کد خبر: ۳۷۲۷۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
گزارش روزنامه اکونومیک تایمز از روند توافق هسته ای (برجام):
محبوبه مفتی فقط یکی از بیشمار افرادی است که تصور می کنند خصومت بین ایران و امریکا در اثر توافق هسته ای از بین رفته است! تاسف بارتر اینکه وی از این واقعه ی خیالی، به عنوان الگویی برای دیگر کشورها نیز یاد می کند! این در حالی است که علیرغم تلاش دولت یازدهم در مثبت جلوه دادن شرایط پس از توافق، خصومت‌های امریکا نسبت به ایران به مراتب شدت یافته است

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، توافق هسته ای ایران و امریکا صرفنظر از حواشی داخلی آن دارای اثرگزاری اجتماعی عمیقی در جامعه بین المللی بود. این تاثیرات اگرچه ظاهر مثبت و خوشایندی دارند اما متاسفانه حاکی از پیروزی نقشه شیطان بزرگ هستند که در ادامه به آن اشاره می شود.

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب، همواره در خط مقدم جبهه ی مبارزه با زورگویی و استبداد مستکبرین و در راس آنها، امریکای جنایتکار قرار داشته است. اگرچه در مقاطعی نظیر هشت سال ریاست دولت اصلاحات عده ای تلاش کردند تا این حقیقت را کمرنگ کنند اما باز هم دنیا ایران را به این خصیصه ی عزت آفرین میشناخت. بسیاری از ملت ها و دولت های مظلوم و ستمدیده با الهام گرفتن از ایستادگی ایران، به مقاومت می پرداختند.

شاید اختلاف نظرها درباره نقاط مثبت و منفی دولت احمدی نژاد بسیار زیاد باشند اما هیچکس نمی تواند این واقعیت را انکار کند که مخصوصا با روی کار آمدن دولت انقلابی وی، گفتمان ایستادگی و مقاومت بار دیگر و پس از هشت سال رخوت و سستی، احیا گردید و همین امر نیز محبوبیت جهانی رئیس جمهور وقت ایران را به همراه داشت که در نتیجه ی آن، جمهوری اسلامی ایران در نظر ملل ستمدیده تحت جور مستکبرین به مراتب ارج و عزت بیشتری یافت.

پیش قراورل بودن نظام اسلامی در مبارزه با استکبار و مقاومت آن و همچنین الهام بخش بودن آن برای دیگر ملت ها، همواره یکی از بزرگترین مشکلات و موانع بر سر راه امریکا و هم مسلکانش بوده است. به همین دلیل، توافق هسته ای اگر هیچ عایدی اقتصادی و سیاسی برای کاخ سفید نداشت، اما به همین یک اثر خود یعنی شکستن هیمنه ی ایران در چشم ملتهای ستم دیده می ارزید!

دیروز (شنبه) روزنامه اکونومیک تایمز با انتشار خبری از محبوبه مفتی، سروزیر جامو و کشمیر نقل قول کرد: "هند و پاکستان باید عصر جدیدی از صلح و پیشرفت را در منطقه آغاز کنند؛ درست مانند ایران و امریکا که به خصومت های فی مابین خود پایان داده و دوره ی جدیدی از ارتباط را آغاز کردند!"

این تلقی سروزیر هندی از روابط جدید ایران و امریکا هدف اصلی کاخ سفید از مذاکرات است که متاسفانه به دلیل اشتباهات متعدد دولت یازدهم در حال حاصل شدن است. اکنون، کشورهایی که ایران را به عنوان اصلی ترین جبهه مخالف استکبار میشناختند، می بینند دولتمردان ایرانی با ابراز فشار از ناحیه تحریم ها و برای رهایی از آنان، با دولتی پای میز مذاکره می نشیند که لقب شیطان بزرگ را خود به او داده است.

محبوبه مفتی فقط یکی از بیشمار افرادی است که تصور می کنند خصومت بین ایران و امریکا در اثر توافق هسته ای از بین رفته است! تاسف بارتر اینکه وی از این واقعه ی خیالی، به عنوان الگویی برای دیگر کشورها نیز یاد می کند! این در حالی است که علیرغم تلاش دولت یازدهم در مثبت جلوه دادن شرایط پس از توافق، خصومت‌های امریکا نسبت به ایران به مراتب شدت یافته است که آخرین نمونه ی آن، تحریم های جدید و توقیف دو میلیارد دلار از محل دارایی های بلوکه شده ی ایران در امریکا می باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها