کد خبر: ۳۶۸۴۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
یک منبع اطلاعاتی یمن گفت: با کشته شدن بیش از 4 هزار مزدور سعودی از جمله 187 سرکرده آنها در طول یک سال اخیر جنگ یمن، عربستان مجبور به اعزام شمار بیشتری از نظامیان آفریقایی به یمن شده است.
به گزارش پایگاه 598، یک منبع اطلاعاتی یمن در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا خبر داد: بالا رفتن شمار کشته‌های شبه نظامیان طرفدار منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، عربستان را واداشت که شمار بیش‌تری مزدور از سودان و کشورهای آفریقایی به میدان‌های نبرد در یمن اعزام کند.

وی افزود: دست‌کم چهار هزار مزدور سعودی در مدت یک سال گذشته از تجاوز وحشیانه ائتلاف عربی به یمن کشته شدند.

این منبع یمنی گفت: ده‌ها تن از مزدوران عربستان که در یمن به هلاکت رسیده‌اند از اتباع سودان، جیبوتی و حتی چچن بوده‌اند، اما رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها تلفات جانی و مالی این جنگ را کم‌تر اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکصد و هفتاد و هشت سرکرده نظامی مزدوران سعودی در جنگ یمن کشته شده‌اند اما رسانه‌های سعودی هیچ گاه این خبر مهم را اعلام نکردند.

منبع یمنی افزود: شمار نظامیان اماراتی و بحرینی کشته شده در جنگ یمن بسیار کم‌تر از کشته‌های ارتش سعودی است.

القاعده سیطره بر شهرهای ساحلی حضرموت را تکمیل کرد

منابع محلی در استان حضرموت اعلام کردند: القاعده شهر الریده الشرقیه را کاملا تحت سیطره خود گرفته به گونه‌ای که استقرار شبه نظامیان وابسته به القاعده در مناطق مختلف این شهر مشاهده شده است.

این منابع گفتند: القاعده افراد مسلح خود را در دفاتر و نهادهای مهم دولتی و امنیتی شهر الریده الشرقیه مستقر و پست‌های ایست و بازرسی به سوی استان المهره ایجاد کرده است.

القاعده برای سیطره بر شهرها و روستاهای مختلف استان حضرموت تلاش می‌کند و سیطره این گروهک تروریستی بر شهر الریده الشرقیه به منظور تکمیل سیطره بر همه شهرهای ساحلی در این استان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها