کد خبر: ۳۶۷۷۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
تحلیل دکتر محمود دهقانی از انتخابات ۷ اسفند:
محمود دهقانی در ادامه اظهار داشت: چند نکته حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه داشت اصلاح طلبان، به گونه ای القاء می کنند که اگر اکثریت مردم، در انتخابات شرکت کنند، اصلاح طلبان پیروز میدان خواهند بود./ متأسفانه ما فقط در ایام انتخابات، سخنرانی کرده و گاه کارهای فرهنگی نیز انجام می دهیم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر محمود دهقانی از اساتید اقتصاد دانشگاه و مدیر مسئول هفته نامه پرتو در جمع تعدادی از اساتید و دانش پژوهان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به ریشه یابی نتایج انتخابات تهران، اظهار داشت: این که اصولگرایان به وحدت رسیده و لیست مشترکی دادند، خوب و مبارک بود و البته لیست واحدی از نتایج انتخابات تهران بیرون آمد؛ یعنی مردم به لیست ها اعتماد می کنند؛ اما اصولگرایان بعد از وحدت، در تبلیغات، کار نکردند و حتی در بسیاری از نقاط تهران، تبلیغات صورت نگرفت؛ لذا علاوه بر وحدت، کار تبلیغاتی نیز لازم است.

محمود دهقانی عامل دوم در شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس در تهران را عملیات روانی علیه اصولگرایان دانست که نیاز به پاسخگویی داشت و ادامه داد:یکی از عملیات های روانی، مطرح کردن لیست انگلیسی بود؛ این کار توسط رقبای اصولگرایان انجام شد و بین مردم ترویج شد تا بتوانند، ب مردم این گونه وانمود کنند که آن ها در مظلومیت واقع شده اند و دائما به آن ها تهمت زده می شود.

وی با اشاره به این که بیشتر آرای تهران، صبغه فرهنگی دارد و نه سیاسی ادامه داد: بسیاری از افرادی که به رقبای اصولگرایان رأی داده اند، سبک زندگی خاصی را می پسندند و به آن ها القا شد که با روی کار آمدن اصولگریان، دشمنی ها با آمریکا بیشتر شده و کم کم کار به جایی می رسد که ایران مانند عراق و سوریه درگیر جنگ می شود.

مدیر مسئول هفته نامه پرتو با اشاره به این که از طرف دیگر، بسیاری از مردم، وقتی می بینند عده ای از خودی ها در قضیه برجام اینگونه عمل کرده و در نقطه مقابل نظر رهبری عمل می کنند، ناامید می شوند، ادامه داد: لذا در اسلامشهر و شهر ری، میزان مشارکت از دوره گذشته، کمتر بود.

وی با اشاره به این که معدل آرای اصولگرایان 650 هزار و لیست امید 950 هزار رأی است، ادامه داد: باید توجه داشت که هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات خبرگان، افراد به عنوان مستقل به مجلس و خبرگان راه یافته اند که ولایی و قرابت بیشتری با اصولگرایان دارند.

دهقانی تأثیر فضای مجازی را بسیار مهم دانست و افزود:  84 درصد کاربران تلگرام، ایرانی هستند و تلگرام در ایران، بیش از 20 میلیون عضو دارد. طبیعی است که این ابزار، می تواند بر افکار عمومی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به لزوم فعالیت های فرهنگی، اظهار داشت: باید برای دین مردم ، کار کرد نه برای انتخابات و نه نزدیک انتخابات فقط؛ بلکه باید برای بلند مدت برنامه ریزی کرد و تفکر و سبک زندگی دینی را برای مردم ترسیم کرد. متأسفانه ما فقط در ایام انتخابات، سخنرانی کرده و گاه کارهای فرهنگی نیز انجام می دهیم.

محمود دهقانی در ادامه اظهار داشت: چند نکته حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه داشت اصلاح طلبان، به گونه ای القاء می کنند که اگر اکثریت مردم،  در انتخابات شرکت کنند، اصلاح طلبان پیروز میدان خواهند بود. اولا آن ها در این انتخابات که شرکت همه جانبه داشتند و فراخوان دادند، هنوز کمتر از نیمی از مردم تهران در انتخابات شرکت کردند، و تهران فقط دو درصد بیش از دوره گذشته، در انتخابات شرکت کردند! از طرف دیگر در کل کشور، 62 درصد از واجدین شرایط شرکت کرده بودند و جالب آن که در دوره قبلی که آن ها تحریم کرده بودند، 64 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند! لذا معلوم می شود نه تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان اثر دارد و نه تشویق آن ها.

وی با اشاره به این که در انتخابات مجلس هشتم، خاتمی رسما در تهران، لیست داد با عنوان یاران خاتمی، ادامه داد: از آن سی نفر تنها یک یا دو نفر از آن ها به مجلس راه یافتند. لذا این که چرا در این دوره مردم تهران به لیست آن ها رأی داده اند، تحلیل ها و عوامل مختلفی دارد که برخی از آن ها نیز گفته شد. اکنون نیز مردم در واقع با رأی خود به دولت فرصت داده اند تا او را بسنجند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها