کد خبر: ۳۷۰۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
آمریكا و اروپای فاقد دمكراسی كدام آزادی را می‌خواهند هدیه دهند؟
احمدی نژاد در ادامه زوال مكاتبی چون ماركسیسم و اومانیسم را یادآور شد و گفت: اندیشه سرمایه داری غرب نیز با وجود سر و صداهای زیاد و فریادهای دلخراش در سراشیبی سقوط است و از این رو، باید به فكر اندیشه و نظام جایگزین كه جهان را سرشار از عشق و عدالت كند، باشیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از  ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' صبح امروز (یكشنبه) در نخستین اجلاس بین المللی جوانان و بیداری اسلامی در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران، موضوع این نشست را بسیار مهم و تاریخ ساز عنوان كرد و خطاب به جوانان جهان اسلام گفت: با همدلی، هم اندیشی و با عزم مشترك، فردایی زیباتر و انسانی تر برای جامعه بشری رقم بزنید.

رییس جمهوری در ادامه با ابرازخوشحالی از حضور در جمع جوانان مومن، آرمانی و انقلابی از سراسر جهان، به تبیین اهمیت بیداری اسلامی از منظر آفرینش و غایت خلق انسان پرداخت و تاكید كرد: ما مدعی حقوق همه انسان ها هستیم.

احمدی نژاد درباره وضعیت حاكم بر آمریكا و اروپا گفت: این كشورها كه مدعی دموكراسی و عدالت در جهان هستند، آیا خود از دموكراسی و آزادی برخورداند كه می خواهند آن را به ما هدیه دهند؟

وی این پرسش را مطرح كرد كه در كدام بخش از آمریكا آزادی وجود دارد در حالی كه سالهاست فقط دو حزب در این كشور 300 میلیون نفری حكمرانی می كنند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: این دو حزب نیز عروسك خیمه شب بازی بیش نیستند و هركسی كه بر قدرت حاكم می شود از پشت صحنه كه صهیونیست ها هستند، دستور می گیرد.

احمدی نژاد تصریح كرد كه عاملان این دو حزب در آمریكا همان نقشه ها و برنامه های قبلی را با شعارها دیگر دنبال می كنند.

وی افزود: در حالی كه هر یك از دو حزب در آمریكا برای انتخابات میلیون ها دلار هزینه می كنند، با توجه به این مسایل این پرسش مطرح می شود كه آیا دموكراسی و آزادی وجود دارد؟

** توصیه به كشورهای منطقه

رییس جمهوری در ادامه با طرح این پرسش كه 'در كجای اروپا دموكراسی و آزادی وجود دارد؟' گفت: مردم اروپا برای آنكه اعلام كنند كه از حاكمان خود ناراضی هستند و آنها را قبول ندارند چه باید بكنند و به چه كسی پناه ببرند.

احمدی نژاد با بیان این كه' آیا در اروپا فریادرسی هست؟'، تمام بازی های سیاسی در این قاره را بازی قدرت و سیاست نام برد و گفت: حاكمان اروپایی چگونه می خواهند به مردم خود آزادی و عدالت بدهند؟

وی خطاب به كشورهای منطقه هشدار داد كه نباید فریب بزرگ حاكمان غربی را بخورند و باید هوشیار باشند.

**دولت های استكباری فقر، كینه، اختلاف و خودخواهی را بر ملت ها تحمیل كردند

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با طرح این پرسش كه جنگ و ایجاد فاصله طبقاتی و كشتار در جهان برای چیست، هزینه 1200 میلیارد دلاری تولید سلاح در غرب طی سال گذشته میلادی را یادآور شد.

احمدی نژاد گفت: تمام این مسایل فقط برای كشتار انسان ها است.

وی، دلیل وضعیت كنونی جهان را حاكمیت انسان های ناصالح، برتری طلب و خودخواه و مستكبر عنوان كرد و افزود: دولت ها و انسان های مستكبر در طول تاریخ اجازه ندادند كه عدالت، آزادی، عشق و توحید در جهان مستقر شود.

رییس قوه مجریه، ریشه همه مشكلات جامعه بشری در طول تاریخ را حاكمیت انسان های ناصالح و قدرت طلب دانست و گفت: این انسان ها در برابر پیامبران عالم، قد علم كردند و ملت ها را به سلطه كشیدند.

احمدی نژاد با یادآوری مشكلات و وضعیت كنونی دنیا تصریح كرد: قدرت های سلطه گر 400 سال در جهان برده داری كردند كه عملی بسیار زشت و ضد بشری آن هم برای تامین و تثبیت رفاه و آبادانی خود است.

وی با بیان این كه دولت های استكباری فقر، كینه، اختلاف و خودخواهی را بر ملت ها تحمیل كردند، افزود: این قدرت ها طی دوره های مختلف رنگ عوض كرده و با تغییر شعار به دنبال اهداف دوران استعماری خود هستند.

رییس جمهوری ادامه داد: وقتی قیام های آزادی بخش و استقلال طلب در كشورها اوج گرفت، دولت های استكباری چهره و رنگ عوض كرد و امروز با شعار دمكراسی و آزادی و دفاع از حقوق بشر همان اهداف برده داری و استعماری را دنبال می كنند.

احمدی نژاد به چگونگی ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه اشاره و این پرسش را مطرح كرد كه چه كسانی این رژیم را در خاورمیانه به ملت ها تحمیل كردند؟

وی افزود: آنها با ایجاد دو جنگ جهانی اول و بویژه دوم، مقدمه ایجاد این رژیم را در منطقه خاورمیانه فراهم كردند در حالی كه جنگ جهانی دوم میان اروپایی ها بود و مردم منطقه خاورمیانه نقشی در این جنگ ها نداشتند.

وی به نقش صهیونیست ها در این زمینه اشاره كرد و گفت: آمریكا برای تسلط بر جهان، مسلمانان و مردم منطقه خاورمیانه این رژیم را ایجاد كرد.

وی، هدف دیگر از ایجاد رژیم صهیونیستی را تسلط بر خاورمیانه، نفت منطقه و همچنین مقابله با خیزش های مردمی و انقلابی مردم خاورمیانه كه خاستگاه همه انبیاء الهی است، برشمرد.

رییس دولت دهم، حمایت‌های خاص غرب از رژیم صهیونیستی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در حالی كه در اروپا توهین به خداوند و حضرت مسیح آزاد است اما پرسش درباره ماهیت رژیم صهیونیستی با زندان و شكنجه همراه است.

احمدی نژاد با یادآوری ماجرای دیدار یك مقام ایرانی با رییس جمهوری یك كشور بزرگ اروپایی اظهار داشت: رییس جمهوری این كشور اروپایی كه این روزها علیه كشورهای منطقه و ایران نقش فعالی دارد، در گفت و گوی خصوصی با مقام ایرانی پرسیده بود كه چرا ایران علیه رژیم صهیونیستی سخن می گوید.

وی افزود: این مقام اروپایی مدعی قدرت و مدیریت، در این گفت و گو اعلام كرده بود كه 'شما هرچه می خواهید به روسای دولت های اروپایی بگویید اما حرفی علیه رژیم صهیونیستی نزنید زیرا وقتی علیه آنها سخن می گویید، ما شرمنده آنها می شویم'.

رییس جمهوری با تاكید مجدد بر این كه ریشه همه مشكلات مردم منطقه در نتیجه وجود رژیم صهیونیستی و مستكبران و نظام سلطه است، گفت: 100 سال پیش عده‌ای دچار اشتباه شدند و غربی‌ها را برای تسلط بر منطقه خاورمیانه همراهی كردند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، ریشه وجود حاكمان دیكتاتور در منطقه را دخالت نظام سلطه و رژیم صهیونیستی دانست و این پرسش را مطرح كرد كه چه كسانی از دیكتاتورها حمایت و آنها مسلح كرده و در برابر اراده ملتها قرار داده‌اند؟

وی، اصل رژیم صهیونیستی را ضد كرامت انسانی و توهین به ملت ها دانست و اظهارداشت: اكنون منطقه خاورمیانه و جهان شاهد انقلاب های مردمی است.

وی با طرح این پرسش كه معیار سنجش صداقت سیاستمدران چیست، گفت: بسیاری از كشورها ادعای انقلابی و آزادی خواهی و طرفداری از دمكراسی را دارند اما علاوه بر پاكی و ایمان، معیار اصلی در این زمینه آن است كه فرد یا گروه باید به طور اصولی با استقرار رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین سلطه آمریكا و متحدان او مخالف باشد.

رییس قوه مجریه با تاكید بر این كه دمكراسی، آزادی و عدالت فقط با دل‌های مومن و پاك و اراده انسان های آزاد محقق می شود، خاطرنشان كرد كه دمكراسی از لوله تفنگ آمریكا بیرون نمی آید.

احمدی نژاد، نتیجه دمكراسی آمریكایی را چیزی جز فقر و حقارت بر ملت ها ندانست و گفت: مگر آمریكایی ها از دمكراسی و آزادی برخوردارند كه می خواهند آن را به ملت ایران هدیه دهند؟

وی به اقدامات آمریكا در منطقه از جمله فروش گسترده سلاح به برخی كشورها اشاره كرد و گفت: در سال گذشته میلادی آمریكا فقط به یك كشور منطقه 60 میلیارد دلار سلاح فروخت.

رییس جمهوری افزود: آیا این سلاح ها برای آزادی و دمكراسی است یا برای كشتار و جنگ و ایجاد اختلاف در منطقه است؟

احمدی نژاد، عدالت، آزادی و دمكراسی را حق همه ملت ها در سراسر جهان دانست و بار دیگر تاكید كرد كه عدالت و دمكراسی در سایه سلاح های آمریكایی و اروپایی محقق نمی شود.

** دیكتاتورهایی كه خواهان انتخابات و دمكراسی در كشور سوریه هستند

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت برخی كشورهای منطقه اشاره كرد و گفت: یكی از صحنه های مضحك و بسیار تلخ در منطقه آن است كه برخی كشورهای منطقه كه در فرهنگ آنها دمكراسی و انتخابات معنایی ندارد، دور هم جمع شده و برای دیگران فرمان دمكراسی و آزادی صادر می كنند.

رییس جمهوری با بیان این كه پیش از این نیز بارها اعلام كرده كه غرب به دنبال ایجاد اختلاف و درگیری در منطقه خاورمیانه است، افزود: هدف آنها نجات رژیم صهیونیستی است از این رو همه باید هوشیار باشند زیرا می خواهند اختلاف مذهبی و نژادی ایجاد كرده تا از این طریق كشوری را از سوی كشور دیگر در منطقه، هدف قرار دهند.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: به برخی از سران كشورهای منطقه اعلام كردم كه می خواهند به دست شما سوریه را بزنند و بعد از آن نوبت خود شما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران، حكومتی خشن و ضد مردمی وابسته به آمریكا بود كه در آن انتخاب و آزادی وجود نداشت و زندان ها از انسان های آزادی خواه پر شده بود.

رییس جمهوری با بیان این كه پاسخ مطالبات مردم در دوران پیش از انقلاب چیزی جز گلوله و مسلسل نبود، افزود: شاه مورد حمایت مطلق آمریكا و سران كشورهای اصلی اروپا قرار داشت به طوری كه حتی به او انرژی اتمی می خواستند، بدهند.

احمدی نژاد با یادآوری برخی كشتارهای نظام شاهنشاهی در قیام مردمی ملت ایران گفت: درحالی كه در 17 شهریور 1357 هزاران نفر از مردم تهران از سوی نظام شاهنشاهی به شهادت رسیدند، آمریكا و سردمداران اروپایی تا روز آخر از او حمایت كردند.

وی افزود: اما از روی كه ملت ایران آزادی و دمكراسی و انتخابات را به دست آورد تاكنون قدرت های استكباری در منطقه در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند؛ زیرا آنها ضد آزادی، استقلال و عدالت هستند.

** تحقق عدالت و آزادی در سایه توحید و عشق به انسان ها

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در نخستین اجلاس بین المللی جوانان و بیداری اسلامی از عدالت و آزادی به عنوان مهمترین عوامل در سعادت انسان نام برد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، دین نازل شده از سوی خداوند متعال را دینی واحد و از این منظر، پیامبران الهی را مسلمان خواند و عرضه دین كامل از سوی حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام را یادآور شد.

احمدی نژاد، عدالت را پایه حركت انسان و جامعه انسانی در مسیر تعالی به قله های كمال توصیف كرد و گفت: اگر عدالت نباشد حقیقت انسان ها خواهد مرد و استعدادهای الهی انسان ها فرصت شكوفایی پیدا نخواهد كرد.

وی، تلاش پیامبران الهی در راستای برافراشتن پرچم عدالت را یادآور شد و تاكید كرد: عدالت، نخستین قدم و سكوی اول برای پرواز انسان به اوج ملكوت است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، آزادی را همزاد ارزش های الهی دانست و گفت: عدالت و آزادی به عنوان دو هدیه بزرگ خداوند به بشریت در سایه توحید و یگانه پرستی و عشق و محبت به انسان ها مستقر و محقق خواهد شد.

احمدی نژاد همه ارزش های الهی را در سایه دین قابل تحقق و تعریف دانست و افزود: در هر نقطه عالم اگر كسی حقیقتا به دنبال عدالت باشد عمل او یك عمل دینی و اسلامی است و هر كسی برای خدا در مسیر استقرار عدالت و آزادی انسان ها بكوشد، عمل او نیز دینی و اسلامی و مجاهدت محسوب می شود.

وی مرزبندی های كنونی در جهان را از ناحیه مستكبران دانست و تاكید كرد: خدای متعال همه انسان ها را بر فطرت واحدی خلق كرده است و همه انسان ها به دنبال عدالت، كرامت و سعادت هستند.

رییس جمهوری، حاكمیت عدالت را نیازمند انسان های صالح و عادل و استقرار یك حكومت جهانی عنوان كرد و گفت: امكان ندارد كه ملتی دور خود را دیوار بكشد و عدالت و آزادی را به معنای واقعی مستقر كند چرا كه مراكز قدرت جهانی و قوانین و مناسبات طراحی شده از سوی آنها اجازه این كار را نخواهد داد، چرا كه همه ملت ها متاثر از مراكز قدرت جهانی هستند.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: عدالت زمانی مستقر خواهد شد كه مدیریت جهان در اختیار انسان های عادل و صالح باشد و خداوند متعال این نیاز بشر را پاسخ داده است و همه پیامبران الهی وعده داده اند كه روزی عدالت و آزادی در سایه توحید و عشق در جهان مستقر خواهد شد و همه پیامبران مقدمه این حقیقت هستند.

وی تاكید كرد: كسی باید مدیریت جهان را برعهده داشته باشد كه عادل مطلق و از عینیت و كمال عدالت برخوردار باشد، كسی كه از ناحیه خداوند است و پیامبر عزیز اسلام (ص) و سایر پیامبران آن مدیر جهانی را به ما معرفی كرده اند.

وی ادامه داد: این مدیر جهانی كسی نیست جز فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام (ص) و او خواهد آمد و جهان را سرشار از عدالت خواهد كرد.

** اندیشه سرمایه داری غربی در سراشیبی سقوط است

احمدی نژاد در ادامه زوال مكاتبی چون ماركسیسم و اومانیسم را یادآور شد و گفت: اندیشه سرمایه داری غرب نیز با وجود سر و صداهای زیاد و فریادهای دلخراش در سراشیبی سقوط است و از این رو، باید به فكر اندیشه و نظام جایگزین كه جهان را سرشار از عشق و عدالت كند، باشیم.

وی در جمع جوانان گردهم آمده از سراسر جهان، حكومت موعود (عج) را بهترین گزینه برای مدیریت جهان یاد كرد و گفت: حكومت موعود، هدیه خداوند به همه بشریت و فصل مشترك همه انسان ها و متعلق به همه آنها است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
نشنیدم سخنی از "بیداری اسلامی" بر زبان جاری کنه. ایشان تأکید خاصی بر "بیداری مردمی" دارند تا "اسلامی"!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها