کد خبر: ۳۸۱۶۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۱ تير ۱۳۹۵
وزیر علوم آماری از اعتقاد دانشجویان به رستاخیز و قیامت را رسانه ای کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، وزیر علوم آماری از اعتقاد دانشجویان به رستاخیز و قیامت را رسانه ای کرده است.

 دکتر محمد فرهادی وزیر محترم علوم در جمع نمایندگان تشكل های دانشجویی فرمودند: با بررسی دانشجویان بیش از هشتاد دانشگاه كشور مشخص شد كه بیش از هفتاد در صد این دانشجویان نماز های واجب را به موقع به جا می آورند و بیش از نود درصد هم به رستاخیز و روز قیامت معتقد هستند و همچنین هشتاد و پنج درصد نیز معتقدند كه ایمان به خدا و مذهب در زندگی شان نقش موثر و تعیین كننده ای دارد.

مطمئنا بررسی های صورت گرفته بسیار دقیق بوده و جای هیچ شک و شبهه ای در آن نیست. اما با استناد به این آمار مشخص شد که آنجایی که بنده در آن تحصیل نموده ام در مقیاس با آنچه ایشان دانشگاه می خوانند « بلدالکفار»ی بیش نبوده است. زیرا آن طور که ذهن حقیر یاری می دهد تعداد کثیری از دانشجویان از نمازخانه به عنوان خوابگاه بین کلاسی استفاده می کردند و مفرح ترین کلاس ها نیز کلاس اندیشه اسلامی بود که در آن استاد می بایست از طریق برهان خلف به هفتاد نفر دانشجو که رخنه های عمیق اعتقادی داشتند ثابت می کرد که خدا وجود دارد و دست آخر هم با ذکر آیه «لکم دینکم و لی الدین» کلاس را ترک می کرد! حالا اینکه جوری از این عزیزان دانشجو آمار گرفته اند که هفتاد درصدشان نمازهای واجب را «به موقع» به جا می آورند جای خوشحالی دارد. این نوع آمار گرفتن به راستی که تبلور کلمه «ما می توانیم» است. امیدواریم با گرفتن آمارهای کارشناسی مشابه در دانشگاه ها میزان اعتیاد در بین دانشجویان نیز صفر و بلکه منفی اعلام شود تا مشت محکمی باشد بر دهان دوستان پاتوق دانشکده عمران پشت شمشادها که یعنی ما شما را اصلا به حساب نمی آوریم!

برای روشن تر شدن موضوع با تحقیق و تفحص بیشتر به چند سوال از پرسشنامه مربوطه وزارت علوم دست پیدا کردیم که امیدواریم بین خودمان بماند:

    هر چند بدیهی است اما آیا شما نمازهایتان را اول وقت می خوانید؟

الف) صد در صد. هر کس که نخواند!

ب) می خوانم ولی نه اول وقت (کسر ده درصد از وام دانشجویی ترم جاری)

ج) نماز نمی خوانم (تعلیق از تحصیل تا اطلاع ثانوی)

    به عنوان یک دانشجوی معتقد و فرهیخته به کدام یک از موارد زیر معتقد هستید؟

الف) رستاخیز

ب) روز قیامت

ج) هر دو

    ایمان راسخ چه نقشی در زندگی دانشجویان دارد؟

الف) نقش بسیار بسیار تعیین کننده

ب) نقش بسیار تعیین کننده

ج) نقش تعیین کننده

 جالب اینجاست که همین چند وقت پیش بود که وزیر کشور در مجلس یک سری آمار از خودش ارائه کرد که مثل چی (دقیقا مثل چی) تکان خوردیم مثلا:

۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور

۳.۵ میلیون نفر بیکار

۶۰ درصد زندانی مواد مخدر

منجر شدن ۳۶ درصد ازدواج ها به طلاق

ورود سالانه ۶۰۰ هزار نفر به زندان

خب این نشان می دهد که وزیر کشور باید دوره های فشرده آماردهی را تحت نظر دکتر فرهادی بگذراند زیرا اگر وزارت کشور هم از همان روش آمارگیری وزارت علوم استفاده می کرد قطعا شاهد این همه تکان دهندگی نبودیم و احتمالا تمامی حاشیه نشین ها در بالای شهر صاحب پنت هاوس (دارای استخر، جکوزی و تردمیل) می شدند و زندانیان مواد مخدر هم توبه کرده و دسته جمعی کارآفرین می شدند. احتمالا طلاق هم به واژه ای نامانوس مثل اختلاس تبدیل می شد جوری که هیچ کس نداند اصلا طلاق خوراکی است یا پوشیدنی. اگر این مقایسه تعمیم داده شود درمی یابیم که اگر روزی وزیر علوم رئیس جمهور شود ظرف دو هفته ایران به یکی از پیشتازان علم و صنعت دنیا و صادرکنندگان اخلاق تبدیل می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها