کد خبر: ۳۸۳۱۰
زمان انتشار: ۰۰:۳۰     ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
"اینجا تهران است اما نه تهرانی كه پایتخت یك كشور به نام ایران باشد. اینجا تهران است یعنی پایتخت قلبی همه مسلمانان انقلابی جهان"؛ این را یك جوان مصری در صف ورود به سالن مركز همایش‌های برج میلاد وقتی كه می‌بیند روی كارتم نوشته شده "IRAN" می‌گوید. جوانی كه پرچم قرمز و مشكی كشورش را بر دوش انداخته و پرچم ایران را با شوق در دست راستش گرفته و تكان می‌دهد.
نویسنده وبلاگ "تكاوران جنگ سایبر" در آخرین مطلب خود می نویسد:

"اینجا تهران است اما نه تهرانی كه پایتخت یك كشور به نام ایران باشد. اینجا تهران است یعنی پایتخت قلبی همه مسلمانان انقلابی جهان"؛ این را یك جوان مصری در صف ورود به سالن مركز همایش‌های برج میلاد وقتی كه می‌بیند روی كارتم نوشته شده "IRAN" می‌گوید. جوانی كه پرچم قرمز و مشكی كشورش را بر دوش انداخته و پرچم ایران را با شوق در دست راستش گرفته و تكان می‌دهد.

اینجا مركز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد است؛ جایی كه میزبان بیش از هزار نفر از جوانان كشورهای اسلامی است تا در كنفرانس "جوانان و بیداری اسلامی" حاضر شوند و شور انقلابی خود را با ایرانیان به اشتراك بگذارند؛ ایرانیانی كه در آستانه ۳۳ امین سالگرد انقلاب اسلامی خود هستند و اكنون به حمایت از برادران خود در كشورهای عربی به‌پاخاسته‌اند.

آن‌قدر فضا صمیمی و برادرانه است كه واقعاً سخت است درخواست مصاحبه از شركت‌كنندگان در همایش. شاید به همین دلیل بود كه جوانان با روی باز از درخواست مصاحبه استقبال می‌كردند اما از آن به عنوان یك گپ و گفت دوستانه میان دو برادر مسلمان یاد می‌كردند. یك جوان مصری ـ آمریكایی كه در جریان همایش هم بسیار فعال بود و با چفیه خود به عنوان نماد حمایت از فلسطین، در برابر دوربین‌ها حاضر می‌شد، درباره ماهیت جنبش‌های منطقه و پاسخ به این شبهه كه این خیزش‌ها تنها جنبه دموكراسی‌خواهانه دارند و نه اسلامی، گفت: «شك نكنید كه اساس این جنبش‌های گسترده در خاورمیانه و شمال آفریقا، اسلامی و اسلام‌خواهانه است. البته این تناقضی با آزادی‌خواهی مردم ندارد؛ چرا كه بزرگ‌ترین و بیشترین آزادی‌ها در دین مبین اسلام وجود دارد. در واقع، همان‎طور كه انقلاب اسلامی ایران نشان داد، اگر مبنای یك حكومت سیاسی بر پایه اسلام باشد، قطعا به همراه خود آزادی، حقوق بشر، دموكراسی و پیشرفت را نیز به دنبال خواهد داشت.»

*خطبه عربی امام خامنه‌ای اشك من را درآورد

وی همچنین با بیان اینكه "پیام سال گذشته امام خامنه‌ای در نماز جمعه تهران به مردم مصر، موتور انقلاب را در كشور من به شدت پرحرارت كرد"، تاكید كرد: جمهوری اسلامی امید همه ما در مصر بود و چشم‎مان شبانه‌روزی به مسئولان ایران و مردم این كشور بود و حمایت‌های آنان از انقلاب ما واقعا دل‎گرم‌كننده و انگیزه‌بخش بود. البته متاسفانه خطبه عربی امام خامنه‌ای توزیع مناسبی در مصر نداشت و بسیاری از مردم آن را دریافت نكرده‌اند اما آنانی كه این پیام را شنیدند، واقعا منقلب شدند؛ مثل خود من كه با هر جمله از این پیام اشك ریختم و برای طول عمر ایشان و حفظ ایشان برای همه مسلمانان جهان دعا كردم.

استاد علوم سیاسی یكی از دانشگاه‌های مصر هم انقلاب اسلامی ایران را منشأ تحولات منطقه می‌داند: «ایران پشتوانه‌ی اصلی بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. حتی اگر از الگوبرداری بهار عربی از انقلاب اسلامی سال ۵۷ ایران هم چشم‌پوشی كنیم، اراده محكم و ایستادگی پایدار ایران در برابر امریكا و زورگویان غربی و پیش‌رفت هم‌زمان گسترده علمی، فنی و فناوری این كشور واقعا تحسین‌برانگیز و مایه غبطه سایر كشورهای اسلامی است. بنیانی كه امام خمینی(ره) گذاشت و امام خامنه‌ای آن را ادامه داد، اكنون تنها پشتوانه قلبی مسلمانان آزاده جهان است. شخصا اكنون كه در حال تنفس در هوای تهران هستم، واقعا حس وطن خودم را دارم. حتی این زبان انگلیسی كه من و شما با هم صحبت می‌كنیم هم موجب نشده تا من احساس غربت كنم و حقیقتاً شما و تمام ایرانی‌ها را برادر عزیز و مهربان خودم می‌دانم كه ان‌شاء الله با ظهور حضرت مهدی(عج) همه با هم در كنار هم زندگی خواهیم كرد.»

این استاد دانشگاه همچنین رئیس‌جمهور ایران را فردی مقاوم در برابر زورگویی‌های آمریكا خواند و اضافه كرد: «من از رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد به طور ویژه درخواست می‌كنم كه به مصر بیاید تا در میدان التحریر قاهره برای ایشان یك جشن بزرگ بگیریم و علاقه مردم مصر به ایران عزیز را به نمایش بگذاریم. مطمئن باشید در صورت حضور نماینده ایران در مصر، استقبالی را كه از ایشان در لبنان شد، با عظمت و بزرگی چند برابر تكرار می‌كنیم و بر پرچم مقدس جمهوری اسلامی بوسه می‌زنیم.»

*به ایران و ایرانی‌ها غبطه می‌خورم

اما نقطه عطف مصاحبه‌هاف سخنان متاثركننده یك دختر جوان كوزوویی بود كه از اروپا به ایران آمده بود و هر چه می‌خواست دل تنگش با ما گفت: «(با حالت گریه) من از مردم ایران می‌خواهم كه به فریاد ساكنین تنها كشور مسلمان اروپا برسند. ما در كوزوو واقعا تحت فشار هستیم. اجازه زندگی بر طبق سبك زندگی اسلامی به ما داده نمی‌شود و عبادات ما تنها به داخل خانه و مساجد كم تعدادمان محدود شده است. واقعا حسادت می‌كنم وقتی می‌بینم در خیابان‌های تهران خانم‌های محجبه بی‌هیچ مشكل و با افتخار رفت و آمد می‌كنند ولی من در كشور خودم چنین آزادی را ندارم.»

این دختر جوان همچنین به سانسور خبری گسترده در زمینه اسلام‌خواهی مردم اشاره كرد و گفت: «متأسفانه اسرائیل در اروپا به شدت نفوذ دارد و مانع از پخش اخبار ماهیت جنبش بیداری اسلامی می‌شود. اروپایی‌ها تقریبا تصور درستی از اساس این جنبش‌ها ندارند و به تبع تبلیغات رسانه‌ها، این انقلاب‌ها را هم چیزی مانند همه جنبش‌های اعتراضی در سراسر جهان می‌دانند. آن‌ها اصلا خبر ندارند كه مسلمانانی كه در سال گذشته این حركت را شروع كردند، می‌خواهند با الگوبرداری از نظام ایران، یك ساختار حكومتی پیشرفته و مبتنی بر رأی آزاد مردم بر اساس احكام و قوانین اسلامی در كشورهای خود ایجاد كنند. در اروپا حتی اخبار مربوط به پیروزی اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی مصر هم به شدت سانسور شد.»

وی در پایان هم از قصد خود برای ادامه تحصیل در ایران و حوزه علمیه قم در آینده‌ای نزدیك خبر داد و بیان داشت: «چهره آقای خامنه‌ای، صدای آقای خامنه‌ای، صحبت‎های شورانگیز آقای خامنه‌ای و در یك كلام شخصیت آقای خامنه‌ای تنها امید ما برای ادامه دادن به زندگی در این شرایط سخت است. وقتی می‌بینیم كه ایشان با جدیت و قوت قلب از پیش‌روی اسلام و فراگیر شدن آن در تمام جهان سخن می‌گویند، انگار یك مرهم بر زخم‌های زندگی اجتماعی ما در كوزوو گذاشته می‌شود. -در حالی كه اشك‌هایش جاری می‌شود-، من واقعا باورم نمی‌شود كه فردا می‌توانم ایشان را از نزدیك ببینم و با ایشان صحبت كنم و صحبت‌هایشان را بشنوم.»

خانه‌ای در میان انقلابیون بحرین نیست كه سخنرانی‌های آقای خامنه‌ای در آن نباشد

صدای اذان كه در راهروی كناری سالن می‌پیچد، متوجه می‌شویم كه بخش ابتدایی اجلاس به پایان رسیده و اكنون مهمانان برای نماز و نهار باید به هتل بازگردند. همین مساله موجب شد تا آخرین مصاحبه را در حین حركت به سمت اتوبوس شیك مهمانان بگیرم. یك دختر جوان اندونزیایی كه چفیه‎ای را به عنوان روسری بر سر دارد و پرچم ایران را بر دوش انداخته، در حالی كه با گام‌هایی محكم و آرام به سمت اتوبوس می‌رود، از احساس خطر غرب نسبت به الگو شدن ایران در میان جوامع اسلامی خبر داد و گفت: «امریكا اكنون در یك عمل انجام شده قرار گرفته؛ برای همین می‌داند كه ممانعت از وقوع انقلاب‌های اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا غیرممكن است. بر همین اساس در نظر دارد تا با تغییر الگوی حكومتی موردنظر مردم، باز هم شرایط را به نفع خود تغییر دهد. ترسی كه از الگو شدن ایران اسلامی در رسانه‌های غربی وجود دارد، بر همین اساس است. آن‌ها هر روز نام یك كشور را به عنوان الگوی مطلوب نظام سیاسی اسلامی معرفی می‌كنند تا ایران فراموش شود؛ از تركیه و مالزی گرفته تا عربستان و قطر.»

اما نتیجه تلاش غربی‌ها چه خواهد شد؟ این دختر مسلمان اهل سنت این‌گونه پاسخ می‌دهد: «البته مشخص است كه مسلمانان راه خودشان را انتخاب كرده‌اند. امام خامنه‌ای رهبر همه ما مسلمانان است و به خوبی راه را به ما نشان داده است. من به عنوان كسی كه با انقلابیون بحرینی در ارتباط است، می‌گویم كه تك تك سخنرانی‌های ایشان در سریع‌ترین زمان ممكن توسط خود مردم بحرین به عربی ترجمه می‌شود و به صورت دست به دست میان مردم می‌چرخد. تقریبا خانه‌ای در میان مردم انقلابی بحرین وجود ندارد كه از كتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های ایشان خالی باشد.»

سایر مهمانان هم كم كم سوار اتوبوس شده‌اند و به سمت هتل استقلال می‌روند. اكنون من مانده‌ام و برج زیبای میلاد و آفتاب زمستانی تهران كه جسمم را نیز همانند قلبم گرم می‌كند؛ گرمای قلبی كه به من اطمینان می‌دهد آن بشارت الهی را كه «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین.

راوی : مهدی خانعلی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها