کد خبر: ۳۷۵۱۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عنوان داشت:
نماینده مردم قم در دهمین مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از قبل از انتخابات آقایان دولتی به صورت جانب دارانه موضع گیری کردند و ما شاهد تلاش های مختلف دولت در مراحل انتخابات بودیم که مصدایق دخالت های غیرمجاز در انتخابات است و این اتفاقات افتاد ولی آنچه که دولت می خواست کامل حاصل نشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم در دهمین مجلس شورای اسلامی در گفتگو خبر قم در خصوص آرایش سیاسی مجلس دهم اظهار داشت: همان طور که شنیده ایم روابط عمومی مجلس اعلام نموده که اجلاس دیروز اصولگرایان فراگیر با 181 نفر برگزار شده که 27 نفر از منتخبین به صورت تلفنی اعلام حضور و همراهی با اصولگرایان کردند و 154 نفر هم در اجلاس شرکت نموده اند و کاملا مشخص است که تعداد اصولگرایان نسبت به جریانهای دیگر بیشتر می باشد و فکر می کنم که در انتخاب هیات رئیسه هم این حالت حفظ شود.

منتخب مردم قم در مجلس دهم افزود: در انتخابات‌های برگزار شده در مجلس برای هیات رئیسه همیشه رایزنی و تلاش برای جلب نظر نمایندگان وجود دارد و ممکن است در ترکیب فوق الذکر چند نفر بالا و پایین هم بشود ولی غالبا آنهایی که اعلام می کنند ما اصولگرا هستیم پای نظرشان ایستاده اند و فضای مجلس متفاوت با مجلس گذشته است ولی آن گونه هم نیست که آقایان اصلاح طلب و دولتی ها مطرح می کردند.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: جناب آقای روحانی قبل از انتخابات چند بار بحث مجلس همسو را مطرح نموده بود که این سخن خلاف مردم سالاری است چون مردم هر کسی را که انتخاب کردند ملاک آن است و به نظر می آید این سخنان با ملاک های مردم سالاری همخوانی ندارد و همچنین قوای نظام هرچه در جهت منافع ملی حرکت کنند بسیار مطلوب است لذا اگر بگوییم مجلس همسو با دولت این بحث پیش می آید که چرا دولت همسو با مجلس نباشد پس ملاک منافع ملی و حل مشکلات مملکت است نه منافع یک گروه و جناح سیاسی.

نماینده مردم قم در دهمین مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از قبل از انتخابات آقایان دولتی به صورت جانب دارانه موضع گیری کردند و ما شاهد تلاش های مختلف دولت در مراحل انتخابات بودیم که مصدایق دخالت های غیرمجاز در انتخابات است و این اتفاقات افتاد ولی آنچه که دولت می خواست کامل حاصل نشد و مجلس متوسطی شکل گرفت.

ذوالنور افزود: دولت باید مشخص کند که دولت اصلاحات است یا دولت اعتدال، اگر معتقد است که دولت اعتدال است 20 الی 30 نفر هم با مارکت اعتدال بیشتر رای نیاورده اند و مابقی با نام اصلاحات به مجلس راه یافته اند.

وی در ادامه بیان نمود: اولویت های اول مجلس باید وضعیت معیشت مردم و رفع رکود و ایجاد اشتغال باشد و همچنین مباحث اجتماعی چون فساد اداری، اعتیاد و معضلات اجتماعی دیگر است و مردم نسبت به دغدغه های فرهنگی مردم، تقویت و اصلاح رویکرد سیاست خارجی باشد که مجلس در این امر باید فعال باشد و اکنون متاسفانه برخی از کشورهای به خودشان اجازه می دهند که با ایران برخورد نا مناسب داشته باشند و مجلس باید در اصلاح این ابعاد فعال باشد.

ایشان در مورد گمانه زنی برخی از رسانه ها در مورد احتمال کاندیداتوری ایشان برای ریاست مجلس اظهار نمود: همان طور که فرمودید رسانه ها گمانه زنی کرده اند و بنده بحثی را در این خصوص نداشتم و بحمدالله افراد دیگری هستند و اگر نمایندگان مجلس تشخیص دهند که بنده قادر هستم خدمتی را انجام دهم بنده تکلیف مدارانه عمل می کنم.

ذوالنور تصریح نمود: تمرکز ما در مجلس روی منافع ملی است و نسبت به جناح بندی ها در طرح موضوعات مجلس عمل نخواهیم کرد و اگر حتی طرحی از سوی نمایندگان تند اصلاح طلب در مجلس بیاید که تامین کننده منافع ملی است حتما آن را تقویت خواهیم کرد و اگر طرحی منافع ملی را تامین نکند و از جانب هر فرد اصولگرایی هم باشد آن را رد خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها