کد خبر: ۳۷۹۳۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
هنوز امضاي رأي ‌اي‌اف‌سي عليه باشگاه‌هاي ايراني و گرفتن حق ميزباني از ما خشك نشده كه آل‌سعود اين‌بار كاهش تعداد تيم‌هاي كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا را نشانه رفته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان، خطر عملي شدن توطئه جديد سعودي‌ها يك بار ديگر فوتبال ايران را تهديد مي‌كند. از آنجا كه در فوتبال ايران هيچ مسئولي خيال دفاع از حق و حقوقمان را ندارد عربستاني‌ها هرچند وقت يك بار به فكر دسيسه‌چيني عليه ما مي‌افتند و به راحتي هرچه تمام نيز به اهداف شوم خود مي‌رسند. در اين بين تنها چند نفر از مقامات فدراسيون لطف مي‌كنند و چند مصاحبه براي خالي نبودن عريضه انجام مي‌دهند، مصاحبه‌هايي كه فقط جنبه شانه خالي كردن از مسئوليت و بي‌تقصير جلوه دادن مسئولان دارد. هنوز امضاي رأي ‌اي‌اف‌سي عليه باشگاه‌هاي ايراني و گرفتن حق ميزباني از ما خشك نشده كه آل‌سعود اين‌بار كاهش تعداد تيم‌هاي كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا را نشانه رفته است. خبر از طريق رسانه‌هاي عربستاني به گوش همه رسيده و طبق معمول آقايان متفق‌القول اين خبر را شيطنت دشمن اول فوتبال ايران خوانده‌اند و بس.

در شرايطي كه رسانه‌هاي كشورمان براي جلوگيري از پايمال شدن حق مسلم ميزباني تلاش زيادي كردند اما گام جدي از سوي فدراسيون فوتبال برداشته نشد تا هرچه رشته بوديم به نفع تيم‌هاي عربستان پنبه شود. آن موقع هم دست‌اندركاراني كه بايد به فكر بودند خود را به بي‌خيالي زدند و ترجيح دادند موضوع را سرسري بگيرند. در روزهاي خوش‌خيالي آقايان، مسئولان فوتبال عربستان با حمايت سران آل‌سعود شبانه‌روز تلاش كردند تا با تطميع و تهديد سران كنفدراسيون فوتبال آسيا حرف خود را به كرسي بنشانند. همين‌طور هم شد و يك بار ديگر ثابت شد در اي‌اف‌سي عرب‌ها در غياب ايراني‌ها گردنكشي مي‌كنند و كسي هم توان رويارويي با آنها را ندارد. متأسفانه اهمال‌كاري‌هاي مسئولان آل‌سعود را وقيح‌تر از گذشته كرده تا جايي كه علناً حرف از كاهش سهميه‌هاي تيم‌هاي ايراني در آسيا مي‌زنند؛ آن هم در شرايطي كه‌ اي‌اف‌سي تكليف سهميه‌هاي كل قاره را تا سال آينده مشخص كرده و اصلاً دليلي براي ايجاد تغييرات جديد وجود ندارد.

با اين وجود بي‌تفاوتي به آينده پرطرفدارترين ورزش كشور سبب شده تا هرازچند گاهي اعراب به سركردگي عربستان خيال انتقام گرفتن از ايران به سرشان بزند، خيالي كه در بي‌خيالي آقايان به نتيجه هم مي‌رسد و سرشكستگي ديگري براي فدراسيون رقم مي‌خورد. عربستاني‌ها مدعي‌اند در فصل آتي ليگ قهرمانان ايران تنها دو نماينده در اين مسابقات خواهد داشت و يك نماينده ديگرمان نيز بايد در پلي‌آف حضور يابد. اين در حالي است كه به گفته سران ‌اي‌اف‌سي سه سهميه اصلي و يك سهميه پلي‌آف كشورمان تا سال 2017 قطعي است. طبق قانون پاييز امسال كنفدراسيون فوتبال آسيا در جلسه‌اي از پيش تعيين شده تكليف سهميه‌هاي جديد (كاهش يا افزايش سهميه‌ها) را روشن خواهد كرد. سؤالي كه اينجا مطرح مي‌شود اين است كه سعودي‌ها چرا از حالا شروع به دسيسه‌چيني كرده‌اند؟ بدون شك مسئله به اين سادگي‌ها نيست كه مسئولان ما مثل هميشه خود را به بي‌خيالي مي‌زنند. ادعاهاي سعودي‌ها اگرچه عجيب است اما قطعاً برنامه‌ريزي دقيقي پشت اين ادعاي عجيب قرار دارد. اصولاً عربستاني‌ها در ادامه كارشكني‌ها و توطئه هايشان عليه كشورمان از هيج تلاشي دريغ نمي‌كنند. در اين راه از دادن رشوه، ارائه پيشنهادهاي وسوسه‌برانگيز و تهديد ابايي ندارند. به علاوه اينكه ‌اي‌اف‌سي با تصميمات جانبدارانه خود ثابت كرده همه جوره حامي اعراب است و براي نشان دادن ارادت خود به آل‌سعود هر كمكي از دست شيخ سلمان بربيايد هرگز دريغ نخواهد كرد. حال اهالي فدراسيون فوتبال بدون هيچ دغدغه‌اي به امورات خود رسيدگي مي‌كنند و در مصاحبه‌هاي خود به ادعاهاي عربستان پوزخند مي‌زنند. با رويه‌اي كه آقايان در پيش گرفته‌اند و با تجربه‌هاي تلخي كه از اهمال آنها در دفاع از حقانيت فوتبال كشورمان داريم بايد باز هم منتظر حق خوري ديگري از سوي‌ اي‌اف‌سي باشيم. كم شدن سهميه‌هاي ايران اگر طبق قوانين تعيين شده كنفدراسيون باشد و براي همه كشورها يكسان اعمال شود قابل قبول خواهد بود اما در صورتي كه اين ادعا با خط دادن عربستان و در جهت زير سؤال رفتن شأن كشورمان به واقعيت تبديل شود ننگ تاريخي بر پيشاني فدراسيون فوتبال خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها