کد خبر: ۳۸۵۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
ریک سنتوروم، یکی از نامزدهای ریاست­جمهوری از حزب جمهوری­ خواه، در یک مصاحبه ­ی مطبوعاتی با بیان این که اوباما از اعتقادات دینی استفاده­ ی ابزاری می کند، وی را ضدمذهب­ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواند.

به گزارش الف، این کاندیدای کاتولیک با اشاره به گفته­های اخیر اوباما اظهار داشت که رئیس­جمهوری آمریکا با ارائه­ی خوانشی فریب آمیز از متن انجیل گفته است که مسیح اگر امروز در میان ما بود یقیناً با افزایش مالیات ­ها موافقت می­کرد. سنتوروم در این مصاحبه گفت: «در چند هفته ­ی گذشته، اهانت­ هایی که اوباما به اعتقادات دینی ما کرده است بی سابقه بوده و حتی در طول تاریخ آمریکا هرگز کسی تا این حد علیه مذهب رفتار نکرده است».

بخشی دیگر از اعتراضات سنتوروم به سبب وضع قوانینی است که به گفته­ی وی توهین آشکار به اصول کلیسای کاتولیک بوده است. به این ترتیب، وی اوباما را متهم کرده است که برای پیشبرد اهداف دولت هر جا لازم بوده به نام دین مردم را فریب داده است و از آن سو، در تحدید و اعمال فشار بر کلیساهای کاتولیک از وضع قوانین ناعادلانه ابایی نداشته است.

در فضای پر تب و تاب مبارزات انتخاباتی ایالات متحده، ریک سنتوروم با اشاره به مسائل گوناگون اجتماعی و فرهنگی بار دیگر نگاه ها را به سوی خود معطوف کرده است. رقیب سرسخت او در حزب جمهوری­ خواه میت رامنی است که به گفته ی سنتوروم «یک کاندیدای تک شعاری» است که جز تأکید بر حل مشکلات اشتغال چیزی برای گفتن ندارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها