کد خبر: ۳۶۸۶۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
پیشنهاد ۵۹۸ برای ایرانگردی در تعطیلات نوروزی(۲):
با فرارسیدن تعطیلات نوروز بسیاری از مردم در حال برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی خود هستند. چندی پیش به دنبال تنش های سیاسی بین ایران و کشورهای ترکیه و امارات و عربستان کمپینی در فضای مجازی به منظور تحریم سفر به کشورهای حامی داعش مانند ترکیه و امارات شکل گرفت و این کمپین مردم را به ایرانگردی تشویق نمود. به همین منظور پایگاه 598 اقدام به معرفی برخی از شهر های دیدنی ایران که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند جهت سفرهای نوروزی می نماید.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، با فرارسیدن تعطیلات نوروز بسیاری از مردم در حال برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی خود هستند. چندی پیش به دنبال تنش های سیاسی بین ایران و کشورهای ترکیه و امارات و عربستان کمپینی در فضای مجازی به منظور تحریم سفر به کشورهای حامی داعش مانند ترکیه و امارات  شکل گرفت و این کمپین مردم را به ایرانگردی تشویق نمود. به همین منظور پایگاه 598 اقدام به معرفی برخی از شهر های دیدنی ایران که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند جهت سفرهای نوروزی می نماید.

* آبشار آب ملخ، شايد يکي از عجيب ترين آبشارهاي ايران باشد که با ترکيبات ويژه اش، نقش يک سمپاشي طبيعي را براي مزارع و زمين هاي کشاورزي بازي مي کند و مي تواند تمام ملخ هاي مهاجم را درجا نابود کند. موقعیت آبشار در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم و در مجارورت روستای آب ملخ قرار دارد.

آبشار آب ملخ از دو بخش تشکیل شده است. اولین قسمت آن سرچشمه آبشار است که از دل کوه بیرون می‌آید و بخش دیگر که در زیر سرچشمه آن قرار گرفته، طاقدیسی سبز رنگ است که مثل پل روی رودخانه ماربر خم شده است. پشت آبشار پرتگاه خطرناک و زیبایی وجود دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران تبدیل کرده است. بهترین زمان بازدید از آبشار آب ملخ فصل‌های بهار و تابستان است.






* سراب نیلوفر در 14 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه، در ابتدای منطقه سنجابی و در دامنه کوه کماجار در ارتفاع 25 متری از سطح دریا و در مساحتی در حدود 1331هکتار واقع شده است. این سراب به صورت استخر وسیعی است که مملو از گل‌های نیلوفر است که غنچه‌ها و برگ‌های آن سر از آب برآورده و سطح وسیعی از سر آب را پوشانده است. عمق بعضی از جاهای این سراب به بیش از 32 متر ثبت شده و دارای غارهای زیر زمینی هم هست. سراب زیبای نیلوفر دارای چند چشمه جوشان است که آب این سراب را تامین می‌کند.






* در 100 کیلومتری جاده‌ی چالوس به سمت شمال، یک فرعی خاکی وجود دارد که شما را به منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی هریجان هدایت می‌کند. روستای هریجان در ابتدای منطقهی حفاظت شده ی هریجان قرار دارد. آبشار هریجان بالای روستایی به همین نام در نزدیکی گردنه "هزارچم" در جاده تهران- ‌چالوس قرار گرفته است و بیش از 9 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کوه ‌های البرز می باشد.

این آبشار با آب فراوان‌، فـضـای مـرتـفـع و بـیشه‌ای و چشم انداز ‌کوهستانی ، دره ای و جنگلی از فرازکوهی سنگی با پخشابی ویژه سرازیر و در ‌پایین دست به آبشارهای متعددی تبدیل می شود. آبشار باریک هریجان در غرب روستا قرار دارد و برای رسیدن به آن جاده خاکی را تا داخل روستا ادامه دهید.حدود 300، 400 متر که وارد روستا شدید، در کنار پرچین‌های سنگی در سمت چپ، یک جاده فرعی وجود دارد که مسیر دسترسی به آبشار است. تا جویی که از آب آبشار درست شده، حدود یک ربع پیاده‌روی دارید اما اگر می‌خواهید به تاج آبشار برسید، باید حدود نیم ساعت تا کوتاه‌ترین تاج که حدود 9 متر ارتفاع دارد، کوهنوردی کنید.






* در نزدیکی روستای شیخ علیخان از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری یکی از نادرترین و اعجاب‌انگیزترین غارهای منطقه به نام غار یخی چما با قندیل‌های فراوان یخی واقع شده است. غار یخی چما در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه‌ای بزرگ و یک انباری پربرف است که ارتفاع برف‌های آن تا ۵۰ متر نیز می‌رسد. از زیر یخ های این غار چشمه‌ای یا آب سرد در جریان است که نهایتاً به سد کوهرنگ می‌ریزد. قرار گرفتن در دره‌های عمیق و انباشت حجم برف‌های چندین ساله در این مکان سبب شده قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دایمی و در تمام فصول سال باقی بمانند.








* باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که واقع در روستای اروست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری می‌باشد. اطراف چشمه پوشیده از درختچه‌های زرشک وحشی و ارتفاعات بالاتر پوشیده از جنگل‌های سوزنی برگ است. چشمه های باداب سورت شامل دو چشمه با آب های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. چشمه پر آب دارای آب بسیار شور و دارای استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد است که عمدتا درتابستان برای آب تنی استفاده می شود و برای درمان دردهای کمر و پا، امراض پوستی، روماتیسم و مخصوصا سردرد میگرن سودمند است.

همچنین این چشمه بعلت شور بودن در فصل زمستان یخ نمی زند. چشمه دوم که در بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی است، در اطراف چشمه کمی رسوب آهن نشسته است. جریان آب های رسوبی و معدنی این چشمه ها طی سال ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده ها حوضچه بسیار زیبا به رنگ های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه های مختلف پدید آورده است. این طبقات و حوضچه ها در واقع جاذبه اصلی و ویژگی منحصر به فرد چشمه های باداب سورت است.








* قلعه رودخان عظیم‌ترین دژ نظامی و حکومتی گیلان در فاصله 20 کیلومتری جنوب غربی فومن در قسمتی از ارتفاعات پوشیده از درخت شهرستان سرسبز فومن در جنوب غربی استان گیلان واقع است. این قلعه مهم تاریخی که مدتها مرکز فرمانروایان گیلان بوده است از بزرگترین و با عظمت‌ترین دژهای نظامی گیلان و حتی ایران به شمار می‌آید.

برای رسیدن به قلعه بعد از عبور از شهر فومن و گذشتن از روستاهای گشت، کردمحله، سیاه کش، شمس تالان، گوراب پس، هولس کام، سیدآباد و قلعه رودخان به روستای حیدرآلات می‌رسیم که از این روستا تا محل قلعه حدود 5 کیلومتر فاصله است که در حال حاضر بیشتر مسافت آن در قالب طرح پارک جنگلی سنگ چین و شن‌ریزی شده است.






* دریاچه کوه گل در شمال شهرستان بویراحمد و در شمال شرقی شهر توریستی سی سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه های «کوه گل» واقع شده است. محل استقرار دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است که در فصل بهار و تابستان از انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی و همچنین آویشن خوش عطر کوهستان مملو می شود. این منطقه زیبا از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است. در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز باعث افزوده شدن چشم انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است.






* آبشار سحر انگیز میلاش در استان گیلان واقع است و بزرگترین و زیباترین آبشار منطقه رحیم آباد به شمار می رود  که در یک کیلومتری غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه میلاش قرارداشته و از کوه بندبن سرچشمه می گیرد ودرارتفاع  ۸۰۰ متری از سطح دریا و در۷۰۰ متری غرب رودخانه پلورود قراردارد. روستای میلاش در ۳۰ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده واز روستاهای دهستان اشکور سفلی است.

 این آبشار به ارتفاع ۲۵ متر، عرض هشت متر و مساحت ۱۵۰ متر است،. این آبشار  در تابستان هفت پره آبی دارد و عمق استخر آن در70 سانتی متر متغیر است چون آب آن بصورت پلکانی سقوط می کند استخری عمیق پای آن ایجاد نشده است. درجه حرارت آب بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد متغیر است و مساحت حوضچه آن 30 متراست.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها