کد خبر: ۳۷۰۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
در حالی که نامزدی همزمان فیلم «جدایی نادر از سیمین» در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان رقابت‌های امسال اسکار با فیلمی از رژیم صهیونیستی جنجال آفریده است، یکی از اعضای رژیم صهیونیستی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی مدعی شد معیار آکادمی برای انتخاب برنده نهایی به هیچ وجه سیاسی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره از رقابت‌های سینمایی اسکار را اعلام کرد و پیش‌بینی نامزدی فیلم ایرانی «جدایی نادر از سیمین» با آن همه جایزه بین‌المللی در بخش فیلم‌های خارجی زبان نیز به حقیقت پیوست ولی آنچه که برای همه جالب توجه بود همزمانی نامزدی این فیلم با نامزدی فیلم از رژیم صهیونیستی به نام «پاورقی» به کارگردانی «جوزف سدار» در این بخش از رقابت‌ها بود.

با توجه به اختلافات ایران با رژیم اشغالگر قدس، از آن روز تاکنون این دو فیلم و رقابت‌شان با هم به شدت مورد توجه مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته و در عالم سینمای جهان جنجال زیادی به پا کرده است.

عده‌‌ای بر این عقیده‌اند که با توجه به ارادت خاص هالیوود و رقابت‌های اسکار به سینما و ستارگان رژیم صهیونیستی، آن هم با وضع سیاسی موجود، برنده شدن این فیلم در این دوره از رقابت‌ها چندان دور از انتظار نیست.

«یاریو موزر»، یکی از اعضای رژیم صهیونیستی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مصاحبه با نشریه سینمایی ورایتی، گفت: بزرگ‌ترین رقیب فیلم «پانویس»، فیلم پرجایزه و ایرانی «جدایی نادر از سیمین» است که داستان آن درباره شکاف میان افراد مذهبی و سکولار در جامعه ایرانی است.

«موزر» در ادامه افزود: فیلمسازان در سراسر جهان بالاخص در ایران و اسرائیل بدون آنکه تحت تاثیر سیاست‌های دولتمردان خود قرار بگیرند فیلم می‌سازند.

وی مدعی شد: نکته مهم این است که معیار آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای انتخاب برنده نهایی، به هیچ وجه سیاسی نیست.

به گزارش فارس، البته با توجه به تاریخچه جوایز اسکار، اعطای جایزه امسال به فیلم «اصغر فرهادی» نیز دور از انتظار نیست، تا این آکادمی سینمایی غرب از طریق اهدای این جایزه به فیلم «جدایی نادر از سیمین» و نه سینمای ایران، هم بر مواضع ایران‌ستیزانه خود و هم بر ادعای سیاسی نبودن خود پافشاری کند.

البته اگرچه در این میان نقاط قوت فیلم «جدایی نادر از سیمین» و توانایی «اصغر فرهادی» در فیلمسازی قابل چشم‌پوشی نیست ولی نکته جالب توجه این است که سینمای توانای ایران با مجیدی‌ها، مهرجویی‌ها، صدرعاملی‌ها و ملاقلی‌پور‌ها... (که نماینده سینمای ایران در اسکار بودند) پیش از این نیز درخور توجه بوده ولی همواره با بی‌مهری جشنواره‌های غربی بالاخص رقابت‌های اسکار روبرو شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها