کد خبر: ۳۸۳۸۳۱
زمان انتشار: ۲۱:۲۰     ۱۷ تير ۱۳۹۵
پتروشیمی بوعلی در شهرستان استان خوزستان ۲۴ ساعت اخیر را در تب و تاب حریق سپری کرده، این در حالیست که امروز استان‌های معین نیز به کمک شتافتند.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه 598، چهارشنبه ۱۶ تیر ماه حوالی عصر یک فقره آتش سوزی در واحد ۸۰۰۱ پتروشیمی بوعلی رخ داد.

اولین کاری که بعد از آتش سوزی انجام شد تخلیه کلیه کارکنان بود به همین دلیل تلفات جانی درپی نداشت.

از همه شهرستان های استان خوزستان خودروهای امداد و آتش نشانی در حال عزیمت به سمت منطقه هستند و یک فروند بالگرد آب پاش از استان بوشهر در حال رسیدن به ماهشهر و مهار آتش سوزی است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع است.

حریق همچنان ادامه داشت تا اینکه مسئول روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا حوالی ساعت ۹ صبح پنجشنبه از مهار آتش‌سوزی در این مجتمع پتروشیمی خبر داد

ابراهیم غلامشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش در برج ۸۰۰۱ واحد پارازیلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شهرستان بندر ماهشهر به طور کامل خاموش شد.

وی اضافه کرد: برج ۸۰۰۱ با ۱۲۱ متر ارتفاع از بلندترین برج های پتروشیمی کشور است.

مسئول روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا تصریح کرد: با همکاری واحد های عملیاتی، آتش سوزی در این برج، به صورت کامل خاموش شده است.

منطقه ویژه ماهشهر حتی یک فروند بالگرد امداد و نجات ندارد

 حریق در حالی خاموش شد که نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود حداقل یک فروند بالگرد امداد و نجات در تشکیلات منطقه ویژه برای حفظ سرمایه‌های موجود در مقابل حوادث، بی‌تدبیری مسئولان است.

علی گلمرادی گفته بود که به جرات می توان گفت نبود حداقل یک فروند بالگرد امداد و نجات در تشکیلات منطقه ویژه با وجود ده‌ها کارخانه پتروشیمی با ارزش میلیاردها دلار برای حفظ این سرمایه‌ها در مقابل حوادث، بی‌تدبیری و بی‌تعهدی است که نیاز به بررسی ویژه دارد.

حریق دوباره مخزن

در حالیکه همه چیز داشت خوب پیش می رفت ناگهان  روز پیش از ظهر پنجشنبه خبر رسید که آتش مخزن ٢٠٠١ را فرا گرفته است.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: آتش سوزی روز گذشته مخزن ٢٠٠١ پتروشیمی بوعلی سینا که تا حدودی مهار شده بود و تلاش برای مهار کامل آن ادامه داشت بار دیگر شعله ور شد.

منصور قمر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آژیر خطر در پتروشیمی بوعلی سینا که از روز گذشته (چهارشنبه، ١٦ تیرماه) در آتش می سوزد به دلیل ازدیاد حریق مخزن ٢٠٠١ به صدا درآمد، این مخزن صبح امروز پنجشنبه تا حدودی مهار شده بود.

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه

در حالیکه تلاش برای اطفای حریق دوم در حال انجام است، فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به پیش بینی وقوع انفجار در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، تردد کلیه وسایل نقلیه از فلکه پلیس سربندر به سمت این منطقه ممنوع شده است.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای اخیر محدودیت ترافیکی طرح تابستانه را داشتیم که از روز گذشته ساعت هفت صبح آغاز و تا پایان شب جمعه ساعت ۱۲ ادامه دارد. در این محدودیت تردد کلیه کامیون ها و تریلرها از مسیر اهواز ـ ایذه ـ باغملک ـ دهدز و شهرکرد و بالعکس ممنوع اعلام شد.

وی افزود: امروز نیز به دلیل اعلام آتش سوزی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر برای تردد کلیه کامیون ها و تریلرها اعمال شد. با توجه به اینکه پیش بینی وقوع انفجار از قبل اعلام شده بود مجبور به اعمال این محدودیت شدیم.

اقدامات کنترلی برای مهار آتش

استاندار خوزستان هم که در حال رفتن به منطقه است به خبرنگار مهر گفته که اقدامات کنترلی برای مهار حریق در حال انجام است.

غلامرضا شریعتی هم اکنون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته آتش سوزی در یکی از برج ها (مخازن) مجتمع پتروشیمی بوعلی ماهشهر رخ داد که با تلاش های فراوان، تقاضای بالگرد هوایی و همچنین بسیج تمامی امکانات استان تا امروز صبح مهار شد.

وی افزود: از روز گذشته هم در استان و هم در منطقه ویژه پتروشیمی ستاد بحران را تشکیل دادیم.

پیش بینی ادامه حریق پتروشیمی تا جمعه/ مردم در خطر نیستند

در این رهگذر مدیر کل بحران پیش بینی کرده که حریق پتروشیمی تا جمعه ادامه داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود حریق پتروشیمی تا جمعه ادامه داشته باشد، افزود: به مردم اطمینان می دهیم که این آتش سوزی سلامتی آنها را تهدید نمی کند

بالدی بیان کرد: شایعاتی مبنی بر تخلیه شدن ماهشهر و یا لزوم تخلیه این شهر در فضای مجازی و به صورت پیامک بین مردم پخش شده که آن را تکذیب و تأکید می کنیم که لزومی به تخلیه این شهر نیست.

استانهای معین به کمک آمدند

حریق در بعد از ظهر پنجشنبه در حالی ادامه دارد که استانهای معین به کمک خوزستان آمدند تا آتش پتروشیمی را مهار کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: دو بالگرد آتش نشانی از استان های تهران و فارس در محل حادثه حضور دارند و علاوه بر این، شش بالگرد از سوی وزارت دفاع در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش برای مهار آتش سوزی در مجتمع پتروشمی بوعلی سینا ماهشهر که روز گذشته بر اثر نشت گاز دچار انفجار و آتش سوزی شد همچنان ادامه دارد. آتش در دو مخزن و برج مجتمع پتروشیمی مهار شده بود که در ساعت ۱۱ امروز دوباره یکی از مخازن شعله ور شد.

وی افزود: تاکنون یک چهارم مواد این مخزن سوزانده شده و همه مواد باید سوزانده و از بین برود تا زودتر خاموشی صورت گیرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: نمی توان زمان مشخصی را برای مهار آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر اعلام کرد و در حال حاضر همه تلاش بر این است که آتش در مخزن مدیریت و از سرایت آن به دیگر واحدها جلوگیری شود.

به گفته سیاحی، دو بالگرد آتش نشانی از استان های تهران و فارس در محل حادثه حضور دارند و علاوه بر این، شش بالگرد از سوی وزارت دفاع در حالت آماده باش هستند که در صورت اعلام نیاز، پرواز خواهند کرد.

این حریق در حالی تا لحظه انتشار خبر ادامه دارد که گرمای بسیار شدیدی نیز در منطقه حکمفرماست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۲۲:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۵
۰
۰
چرا هشت سال مدیریت گروهبانها بدون حادثه بود اما در سه سال مدیریت ژنرالها هر روز حادثه داریم؟
واقعا چرا زنگنه از استضاح مصونیت دارد؟
اگر یکی از حوادث بیشمار زمان زنگنه در دولت سابق رخ می داد چه می شد؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها