کد خبر: ۳۶۷۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش فارس، راشاتودی نوشت: در شرایطی که ادبیات تند ایالات متحده و تنش در خصوص مساله هسته‌ای ایران هر ساعت رو به افزایش است، نظرسنجی‌ها در آمریکا همچنان نشان می‌دهند که اکثریت آمریکایی‌ها با جنگ علیه تهران مخالف‌اند.
 
بنابراین گزارش، در شرایطی که ایران بار دیگر آمادگی خود را برای مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده است، دولت اوباما همچنان می‌گوید که همه گزینه‌ها روی میز قرار دارند. حتی برخی از تندروهای آمریکایی نظیر "نیوت گین‌گریچ"، کاندیدای احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر، سخنانی تندتر بر زبان می‌آورند.
 
راشاتودی افزود: به نظر می‌رسد که اکثریت مردم عادی حمایت چندانی از این جنگ‌طلبی‌ها نکنند. نظرسنجی‌های آنلاین و تلفنی یکی از شرکت‌های نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهند که اکثریت آمریکایی‌ها از سخنان جنگ‌طلبانه دولت‌مردان خود پشتیبانی نمی‌کنند.
 
ساکنان یک شهر آمریکا حتی پا را در این مخالفت فراتر گذاشته و کار را به شورای شهر کشاندند. ارگان قانون‌گذار شهر "شارلوتسویل" در ایالت ویرجینیا قطعنامه‌ای را صادر کرد که به نظر می‌رسد اولین در نوع خود در آمریکا باشد. در این قطعنامه نه تنها با جنگ علیه ایران مخالفت شده بلکه خواسته شده است که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و جنگ‌های زمینی فعلی آمریکا نیز متوقف شود.
 
این گزارش می‌افزاید که "گایان چیچاکیان"، خبرنگار راشاتودی در شهر واشنگتن از بیش از 10 نفر از مردم واشنگتن درباره موافقت با حمله به ایران سوال کرد اما تنها یک نفر با آن ابراز موافقت نمود. نه تنها مردم عادی بلکه بسیاری از کارشناسان نیز با شروع جنگ بر ضد ایران مخالف‌اند.  
 
راشاتودی در پایان افزود: به نظر نمی‌رسد فاصله بین آنچه مردم آمریکا می‌خواهند و آنچه دولتمردان این کشور به نام مردم آمریکا انجام می‌دهند در حال کاهش باشد، بلکه در حال افزایش است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها