کد خبر: ۳۶۹۲۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد:
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا در بدعهدی مشهور است گفت: در روایات آمده است مؤمن به تجربه‌اش نباید بی‌اعتنایی کند با این دید چندین بار به آمریکا در تاریخ کشور اعتماد کرده‌ایم و ضربه خورده‌ایم.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند از افراد آگاه ساده‌لوح و عالم خائن در امت بسیار ضربه خورده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: منافق کسی است که کفرش را پنهان کرده است، با این تعریف نمی‌توان به هرکسی برچسب نفاق زد.

وی با اشاره به صحبت برخی از افراد در کشور مبنی بر اینکه دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها است نه موشک‌ها، عنوان کرد: انسان ساده‌لوح همیشه به‌ عنوان پل ورود دشمنان مطرح هستند، بنابراین افراد ساده‌لوح درک سیاسی ساده‌ای از مسائل دارند.

وی تصریح کرد: اظهارات آقای منتظری با دیده ساده‌لوحی بود و همین باعث عزلشان از سوی امام راحل شد، در نتیجه افراد ساده‌لوح نباید در عرصه سیاست وارد شوند.

پناهیان اضافه کرد: اخیراً یکی از افراد برجسته سیاسی کشور حرفی زد که سادگی در آن دیده می‌شد و آن این بود که عزت ما به موشک نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در روایات آمده است رسول خدا فرمودند اگر کسی جهاد را ترک کند آنگاه فرد پستی خواهد شد و دینش نابود می‌شود.

وی عنوان کرد: افراد ساده‌لوح در عرصه سیاست به امت خیانت می‌کنند، یکی از افراد ساده‌لوح در تاریخ اسلام ابوموسی اشعری بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا در بدعهدی مشهور است، گفت: در روایات آمده است مؤمن به تجربه‌اش نباید بی‌اعتنایی کند، با این دید چندین بار به آمریکا در تاریخ کشور اعتماد کرده‌ایم و ضربه خورده‌ایم، به طوری که اولین بارش در زمان آقای مصدق رخ داد.

پناهیان، خطاب به جمع حاضر تصریح کرد: امام راحل اولین بار مقابل ساده‌اندیشان عرصه سیاسی قرار گرفتند که یک مصداقش آقای منتظری بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها