کد خبر: ۳۸۵۵۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۳۰ تير ۱۳۹۵
جنبش مردمی انصارالله یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک "زلزال 3" به پایگاه نجران همزمان با آغاز دوباره درگیری‌های مرزی میان یمن با عربستان سعودی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، شبکه تلویزیونی "المسیره" وابسته به جنبش مردمی انصارالله یمن با اعلام خبر شلیک این موشک به پایگاه گارد ملی عربستان در منطقه مرزی نجران، اعلام کرد، این موشک دقیقا به هدف اصابت کرد.

این در حالی است که عربستان اصابت و یا شلیک موشکی از داخل یمن به خاک خود را تا اولین ساعات شب سه شنبه تایید نکرد.

موشک زلزال3 از نسل سوم سامانه موشکی زلزال است که انصارالله هفته گذشته از ساخت آن خبر داد.

یک منبع نظامی یمنی نیز گزارش داد، با شلیک این موشک حریق گسترده‌ای در پایگاه مورد هدف به وجود آمد و صداهای متوالی انفجار از پایگاه شنیده شد. همچنین ارتباطات در آن پایگاه قطع شد.

منبع مذکور تاکید کرد، در اثر شلیک این موشک تعداد زیادی از نیروهای این پایگاه کشته و زخمی شدند و هلی کوپترهای جنگی دشمن اقدام به انتقال زخمی‌ها و کشته‌ها کردند، علاوه بر این برخی ساختمان‌ها و انبارهای ذخیره در این پایگاه منهدم شدند.

منبع یاد شده افزود: حمله موشکی اخیر در واقع پاسخی به ادامه حملات هوایی جنگنده‌های عربستانی در یمن بود.

نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سه شنبه نیز سه فروند موشک را به یکی از پایگاه‌های عربستان که به تازگی در منطقه جیران ساخته شده شلیک کرد.

درگیری‌ها میان جنبش انصارالله یمن و ائتلاف متجاوز عربی در نوار مرزی مشترک دو کشور یمن و عربستان درحالی از سر گرفته شد که توافقنامه آتش‌بس وارد صدمین روز خود شد.

به گفته برخی منابع در قبال یمن، بمباران توپخانه‌ای میان دو طرف در نوار مرزی میان استان صعده در شمال یمن و روستاهای مرزی عربستان آغاز شد.

منابع مذکور در این رابطه اظهار داشتند، جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان حملات هوایی خود را علیه پایگاه‌های حوثی‌ها در دو منطقه البقع و شدا در پاسخ به حمله موشکی حوثی‌ها آغاز کردند.

براساس برخی آمارهای غیر رسمی در شبکه‌های اجتماعی در حمله موشکی انصارالله در جازان دو تن زخمی شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها