کد خبر: ۳۸۵۳۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۹ تير ۱۳۹۵
دبير تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در نامه‌اي به ظريف از موضع‌ منفعلانه وزارت خارجه در مقابل جنايات در كشمير انتقاد كرده و خواستار اقدام قاطع اين وزارتخانه در مقابل اين جنايات شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم، عليرضا احمدي دبير تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور در نامه‌اي به ظريف از موضع‌ منفعلانه وزارت خارجه در مقابل جنايات در كشمير انتقاد كرده و خواستار اقدام قاطع اين وزارتخانه در مقابل اين جنايات شد.

احمدي در ابتداي اين نامه نوشت: 9 روز از شروع درگيري‌ها ميان مردم مسلمان و مظلوم كشمير با نيروهاي نظامي هند مي‌گذرد و متاسفانه هيچ اقدامي در اين باره از سوي وزارت‌خانه متبوع جناب عالي منعكس نشده است. اين در حالي است كه تا كنون حدود 1500 نفر از مسلمانان ساكن كشمير كشته يا زخمي شده‌اند و با مشكلات جدي دارويي و غذايي مواجه‌اند و فشارهاي نيروهاي نظامي هند بر اين مردم بي پناه نيز رو به افزايش بوده و خشونتها بيشتر شده است.

در ادامه اين نامه تاكيد شد: علاوه بر وجدان انساني كه هر شخصي را نسبت به اين حوادث متالم و دردمند مي‌كند؛ برادري اسلامي به حكم قرآن كريم و دلبستگي اين مردم مظلوم به آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي ايران و علاقه زائدالوصف آنان به امام راحل (ره) و رهبرمعظم انقلاب، كوچك‌ترين بهانه‌اي را براي سكوت و بي‌توجهي دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران به اين جنايت انساني باقي نمي‌گذارد.

احمدي در ادامه اين نامه تصريح كرد: متاسفانه عملكرد و رهيافت سياست خارجي دولت محترم در سه سال گذشته بسياري از دوستداران و حاميان انقلاب اسلامي در منطقه و جهان را دلسرد كرده است و حتي ساير نهادها مجبور به انجام برخي از اقدامات ضروري به جاي وزارت‌خارجه در اين زمينه شده‌اند.

در ادامه اين نامه تصريح شد: اكنون كه ابعاد اين جنايت در حال گسترش است و سكوت مجامع بين‌المللي نيز از سويي ديگر فريادهاي تظلم‌خواهي اين مردمان شريف را در هياهوي رسانه‌اي خاموش كرده است رسالت دستگاه ديپلماسي را در دفاع از ستمديدگان منطقه كشمير چندين برابر كرده است لذا از جنابعالي و دستگاه تحت نظرتان مي‌خواهيم كه به طور جدي و هر چه سريعتر نسبت به اين حادثه ورود كرده و از حق برادران و خواهران مسلمانمان در منطقه كشمير دفاع كنيد كه بيش از اين سكوت و تعلل قابل پذيرش نيست. در پايان اين نامه براي موفقيت هر چه بيشتر جناب عالي در انجام وظايف و اداي دين در حوزه مسئوليتتان از خداوند منان طلب توفيق مي‌كنم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها