کد خبر: ۳۸۷۱۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
فرمانده يمني:
فرمانده يمني با اشاره به تشديد درگيري‌ها در نوار مرزي يمن با عربستان گفت: قدرت بازدارندگي نيروهاي يمني، ارتش سعودي را در آستانه فروپاشي قرار داده است.

 به گزارش پایگاه 598، «حسين الحوثي» يكي از فرماندهان يمني در گفت‌وگو با فارس در صنعا از تشديد درگيري‌ها در منطقه مرزي نجران با عربستان خبر داد و گفت: هشت نفر  از مزدوران وابسته به عربستان در اين درگيري‌ها كشته و شماري ديگر زخمي كرد.

وي افزود: مزدوران سعودي با حمله به پادگان الشرفه در نجران و پشتيباني هوايي بالگردهاي آپاچي قصد پيشروي داشتند اما نيروهاي يمني حملات آنها را دفع و مهاجمين را متحمل خسارات سنگين جاني و تجهيزاتي كردند.

فرمانده يمني تاكيد كرد: يگان موشكي يمن همچنين محل تجمع بيست تن از نظاميان سعودي را در سايت السبابه جيزان با موشك‌هاي كاتيوشا هدف گرفت كه با كشته و زخمي شدن شماري و انهدام برخي خودروهاي زرهي در صفوف آنها همراه شد.

فرمانده يمني تصريح كرد: عمليات بازدارنده نيروهاي يمني در جيزان، نجران و عسير ارتش سعودي را در آستانه فروپاشي قرار داده است.

وي افزود: ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي طي روزهاي گذشته عمليات منحصر به فردي را در  مناطق مرزي جيزان ،نجران و عسير به اجرا گذاشتند كه با تلفات سنگين جاني و مالي در صفوف ارتش سعودي همراه بود.

طي پانزده روز اخير در چارچوب واكنش به تجاوز سعودي گزينه‌هاي ارتش و كميته‌هاي مردمي در جبهه‌هاي فراتر از مرزها كارآمد و دردناك بوده است به گونه‌اي كه در پي انتشار اخبار حاكي از افزايش شمار كشته‌هاي سعودي در اين حملات، رسانه‌هاي سعودي از وخامت اوضاع در مناطق مرزي ابراز نگراني كردند.

ناظران سياسي نيز معتقدند عمليات ارتش و كميته‌هاي مردمي موجب ترس و وحشت ائتلاف سعودي از وخامت اوضاع نظامي در اين جبهه شده و فروپاشي نظامي كامل ارتش سعودي بسيار نزديك است چرا كه ارتش و كميته‌هاي مردمي تنها با نيمي از قدرت خود پايگاه‌هاي نظامي زميني را كه پشتيباني خطوط مقدم جبهه محسوب مي‌شد در هم كوبيدند اما ارتش و كميته‌هاي مردمي گزينه‌هاي قوي‌تر و مهم‌تري دارند و مهم‌تر از هر چيز محاسبات نظامي درست و بررسي شده است.

از جمله خساراتي كه طي روزهاي گذشته به ارتش سعودي در جبهه‌هاي نجران، عسير و جيزان وارد شده انهدام 9 دستگاه تانك آبرامز، 9 خودروي زرهي و سقوط يك هواپيماهاي شناسايي در منطقه مجازره در عسير و كشته و زخمي شدن ده‌ها نظامي سعودي از جمله چند افسر سعودي شده كه بارزترين آنها سرهنگ «بندر بن حمد الرهوي» و سرتيپ «عبدالرزاق الملحم» و سرتيپ «عبدالله دغريري» بوده اند.

در همين راستا يگان موشكي يمن طي روزهاي گذشته هفت فروند موشك بالستيك را كه شش فروند آن از نوع محلي ساز زلزال 3 و يكي هم توچكا بود به داخل خاك عربستان شليك كرد.

2  فروند موشك زلزال 3 پادگان رجلا در نجران و 2 فروند پادگان نيروهاي گارد ملي در نجران و يك فروند، پايگاه بن يالين در نجران و يك فروند ديگر هم پادگان نيروي هوايي در نجران را هدف گرفت.

اما موشك هفتم كه ار نوع توچكا بود يك پادگان تازه احداث شده را كه اتاق عمليات نيروهاي زميني عربستان در منطقه احد المسارحه جيزان بود هدف گرفت و تلفات سنگين جاني و مالي در صفوف دشمن سعودي برجاي گذاشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها