کد خبر: ۳۶۸۴۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از انتخاب ازبکستان به عنوان کشور انتخابی به فدراسیون ایران برای بازی با نمایندگان عربستان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، در حالی که صبح امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به دیدار نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث داد و اعلام کرد تا 6 فروردین باید این دو کشور، کشور دیگری را به عنوان میزبان بازی های رو در روی خود انتخاب کنند به نظر می رسد سه نماینده ایران در ازبکستان از تیم های عربستانی میزبانی خواهند کرد.

 

شهرام دبیری عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با تایید خبر فوق گفت: «با توجه به اینکه از قبل پیش بینی می کردیم رای AFC همین باشد در هیات رئیسه درباره انتخاب کشور ثالث بحث کردیم. در آن جلسه تقریبا همه اعضا به انتخاب ازبکستان برای برگزاری بازی های نمایندگان کشورمان رای دادند چون نمی خواهیم به کشورهای عربی برویم که معمولا کارشکنی می کنند.»

 

وی افزود: «کاملا مشخص بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد در این پرونده به سود عربستانی ها رای بدهد. مدیران AFC روابط نزدیکی با مدیران فوتبال عربستان دارند و به این موضوع سیاسی دامن زدند. متاسفم که فوتبال در آسیا رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و در این شرایط کاری هم از دست ما بر نمی آید.»

 

دبیری در پاسخ به این سوال که چرا علی کفاشیان در این مدت به واسطه رابطه نزدیکی که با شیخ سلمان دارد نتوانست AFC را برای میزبانی ایران متقاعد کند عنوان کرد: «همان طور که گفتم شیخ سلمان به عربستانی ها خیلی نزدیکتر است. ما هم چند باری تصمیم گرفتیم جوابیه محکمی به اعتراض عربستانی ها بدهیم اما می دانستیم که فایده ای ندارد. با این حال من هم معتقدم شاید کفاشیان می توانست در این مدت با شیخ سلمان رایزنی کند و بر امنیت ایران تاکید دوباره ای داشته باشد.»

 

عضو هیات رئیسه فدراسیون درباره اینکه احتمال شکایت ایران از AFC به فیفا وجود دارد خاطرنشان کرد: «باید اعضای هیات رئیسه هر چه سریع تر جلسه ای را تشکیل دهند تا در این خصوص تصمیم گیری کنیم. قطعا باید این موضوع را از طریق فیفا پیگیری کنیم چون AFC که دست ما را بسته است و دیگر فایده ای ندارد. شاید مسابقات امسال در کشور ثالث برگزار شود اما نباید بگذاریم از سال آینده و در بخش ملی هم چنین اتفاقاتی تکرار شود.»

 

دبیری همچنین اضافه کرد: «عربستانی ها هیچ دلیل محکمی برای ادعای خود ندارند. آنها در طول سال هایی که به ایران آمدند مگر اتفاق بدی برایشان افتاده است. این مساله کاملا سیاسی است و شاید چون ما افراد ورزشی بودیم نتوانستیم خیلی محکم و جدی مقابل آنها بایستیم. در هر صورت نباید از موضع خود کوتاه بیاییم و این مساله هرچه سریعتر باید پیگیری شود.»

منبع: کاپ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها