کد خبر: ۳۷۹۸۸۴
زمان انتشار: ۰۴:۲۷     ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
به علت کهولت سن و بیماری:
استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب به دلیل کهولت سن و بیماری، بامداد امروز دارفانی را وداع گفت./ شعر استاد سبزواری،‌ شناسنامه زمان‌مند انقلاب است، زیرا کمتر حادثه یا رویدادی است که انعکاسی از آن درشعر او نبوده باشد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه598، استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب به دلیل کهولت سن و بیماری، بامداد امروز دارفانی را وداع گفت.

شعر استاد سبزواری،‌ شناسنامه زمان‌مند انقلاب است،  زیرا کمتر حادثه یا رویدادی است که انعکاسی از آن درشعر او نباشد. مهم‌ترین شعرهای مربوط به انقلاب اسلامی یا همان شعرهای انقلابی را همانند: خوش‌آمدی ای امام ما، این بانگ آزادی کز خاوران خیزد، برخیزید ای شهیدان، آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو، شهید مطهر، خمینی ای امام، خجسته باد این پیروزی و ...؛ شعرهایی که هر کدام از آنها دنیایی از خاطرات را با خود به همراه دارد سروده این شاعر پیشکسوت انقلاب می باشد.

استاد حمید سبزواری ابتدا به شغل معلمی مشغول شد، سپس کارمند بانک بازرگانی در تهران شد و بعد به شاعری روی آورد. وی در رشته ادبیات تحصیل کرده و سال‌ها سابقه تدریس در همین رشته را در کارنامه دارد و چند مجموعه کتاب به چاپ رسانده است مانند سرود درد، سرود سپیده، سرود دیگر، کاروان سپیده، یاد یاران، گزیده ادبیات معاصر و.... وی مدال درجه یک هنر در رشته ادبیات داشت و اولین شاعری بود که کتاب شعرش با عنوان سرود درد، سال 1375 کتاب سال شناخته شد.

رهبر معظم انقلاب در خصوص تجلیل این شاعر بصیر بیان داشته اند: شخصیت حمید سبزواری باید در دو بخش مورد توجه قرار بگیرد یکی رتبه شعری ایشان است... نکته دوم که اهمیش از نکته اول کمتر نیست اینن است که ایشان این هنر را در خدمت مردم و انقلاب و در خدمت بصیرت افزایی قرار داده است و این خیلی مهم است ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
خداوند بزرگ روح اين مرد آسماني را با بزرگان خود محشور كند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها