کد خبر: ۳۷۵۷۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود: هر كدام از بزرگان و رؤساي قبايل عرب به اندازه توان خود، مَضيف (كوچك يا بزرگ) داشت. شخصي مي‌گفت: عموي من در «عشار» و «بصره» مَضيف دارد و در سال به حساب وزن متداول در ميان آنها...
به گزارش پایگاه 598، مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود: در عراق، از شهرها كه خارج مي‌شديم در ميان راه‌ها و روستاهاي سر راه در فاصله يكي دو فرسخ مَضيفي(مهمانخانه صلواتي و رايگان) وجود داشت كه صاحبان آنها مي‌آمدند سر راه زُوار و مسافرين را دعوت مي‌كردند و نمي‌گذاشتند از آنجا بگذرند، مگر اينكه يك وعده نهار يا شام از آنها پذيرايي كنند!

هر كدام از بزرگان و رؤساي قبايل عرب به اندازه توان خود، مَضيف (كوچك يا بزرگ) داشت. شخصي مي‌گفت: عموي من در «عشار» و «بصره» مَضيف دارد و در سال به حساب وزن متداول در ميان آنها، صد طغار برنج در انبار مَضيف جهت پذيرايي از زوار مي‌ريزد و اگر مثلاً در سالي هشتاد طغار داشته باشد، بيست طغار آن را قرض مي‌كند!

آيا اگر در همه بلاد مسلمانان اين‌گونه به فقرا رسيدگي مي‌شد، تبليغات كمونيسم در طرفداري از حقّ فقرا و كارگران، در كشورهاي اسلامي و بلاد مسلمانان اين‌گونه جا باز مي‌كرد؟! آنها به بهانه طرفداري از طبقه فقير مي‌خواستند بر اموال اغنيا تسلط يابند، كه چنين شد و تسلط يافتند.

كتاب در محضر حضرت آيت ا.... العظمي بهجت – ص 67
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها