساندن به بدنه جامعه اسلامی است، ‌ افزود:‌ مقام معظم رهبری بارها بحث خودی و ناخودی را مطرح کردند و برخی از جاهلان می گفتند که ناخودی نداریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد:‌ در قرآن بارها آمده است که از ناخودی ها همکاری، طرح مشورت و بازوی همیاری نگیرید چرا که منشا نفوذ هستند و از هیچ نقص و کاستی در کارشان دریغ نمی کنند.

وی تاکید کرد:‌ اگر جامعه ما امروز دچار نفوذ نمی بود، وضعیت اقتصادی ما اینطور نمی شد و به دلیل کاستی ها و مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی داریم برنامه ریزی های جامعه به نتیجه نمی رسد.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه در رسانه های منافقان و در میان حرف هایشان می توان کینه شان نسبت به اسلام و دین و قرآن و نظام اسلامی را متوجه شد، خاطرنشان کرد:‌ گفتمان منافقان گفتمان منطق نیست و گفتمان آن ها از کینه توزی نشات می گیرد.

نفاق هیچ گاه دوستی نمی کند

وی با اشاره به اینکه کسی که گمان می کند خط نفاق ممکن است نرم شود اشتباه می کند، گفت: دشمنان ما صراحتا اعلام دشمنی می کنند و ممکن است روزی از دشمنی خود دست بردارند اما جریان نفاق هیچ وقت دوستی نمی کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: برخی از گروه های جامعه معتقدند که میانه ای از کفر و دین را برگزینند که این کاملا نادرست است چرا که این مساله دقیقا اسلام لیبرالیستی است و اگر جامعه ای دچار چنین نفاقی شود همانگونه که خداوند در قرآن وعده داده است دچار ذلت می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها