کد خبر: ۳۷۹۵۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
دبيركل خانه اقتصادي گفت: 150 هيئت خارجي به ايران آمدند ولي يك قرارداد واقعي هم امضا نشد.
به گزارش پایگاه 598، مسعود دانشمند در گفت‌وگو با «نسیم آنلاین» در خصوص تأثیرات برجام بر اقتصاد ایران طی 4 ماه گذشته اظهار کرد: بعد از برجام هیچ گشایشی در اقتصاد ایران اتفاق نیفتاده است. یک سری افراد خارجی به ایران آمدند و رفتند و فقط کشور ما را نگاه کردند. یک سری از خارجی‌های دیگر هم به ایران آمدند و فقط یک یادداشت تفاهم امضا کردند! بنابراین رفت و آمد بیش از 150 هیئت تجاری خارجی به کشور دستاورد خاصی نداشت.

وی افزود: در این سفرها یک قرارداد که به معنای واقعی کلمه «قرارداد» باشد و طرفین براساس آن متعهد به انجام کاری در زمان مشخص شده باشند، امضا نشد. اگر قراردادی منعقد می‌شد باید نظام بانکی ما به نظام بانکی جهانی متصل می‌شد، آیا این اتفاق افتاده است؟

دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: تمام گفت‌وگوهای ما با آمریکایی‌ها در چند وقت اخیر این بود که شما جلوی فعالیت نظام بانکی ما را گرفته‌اید. وقتی نفت خود را می‌فروشیم، باید پول نفت را به نظام بانکی بیاوریم و به وسیله آن کالاهای مورد نیازمان را از هر کجای دنیا که مایل هستیم تهیه کنیم. در حال حاضر نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

دانشمند با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید عنوان کرد: در زمینه اقتصاد، دولت آقای روحانی نمره خوبی را نمی‌گیرد. با توجه به وعده‌هایی که به مردم دادند و وضعیتی که الان وجود دارد، ایشان و تیم اقتصادی وی عملکرد خوبی در اقتصاد نداشتند. چه کسی تورم 10 یا 11 درصد کنونی را باور می‌کند؟ وقتی قیمت بنزین 25 درصد افزایش پیدا می‌کند چگونه باید تورم 10 یا 11 درصدی را باور کنیم؟

وی تصریح کرد: آیا قیمت بنزین با توجه به تأثیری که روی حمل و نقل دارد روی همه جوانب زندگی اثر نمی‌گذارد؟ وقتی قیمت آب و برق را بالا می برند چه انتظاری باید داشت. حتی افزایش قیمت خرمای ماه رمضان مردم هم ناشی از همین مسئله است.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: درحال حاضر یک هندوانه متوسط بین 12 تا 15 هزار تومان قیمت دارد. وقتی مردم این قیمت‌ها را می‌بینند، چطور باید تورم 10 یا 11 درصدی را باور کنند؟ رکود هم که سر جای خودش است. اگر رکود برطرف شده باشد، باید اثر آن را در اشتغال ببینیم. شما آیا درحال حاضر رونق بخش اشتغال را در اقتصاد کشور می‌بینید؟ نمره اقتصادی دولت در سه سال اخیر در حد 12 است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
۱
۰
واقعاً چه کسی به مردم ایران دروغ میگوید؟؟؟؟ نتیجه وا دادن سیاسی خیلی از آقایون و خانواده هایشان ناکارآمدی مدیران نظام است و باز هم قحط الرجال .در فردای قیامت نمی گوید خیرالموجودین تو اینها بوده اند و مبرا هستی بلکه بازخواست ها جدی تر است . آزموده را آزمودن خطاست ودفع افسد واجب.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها