کد خبر: ۳۷۶۱۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
در سه روز ابتدايي برگزاري مسابقات 15هزار نفر از بزرگترين رويداد قرآني كشور بازديد كردند.

به گزارش پایگاه 598 ، باشگاه خبرنگاران نوشت: چند روزي است كه صوت دل‌انگيز نواي الهي در فضاي شبستان مصلي بزرگ تهران با برگزاري سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم طنين‌انداز شده است.

 
مسابقاتي كه برپايي آن مهمانان بسياري را از 75 كشور اسلامي جهان به سوي ايران راهي كرده است، اين قاريان و حافظان كتاب وحي از كشورهايي مانند غنا، اندونزي، مصر، پاكستان، ليبي، تونس، يمن، اردن، چين، مالزي، مالي، آلمان، اسلووني و ... براي رقابتي سالم و باشكوه به ايران آمده‌اند.
 
امسال براي اولين بار محل برگزاري مسابقات بين المللي قرآن كريم از سالن اجلاس سران به مصلي امام خميني(ره) تغيير يافته است تا عموم مردم دسترسي آسانتر و حضور گسترده تري در اين رويداد بزرگ قرآني داشته باشند.
 
البته به نظر مي رسد كه اين تغيير مكان با استقبال خوب مردم نيز مواجه بوده و به گفته حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي حسيني، دبير سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در سه روز ابتدايي مراسم بالغ بر 15 هزار نفر از مسابقات قرآن و نمايشگاه محصولات فرهنگي و قرآني بازديد كرده‌اند.
 
در حاشيه برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم نمايشگاهي براي ارائه محصولات فرهنگي داير شده است كه آثار بسيار ارزنده ادبي، ديني، قرآني و محصولات متعددي از جمله لوح فشرده و نرم افزارهاي آموزشي قرآن كريم، حجاب و پوشش اسلامي در آن عرضه مي‌شوند.
 
يكي از نكات جالب توجه حضور نيافتن مسئولان دولتي اعم از رئيس جمهور و معاونان و وزراي كابينه دولت در سي و سومين دوره از مسابقات قرآن كريم است و اين امر در حالي اتفاق مي‌افتد كه هرساله آئين افتتاحيه مسابقات قرآن با سخنراني رياست قوه مجريه آغاز مي‌شد. 
 
استقبال سرد رئيس جمهور و كابينه او از مسابقات قرآن تاكنون بسيار سؤال برانگيز شده و شايعاتي مبني بر تحريم مسابقات بين‌المللي قرآن كريم توسط قوه مجريه به گوش مي‌رسد.
 
برگزاري اولين دوره مسابقات حفظ قرآن روشندلان با حضور 17 نماينده از كشورهاي اسلامي از ديگر برنامه هاي جانبي است كه شور و اشتياق تازه اي را در فضاي مسابقات ايجاد كرده است. روشندلان كه با لمس آيات حك شده قرآن اين كتاب آسماني را حفظ كرده و با جان و دل بر لوح وجود خود ثبت مي كنند، اين روزها افق گسترده‌تري براي فعاليت هاي قرآني خود در سطح جهان يافته‌اند.
 
در پايان بايد گفت كه قرآن نعمتي الهي براي همه مردم جهان است كه هر فرد نسبت به انس و الفت خود با اين كتاب آسماني، از بركات وجودي آن بهره مند مي‌شود و بر خوان رحمت پروردگار مي‌نشيند. شايسته است كه از فرصت ها به خوبي استفاده كنيم و خود را از نعمات و بركات بي‌نظير اين معجزه الهي محروم نسازيم.
 
گفتني است، سي و سومين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم از 22 تا 28 ارديبهشت سال جاري در مصلي بزرگ تهران در حال برگزاري بوده و بازديد از آن در ساعات 17 بعدازظهر الي 22 شب براي عموم مردم آزاد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها