کد خبر: ۳۷۶۵۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسوول موسسه فرهنگی دارالهدی گفت: آیت الله بهجت معتقد بودند، کسانی که به سلک روحانیت در می‌آیند و لباس سربازی امام عصر(عج) را تن می‌کنند، در کنار خودسازی اخلاقی و عملی، باید تا پایان عمر، از پرداختن به مسائل علمی بویژه فقه، غفلت نورزند.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام محمدرضا مجیری در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله بهجت گفت: ایشان در کنار تحصیل علوم دینی هرگز از خودسازی و تهذیب نفس غافل نبود و در این خصوص همه را به خودسازی و تقوا دعوت می‌کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله بهجت شخصیت والایی در اخلاق اجتماعی داشت، اخلاقی که او را نزد مردم محبوب ساخت. ایشان توجه خاصی به معنویات و امور اخلاقی داشت و در واقع وی تشنه معرفت و معنویت بود. وی به گفته بسیاری از شخصیت‌های برجسته، فقه را معطر به عرفان و اخلاق کرد.

مسئول موسسه فرهنگی دارالهدی بیان کرد: او بندگی و عبودیت را زیبنده بندگان خدا می‌دانست و عشق به معبود را افتخار بندگان می‌شمرد.

وی، تواضع، اخلاق حسنه و صلابت را از دیگر ویژگی‌های آیت الله بهجت دانست و گفت: ایشان در برخورد با دیگران اخلاق و منش نیکویی داشت و هرگز نسبت به کسی تند خویی نکرد.

دبیر ویژه نامه محرم حرم، در ادامه از انتشار ماهنامه خُلُق، به مناسبت رحلت آیت الله بهجت خبر داد و گفت: این ویژه نامه ای در خصوص زندگینامه ایشان است که گوشه‌ای از شخصیت این عالم فقید را ترسیم کرده است. در این ویژه نامه زندگی و روش سلوکی و تربیتی ایشان و اخلاق اجتماعی روایت شده است. در این ویژه نامه تلاش شد به غیر از کرامات ایشان به مباحثی همچون روش‌های سلوکی و از همه مهم تر اخلاق اجتماعی وی سخن گفته شود.

آیت‌الله بهجت در سال 1295 در خانواده‌ای دیندار در فومن گیلان به دنیا آمد و 27 اردیبهشت 88 در قم بدرود حیات گفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها