کد خبر: ۳۸۷۴۲۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
سید محمدخاتمی وزیرارشاد: ما خواستار نفی سیاست های شیطانی بر مکه و مدینه هستیم و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفتن خود زمینه ای برای بیداری مسلمانان جهان است و نطفه اعتراض و ستیز با اسرائیل باید در همین نقطه تشکیل شود.

رخدادهای 14 مرداد 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای در نماز جمعه تهران : تا وقتی مهاجمان به جمهوری اسلامی سر جای خود ننشسته ند دفاع ما ادامه خواهد یافت.

 

  • سید مخمد خاتمی : مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر  قدرت های بزرگ گفتن خود زمینه ای برای بیداری مسلمانان جهان است.

 

  • آیت الله صانعی در نماز جمعه قم :  آمریکا با آن عظمت و قدرتش نتوانست در مقابل این ملت با ایمان ایستادگی کند و به این نظام ضربه بزد محتکران و گرانفروشان نیز نمی توانند.

 

  • انفجار بمب در طرابلس لبنان دهها نمازگزار را بخاک و خون کشید.

 

هشدار آیت الله خامنه ای به تفرقه افکنان

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با هشدار به کسانی که در صدد اختلاف افکنی بین ملت هستند گفت : من به همه آنها که تلاش می کنند مردم را نگران و افسرده و ناراحت و بیمناک از وضع حال و آینده بکنند هشدار می دهم و همچنین به کسانی که در داخل صفوف مردم آگاهانه آن شایعه پراکنی ها و دروغ ها را درمیان مردم رواج می دهند هشدار می دهم و به همه آن کسانی که نا آگاهانه در خدمت این اهداف خبیث و پلید قرار می گیرند نصیحت می کنم ملت ما در مقابل این خباثت ها و حرکت های موذیانه مواضع قاطع خود را حفظ خواهند کرد.

آیت الله خامنه ای افزود : ما در داخل هیچ مسئله ای نداریم همه مسائل ما بحمدالله رو به بهبودی است هیچ مشکلی نداریم برادران خدمتگذار ما در جمهوری اسلامی هر کدام به کار خودشان مشغول هستند ترمیم کابینه آمدن و رفتن چند وزیر در حالی که همه آنهایی که خدمت می کنند و همه آنهایی که می آیند و همه آنهایی که می روند همه فرزندان مخلص و مومن انقلابند و هیچ مسئله ای نیست.(1)

خاتمی : ما خواستار نفی سیاست های شیطانی بر مکه و مدینه هستیم

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته  تهران بود که پیرامون مسائل حج و کارشکنی های رژیم عربستان سعودی سخنرانی کرد.

آقای خاتمی گفت :ما خواستار نفی سیاست های شیطانی بر مکه و مدینه هستیم و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و قدرت های بزرگ گفتن خود زمینه ای برای بیداری مسلمانان جهان است و نطفه اعتراض و ستیز با اسرائیل باید در همین نقطه تشکیل شود.

وزیر ارشاد گفت :آنچه رژیم عربستان از آن می ترسد این است که مسلمانان نمونه های زنده کفر و شرک را مورد اعتراض قرار دهند و مطمئن باشید ما با تمام وجود خواهیم کوشید که حجاج ما این مکان را از دست ندهند و به حج مشرف خواهند شد.(2)

آیت الله صانعی : محتکران و گرانفروشان روزی بدست  دادگاه های انقلاب خواهند افتاد

آیت اله صانعی در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم گفت : چرا بعضی ها با نام مسلمانی و یا بعضی از کفار خائن با احتکار وسائط نقلیه سبک و سگین و چیزهای دیگر مردم را ناراحت می کنند و بعد هم می گویند می خواهیم به نظام ضربه بزنیم شما بدانید که با این کارها نظام ضربه نمی خورد زیرا آمریکا با آن عظمت و قدرتش نتوانست در مقابل این ملت با ایمان ایستادگی کند و به این نظام ضربه بزد و زحمت شما نیز بیهوده است.وی افزود : شما نیز روزی بدست دادگاه های انقلاب خواهید افتاد.(3)

ده ها کشته و زخمی در انفجار بمب در طرابلس

انفجار بمب درداخل اتومبیلی که درنزدیکی مسجد السیده در شهر طرابلس لبنان کار گذاشته شد بود منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد کثیری از نمازگزاران بیگناه شد.

 بگفته رادیو مرابطون متعلق به ناصریستها در پی این انفجار نیمی از ساختمان مسجد منهدم شد و تعداد کثیری از  از نماز گذاران کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به بار آمد. رادیو بیروت نیز گزارش داد بر اثر این انفجار هولناک تا کنون 20 تن کشته و 36 تن دیگر زخمی شده اند و احتمال می رود که تعداد کشته شدگان بیش از این رقم باشد.بعد از این انفجار اوضاع در طرابلس به شدت وخیم گزارش شده است بطوریکه از هر سوی شهر صدای رگبار مسلسل ها بگوش می رسد.(4)

پی نوشت:

1. اطلاعات،15 خرداد 62 ، ص 14
2. اطلاعات،15 خرداد 62 ، ص 14
3. جمهوری اسلامی ،15 مرداد 62 ، ص 11
4. کیهان،15 مرداد 62 ، ص 24


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها