کد خبر: ۳۸۵۰۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۲۷ تير ۱۳۹۵
مادراني كه شير خود را از فرزندشان دريغ مي كنند سخت در اشتباهند چون خاصيت هاي شير مادر براي رشد مغز نوزاد بسيار زياد است و مي تواند در بهبود عملكرد رشد مغزي نوزادان تاثير بسزايي داشته باشد پس نوزاد را از نعمت شير مادر محروم نسازيد.
به گزارش پایگاه 598، مادراني كه شير خود را از فرزندشان دريغ مي كنند سخت در اشتباهند چون خاصيت هاي شير مادر براي رشد مغز نوزاد بسيار زياد است و مي تواند در بهبود عملكرد رشد مغزي نوزادان تاثير بسزايي داشته باشد پس نوزاد را از نعمت شير مادر محروم نسازيد.

نماينده‌ي يونيسف در ايران گفت: تغذيه انحصاري و به هنگام با شير مادر نه تنها به بقاء كودكان كمك مي‌كند، بلكه به رشد مغزي سالم، افزايش توانايي‌هاي شناختي و يادگيري و همچنين موفقيت‌هاي آموزشي كودكان در پنج سالگي نيز كمك شاياني مي‌كند.

"دكتر ويل پاركس” در آيين افتتاخ با شير مادر در بيمارستان الزهراء تبريز ضمن ابراز خوشحالي از حضور خود در ايران بيان كرد: اين موضوع سنگ‌بناي مهمي در راستاي كوشش‌هاي ايران در جهت نجات كودكان از مرگ و مير است؛ چرا كه شير مادر براي نوزاد مانند يك معجون جادويي عمل مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: اهميت تغذيه در مورد نوزادان زودرس و نوزاداني كه بيمار هستند بسيار بيشتر از ديگر نوزادان بوده و شيرمادر براي اين كودكان مي‌تواند تا حد چشمگيري در سلامت آن‌ها تغيير ايجاد كرده و بر تقويت سيستم ايمني آن‌ها كمك كند.

پاركس يادآور شد: بنده از اين موضوع بسيار خرسندم كه متوجه شده‌ام تاسيس اين بانك شير از سفر مطالعاتي كه يونيسف چندسال قبل براي تعدادي از متخصصان طب اطفال به يكي از بيمارستان‌هاي هلند و بازديد از بانك شير آن هماهنگ كرده بوديم الهام گرفته شده است.

وي تاكيد كرد: تبادل دانش و تجربه ميان متخصصان ايراني و كشورهاي ديگر در خصوص روش‌هاي موفق براي فراهم آوردن زندگي بهتر براي كودكان از اصلي‌ترين ماموريت‌هاي يونيسف است و ما نيز متعهد هستيم كه اين‌گونه برنامه‌ها را در برنامه‌ي مشترك جديدي كه براي سال‌هاي 2017 تا 2021 با دولت ايران داريم ادامه دهيم.

وي افزود: تبادل دانش و تجربه ميان متخصصان كشورها، مي‌تواند الگويي ارزنده و فرصت يادگيري مناسبي براي ساير كشورها باشد تا از موفقيت‌هاي ايران در زمينه‌هاي گوناگون مربوط به كودكان به ويژه بهداشت و سلامت بهره‌مند شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها