کد خبر: ۳۷۰۶۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
در حالی که بیش از این محمدحسین مهدویان از اکران قطعی "ایستاده در غبار" در اول اردیبهشت ماه خبر می‌داد، ولی علی سرتیپی از تغییر زمان اکران سخن می‌گوید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم ، از اواخر اسفند ماه خبر اکران «ایستاده در غبار» از اول اردیبهشت ماه روی خروجی رسانه ها قرار گرفت؛ خبری که با پخش آنونس این فیلم از رسانه ملی در اسفند ماه قوت بیشتری گرفت.

28 اسفند ماه محمدحسین مهدویان با تایید این خبر عنوان کرد: پروانه نمایش این فیلم صادر شده و قرار است «ایستاده در غبار» از اول اردیبهشت ماه توسط موسسه فیلمیران اکران شود.

مهدویان با بیان اینکه تیزر و دومین آنونس فیلم نیز تا 10 یا 12 روز آینده پخش خواهد شد، تصریح کرد: تبلیغات خوبی برای فیلم در نظر گرفته ایم و امیدواریم اثر مورد استقبال قرار گیرد.

علی سرتیپی نیز 15 فروردین ماه درباره زمان اکران «ایستاده در غبار» اعلام کرده بود: اکران این فیلم در گروه آزاد با اکران در دیگر سرگروه‌ها فرقی ندارد و همه ویژگی های اکران با سرگروه را داراست.

وی که زمان اکران فیلم را در اول اردیبهشت ماه مناسب می دانست، عنوان کرد: ممکن بود در اردیبهشت ماه که آغاز اکران «ایستاه در غبار» است بعضی از فیلم ها از سرگروهی کنار نروند و این هم دلیل دیگری بود تا فیلم اکران آزاد داشته باشد.

پخش‌کننده «ایستاده در غبار» درباره استقبال از فیلم در زمان اکران گفت: امیدواریم با برنامه ریزی هایی که داشته‌ایم، تبلیغات خوبی برای «ایستاده در غبار» صورت بگیرد و استقبال خوبی از این فیلم شود. البته فکر می کنم با توجه به نوع ساختار و موضوع این فیلم و همچنین بکر بودن و نو بودن محتوا استقبال زیادی از آن صورت بگیرد.

با اینکه تنها 8 روز به اکران فیلم زمان باقی مانده بود و طی چند روز گذشته نیز آنونس های تازه ای از «ایستاده در غبار» در رسانه ها منتشر شده بود،  ولی محمدحسین مهدویان امروز در پست اینستاگرامش خبر از تعویق زمان اکران داد و نوشت: این فیلم وی "اوضاع آن‌طور که دوست داری پیش نمی‌رود. غم‌انگیزتر اینکه کاری هم از دستم ساخته نیست. خلاصه فعلن منتظر نباشید. خودم و فیلم‌ام را به خدا سپردم. الخیر فی ما وقع».

بعد از این ماجرا علی سرتیپی درباره علت عدم اکران در زمان اعلام شده، گفت:  فعلا تصمیم گرفتیم این فیلم در اکران دوم نوروزی اکران نشود. البته این اکران هم کاملا قطعی نشده بود و یک احتمال بود و حالا قرار است این فیلم را در شرایط بهتری اکران کنیم .

وی با یکسان خواندن «بادیگارد» و «ایستاده در غبار» تصیح کرد:  با توجه به اینکه فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا نیز در اکران قرار دارد و این فیلم و «ایستاده در غبار» از بعضی لحاظ به یکدیگر نزدیک هستند و اکران همزمان آنها تمهید درستی نیست در نتیجه تصمیم گرفتیم فیلم «ایستاده در غبار» را در شرایط مناسب تری اکران کنیم.

سرتیپی با نقض صحبت های قبلی خود مبنی بر استقبال از «ایستاده در غبار» در زمان اکران عنوان کرد: از طرف دیگر به دلیل اینکه سینماها همچنان از اکران های نوروزی پر است فکر می کنم بهتر است «ایستاده در غبار» را در زمان دیگری به نمایش دربیاید.

محمدحسین مهدویان درباره علت اصلی تاخیر در اکران «ایستاده در غبار» سکوت کرده و شخص دیگری نیز پاسخ شفافی به چرایی عدم اکران این فیلم نمی دهد.

سخنان متناقض مسئولان فیلمیران باعث شده تکلیف پخش "ایستاده در غبار" که بهترین اثر جشنواره فیلم فجر سال گذشته بود مشخص نباشد تا کارگردان جوان این فیلم خودش و فیلمش را به خدا بسپارد و از دست رفتن یکی از بهترین فصل های اکران را شاهد باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها