کد خبر: ۳۷۹۶۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
روزنامه آمريكايي حذف نام عربستان سعودي از فهرست ناقضان حقوق كودكان را از به ترس قطع كمك‌هاي مالي سعودي‌ها مرتبط دانسته و همچنين از فشار پارسال رژيم صهيونيستي براي حذف از همين فهرست پرداخت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در حالي كه انتقادات بين‌المللي از اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان سعودي از ليست ناقضان حقوق كودكان ادامه دارد، روزنامه آمريكايي در گزارشي به موضوع حذف نام عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي پرداخته است.

نيويورك تايمز در مطلبي نوشته است: «سعودي‌ها براي حذف نام آنها از ليست ناقضان حقوق كودكان بر سازمان ملل فشار آوردند».

در اين مطلب تصريح شد: «براي دومين سال متوالي، نام بردن ارتش‌هايي كه در ميدان نبرد كودكان را كشته و معلول مي‌كنند، به صحنه مانورهاي شديد سياسي بين قدرتمندان در سازمان ملل تبديل شده است».

روزنامه آمريكايي ادامه مي‌دهد: «سال گذشته بان كي مون دبيركل سازمان ملل پس از فشارهاي سنگين اسرائيل و آمريكا، اسرائيل و حماس را از ليست ناقضان حقوق كودكان حذف كرد. دوشنبه و تنها 4 روز پس از افزودن نام ائتلاف نظامي به رهبري عربستان سعودي در حمله به يمن به اين ليست، آقاي بان اعلام كرد كه فعلا آن را از ليست درآورده تا با يك تيم مشترك با ائتلاف متهم شده، موضوع را بررسي كند».

دقايقي پس از انتشار بيانيه دبيركل سازمان ملل درباره خروج نام عربستان سعودي از ليست مذكور، نماينده عربستان سعودي در سازمان ملل گفت كه «از همان ابتدا، قرار دادن عربستان سعودي در اين ليست، هيچ پايه و اساسي نداشت».

نيويورك تايمز با اشاره به نگراني از قطع كمك‌هاي مالي سعودي‌ها به سازمان ملل افزود: «عربستان سعودي و كويت كه هر دو عضو ائتلاف شامل 9 كشور از جمله مصر، امارات عربي متحده و سودان در حمله به يمن هستند، كمك كنندگان مالي مهمي به نهادهاي سازمان ملل از قبيل يونيسف هستند».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها