کد خبر: ۳۷۹۸۳۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
اندیشمند بزرگ تاریخ اسلام:
رجبی دوانی گفت: ابومسلم خراسانی فرد جنایتکاری در رکاب بنی عباس بود که هرگز در مسیر اهل بیت(ع) حرکت نکرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از راه دانا،  ابومسلم خراسانی؛ نامی که از مدت ها پیش تیم فوتبال ایران را بدان نامیده و با وجود بار انحرافی تاریخی و فرهنگی حفظش کردیم اما طی یک اقدام شایسته از سوی آیت الله علم الهدی، نماینده ی ولی فقیه در استان خراسان، این امر مورد اعتراض قرار گرفت.

محمد حسین رجبی دوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج در خصوص سبقه‌ای که از ابومسلم خراسانی در تاریخ اسلام بر جای مانده است، توضیح داد: ابومسلم سرکرده‌ی قوای بنی عباس بود که حرکت خود را جهت مقابله با بنی امیه از خراسان آغاز کرده و در راه خدمت به عباسیان از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

وی ادامه داد: او کشتارها و جنایات بسیاری را در این راه مرتکب شد تا جایی که حتی علویانی را که به او پناه آورده بودند از بین برد و پس از مدتی با سرنگونی بنی امیه، بنی عباس روی کارآمد.

اندیشمند بزرگ تاریخ اسلام با بیان اینکه ایرانی بودن ابومسلم جای سوال دارد، تاکید کرد: البته صرفا به دلیل پسوند "خراسانی” او را ایرانی قلمداد نکنید چرا که در آن زمان اعراب ساکن خراسان را خراسانی می نامیدند و او خود نیز مدعی بود که از نسل "سلیط بن عباس” است.

وی افزود: پس از جنایت های بسیاری که در رکاب بنی عباس مرتکب شد، وقتی تاریخ مصرفش به پایان رسید، حکام بنی عباس او را برده‌ای نامیدند و ادعا کردند نسبی با عباسیان ندارد و این گونه او را از بین بردند.

رجبی دوانی یادآور شد: کارنامه‌ی ابومسلم به قدری سیاه بود که وقتی می خواست به حج برود گفت من نمی‌دانم آیا خداوند مرا به حرم خانه‌ی خویش راه خواهد داد یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: او در بیان امام صادق(ع) مورد مذمت قرار گرفته و نمی‌توان صرفا به خاطر تقابلش با بنی امیه از او تمجید کرد.

این استاد تاریخ اسلام متذکر شد: ابومسلم خراسانی در جهت و مسیر اهل بیت(ع) حرکت نکرد بلکه او سرسپرده‌‌ی بنی عباس بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها