کد خبر: ۳۷۵۶۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌اي به وزير اقتصاد نوشت: يك سال پيش طي دو ديدار حضوري و تقديم دو گزارش به دريافتي‌هاي بالاي برخي از شركت‌ها و موسسات دولتي من‌جمله بيمه مركزي و بيمه ايران و چند بانك اشاره داشتم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، غلامرضا تاجگردون رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي خطاب به علي طيب‌نيا وزير امور اقتصادي و دارايي، در مورد اعمال خلاف قانون و عرف در بانك‌ها، بيمه‌ها و شركت‌هاي دولتي، از وي خواست به مقامات ناظر پاسخگو باشد و نسبت به روشن شدن ابعاد موضوع اقدام كند.

در اين نامه آمده است:

بسمه تعالي

جناب آقاي دكتر طيب نيا

وزير محترم امور اقتصادي و دارايي

با سلام و احترام

با استعفاي مدبرانه رئيس محترم بيمه مركزي جناب آقاي امين و پذيرش آن توسط جنابعالي پرونده اين موضوع يعني تفاوت جدي در دريافتي‌هاي مديران بسته نمي‌شود. نمي‌خواهم بگويم حضرتعالي مقصريد ولي سهم شما در اين موضوع كم نيست.

اگرچه تمايل نداشتم به اين موضوع اشاره كنم ولي به واسطه حجم بالاي فضاي رسانه‌اي در اين خصوص وظيفه خود به عنوان نماينده و رئيس كميسيون برنامه و بودجه ديدم اين نامه تقديم شده و اطلاع‌رساني شود. حال كه قبح چنين موضوعي شكسته شد و مديري جسور به خود اجازه داد بر خلاف عرف مسئولين حركتي زيبا از خود نشان دهد. شايسته است ابعاد اين موضوع روشن تر شود.

قريب به يك سال پيش طي دو ديدار حضوري و تقديم دو گزارش در دو مرحله به دريافتي‌هاي بالاي برخي از شركت‌ها و موسسات دولتي من‌جمله بيمه مركزي و بيمه ايران و چند بانك اشاره داشتم. گزارشي كه حسب گزارشات رسمي ديوان محاسبات تهيه شده بود و توسط رئيس كميسيون برنامه و بودجه به وزير اقتصاد اعلام شده بود. تمايل نداشتم در آن دوره موضوع را رسانه‌اي كنم چراكه اين نوع اتفاقات اثر منفي بر فعاليت بنگاه‌هاي اقتصادي به جاي خواهد گذاشت.

ماحصل مكاتبات و مذاكرات بر اين شد در اسرع وقت ضوابطي تدوين و ابلاغ نماييد كه پرداخت‌ها معقولانه‌تر و از ضوابط بهتري برخوردار شود. همه اهل فن مي‌دانند مديران بيمه مركزي تخلفي نكرده‌اند ولي همه مي‌دانيم هيچ مديري نبايد خلاف عرف تصميم بگيرد.

جناب آقاي دكتر طيب‌نيا، سهم جنابعالي به عنوان وزير اصلي اين بخش كم نيست. بيمه مركزي يك نمونه بود، ساير بخش‌ها را چگونه جمع مي‌كنيد؟ بانك‌ها، بيمه‌ها، ساير شركت‌هاي دولتي را كه جنابعالي متولي آن هستيد و خلاف قانون و عرف عمل مي‌شود را تا كي بايد يله و رها و خارج از نظارت مديريت كنيد.

آقاي وزير موضوع فقط در پرداخت مستقيم نيست. پرداخت‌هاي غير مستقيم، داشتن مسئوليت‌هاي متعدد و عدول از قوانين فراوان است. ضعف نظارتي در اين زمينه خدشه‌اي به خدمات ارزشمند شما وارد نمي‌كند ولي اجازه دهيد به عنوان رئيس كميسيون برنامه و بودجه و به عنوان عضوي از ناظران اين سيستم اعلام نمايم جنابعالي نيز سهمي از اين تقصير داريد كه بايد پاسخگو به مقامات ناظر باشيد و مردم ايران نيز بايد قدر مدير مستعفي بيمه مركزي را بداند كه از خود جسارت به خرج داده و براي اولين بار از ملت بخاطر اين كه نگراني براي آنان فراهم كرده عذرخواهي كرده است.

غلامرضا تاجگردون رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها