کد خبر: ۳۷۰۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
نماینده مردم مشهد در خانه ملت ضمن بر شمردن 10 شباهت فتنه ۸۸ با فتنه معاویه و عمر و عاص در دوران امیرالمؤمنین گفت که فتنه ۸۸ فتنه اکبر بود.

فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز طی نطقی میان‌ دستور در صحن علنی مجلس با اشاره به سخن امام (ره) که فرمودند نگران نباشید هر کسی از ما مقابل این انقلاب بایستد، نابود خواهد شد، اظهار داشت: شنیده‌‌اید که حال و روز ساکتین فتنه در زمان امیرالمؤمنین (ع) چگونه بود؛ همان‌هایی که حضرت آنها را به میدان جهاد در برابر کودتای سیاسی و امنیتی معاویه و عمروعاص فرا می‌خواند ولی آنها با سکوت خودشان حق را زائل می‌کردند.

وی با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمؤمنین (ع) افزود: جهاد جامه پرهیزکاری و زره محکم خداست و هر که جهاد را ترک کند، خداوند لباس خواری بر او می‌پوشاند و او را گرفتار بلا و مصیبت می‌کند، در دلش شبهاتی ایجاد می‌کند، خوار و لگدکوب می‌شود و اگر جهاد را از دست دهیم، سختی روی می‌آورد، حق و داد رخت برمی‌بندد و ننگ بر شما که اینچنین خود را در تیررس دشمن قرار دادید.

نماینده مشهد در خانه ملت ادامه داد: شما را غارت می‌کنند ولی حمله نمی‌کنید، با شما می‌جنگند ولی با آنها پیکار نمی‌کنید، خدا را معصیت می‌کنند ولی شما رضایت می‌دهید، ای مردنمایان نامرد، ای کودک صفتان بی‌خرد که عقل شما بسان عروسان پرده‌نشین است، کاسه‌های غم و اندوه را جرعه جرعه به من نوشانیدید و با نافرمانی و ذلت‌پذیری‌ رأی و تدبیر مرا تباه کردید.

قدوسی با اشاره به شباهت‌های فتنه معاویه و عمروعاص در آن زمان و ‌فتنه 88 خاطرنشان کرد: هر دو فتنه به دنبال نوشاندن کاسه‌های غم و اندوه و جام‌های زهر به امام معصوم و ولی و امام مسلمین، از بین بردن روحیه جهاد و ایثار و فداکاری، فراهم کردن زمینه برای حمله نظامی دشمن به امت اسلام و ایجاد شبهه و تردید در دل امت اسلام بودند.

وی اضافه کرد: هر دو فتنه با طرح حکمیت امامت و رهبری مسلمین را زیر سؤال بردند و با ایجاد گردوغبار در فضای سیاسی مانع شناخت و تمیز آن از باطل شدند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: هر دو فتنه و سران آن به دنبال ایجاد هرج و مرج و قانون‌شکنی در فضای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد آشوب و بلوا بودند تا با این وسیله ثابت کنند که برای کسب آرامش و بهبود اوضاع در کشور باید به ما و فکر ما و سیاست‌ ما پناه بیاورید.

قدوسی اضافه کرد: هر دو فتنه برای بقای خود باج می‌دادند و فامیل‌های ثروتمند و خانواده‌های قدرت را توسعه می‌دادند و ثروت‌های بادآورده و فسادهای بزرگ مالی را پشتوانه اقتصادی فتنه قرار ‌دادند.

وی با اشاره به شباهت‌های سران دو فتنه در زمان امیرالمؤمنین و فتنه 88 اظهار داشت: سران هر دو فتنه در هر دو واقعه با ادبیات قرآن صحبت می‌کردند، یکی قرآن را بر نیزه کرد و دیگری قرآن را تفسیر می‌‌کرد و با تمسک به قرآن آن امام مظلوم و این ولی فقیه را به تسلیم و پذیرش اشتباه فرا می‌خواندند.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت ادامه داد: سران و طراحان هر دو فتنه به دنبال جمع کردن بساط دین و ارزش‌های دینی بودند و می‌خواستند نظام اسلامی را به زانو در آورند و هدفشان این بود که اسلام و نظام اسلامی الگوی دیگر ملل واقع نشود و بیداری اسلامی توسعه پیدا نکند و در خانه باقی بماند.

قدوسی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های مهم در این دو فتنه گفت: در فتنه معاویه و عمروعاص کار فتنه تا آنجا پیش رفت که در شب 19 ماه مبارک رمضان فرق مبارک امیرالمؤمنین (ع) به شمشیر نفاق و فتنه شکافت و امام به شهادت رسید ولی در فتنه 88 فرق فتنه به ضربت ذوالفقار غیبی امیرالمؤمنین شکافت و ولایت فقیه و مصداق آن ولی امیر مسلمین با عنایت صاحبان اصلی انقلاب حفظ شدند.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه اول امت اسلام از امام معصوم گرفته شد و امام بی‌یار و یاور ماند و فرمانش را اطاعت نکردند ولی در فتنه اکبر ملت ایران به دهان فتنه‌گران زدند و بساط اینها را جمع کرد که تجلی آن در 9 دی 88 بود.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت تصریح کرد: در آن فتنه که معاویه سرلشکر فتنه بود، در جنگ نرم امام معصوم را به خاطر خیانت خواص شکست داد ولی در این فتنه ملت رشید در جنگ نرم و جنگ نیمه سخت طومار فتنه را درهم پیچیدند و در آن فتنه‌ معاویه بعد از بازگشت به شام به خود لقب امیرالمؤمنین داد اما در این فتنه مردم لقب سران فتنه را بر پیشانی آنها زدند.

قدوسی اضافه کرد: در آن فتنه قرآن سر نیزه نیرنگ مردم و رزمندگان و خواص را فریب داد ولی در این فتنه پرچم بصیرتی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی ده‌ها سال قبل برافراشته بودند، با بصیرت‌گیری نیرنگ‌های عمروعاصی فتنه را بر باد فنا دادند.

وی ادامه داد: در آن فتنه صبر امام معصوم که برای هدایت خواص و مردم بود اثر نگذاشت اما در این فتنه صبر ولی امر مسلمین که هدفش هدایت خواص و برخی از مردم بود اثر گذاشت و در آن فتنه معاویه و عمروعاص موفق شدند که نظام رسالت و امامت را به سلطنت تبدیل کنند و نجات آن ممکن نشد الا به شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) ولی در فتنه اکبر نظام امامت و ولایت از فتنه برنخاست و پالایش شد و دیری نپایید که بیداری اسلامی مژده هدیه الهی به امت اسلام شد.

نماینده مشهد تصریح کرد: در آن فتنه معاویه راه امام را متفرق و بازیچه دست خود و عمروعاص کرد اما در فتنه اکبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیشکسوتان و بسیجیان سلحشور و وفادار با بصیرت، فتنه و فتنه‌گران را مچاله کردند.

قدوسی در ادامه از "ملت شریف و مظلوم" که در دفاع از دین و ولایت تاکنون هیچ کم نگذاشته‌اند، خواست تا در انتخابات مجلس نهم با رأی مقدس خود به حرف تاریخی امام عمل کنند که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

وی یادآور شد: اگر نگذاشتند عدالت اجرا شود و جرعه‌های اندوه را می‌نوشید، شما خود کار را تمام کنید و مرتبطان با فتنه و انحراف را با رأی هوشمندانه خود حذف کنید.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت با اشاره به سخنان امام جمعه مشهد که نگذارید ساکتین فتنه دوباره در انتخابات مجلس وارد عرصه سیاست شوند، گفت: مهم‌تر از متخصص و تکنسین بودن، سینه چاک بودن ولایت است و ملت ایران با رأی هوشمندانه خود انتخابات را برای زدن سیلی‌های سنگین بر گوش دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برپا می‌دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها