کد خبر: ۳۸۸۰۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
«سکینه خدابنده لو» مربی تیم تیراندازی بانوان، کسی بود که در افتتاحیه المپیک با پوشش چادر در رژه کاروان المپیک حاضر شد، این کار در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مثبت و منفی زیادی همراه بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مجله مهر، رؤیا هاشمی خبرنگار حوزه اجتماعی در واکنش به کامنت‌هایی که برای سکینه خدابنده لو در رژه کاروان المپیک گذاشته بودند، نوشت: «زیر این عکس را کامنت برداشته کامنت هایی که هرکدامشان اعتراض صاحبانشان را فریاد می‌زنند. فریاد می‌زنند از اینکه چرا یک نفر با سیاهی چادرش، رنگ را، هارمونی و هماهنگی را  در کاروانمان به‌هم‌ریخته؟! اما من این به‌هم‌ریختگی را دوست دارم. این «سیاهیِ وسطِ آن‌همه سفیدی» را دوست دارم. حتی اگر از حجاب اجباری دل‌پری داشته باشم یا اگر از چهره ترسناکی  که گشت ارشاد از چادرم ساخته بیزار باشم؛ اما این بار دلم می‌خواهد  از این شلختگی لذت ببرم و فکر کنم که هرز گاهی چه قدر می‌شود بعضی از این ناهماهنگی‌ها و پلشتی‌ها را دوست داشت. من امروز همان‌قدر که از دیدن ویلچرِ ناهماهنگ زهرا جان نعمتی در کاروانمان لذت بردم و با دیدنش چشمانم برق زد از دیدن آن «نقطه سیاهِ وسط آن‌همه سفیدی» هم کیف کردم.

کیف کردم که کسی هست که به‌قدر وسع خودش به  دنیا بگوید که این چند متر پارچه سیاه که ما صدایش می‌کنیم «چادر» فقط برای عکس‌های ترسناکِ زامبی‌های داعش با آکساسوار سرهای بریده نیست! می‌شود با این چند متر پارچه سیاه، آدم‌ها را دوست داشت، از صلح گفت و با آن به همه دنیا لبخند زد! من این «سیاهیِ وسط آن سفیدی» را دوست دارم چون امروز یک نفر بود که نه‌فقط به دنیا که به مردم خودمان بگوید باور کنید می‌شود با چادر بود و مثل دخترهای سنتی خانه‌نشین نبود. می‌شود با آن مسابقه داد، روی سکوی قهرمانی ایستاد، دور دنیا را گشت و منتظر اتفاق عجیبی نبود. روی حرفم با آن‌هایی است که این ناهماهنگی را دوست نداشتند، خواستم بگویم بیایید یک این بار چشم‌پوشی کنیم، این سیاهی وسط کاروانمان را سفید ببینیم. بیایید یک این بار این شلختگی‌ها و ناهماهنگی‌ها را دوست داشته باشیم اصلاً بیایید یک این بار دلمان نخواهد همه‌چیزمان به همه‌چیزمان بیاید!»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۱
۲
شلختگی از فکر جنابعالیست سرکارعلیه !!
پاسخ
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۵
۰
احنست به اين خانم اگه همه اعزامي ها به المپيك مدال طلا بگيرند ارزش چادر سر كردن اين خانم از انها بيشتره در ضمن اگه چادر سفيد سر ميكرد نمي فهميدن چيه قشنگيش به سياه بودن چادره تا به چشم بياد و همه دنيا مخصوصا داخلي ها !!! بفهمند كه چادر محدوديت نمي اره و با چادر هم ميشه تا المپيك رفت خدا حفظش كنه
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۱
۰
آفرین بر او آرزوی موفقیت او ، و تیم همراهش را در این میدان و میادین دیگر را داریم . چادر او نشانه هویت و پرچم آزادی و آزادگی ، معنویت و اخلاق بین این همه بی ااخلاقی هاست .
پاسخ
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
ببينيد كار مملكت ما به كجا رسيده؟! ببينيد سياسيون غربزده از خدا بريده دل به كدخداي وحشي غرب بسته , چه بر سر فرهنگ مردم مسلمان ايران آنهم در حالي كه نظام حاكم بر كشور ما , اسلامي و نتيجه خون صدها هزار شهيد و جانباز مي باشد, آورده اند كه حضور يك خانم با حجاب كامل اسلامي در ميادين ورزشي جهان با برخوردهاي زشت و نفرت انگيز بسياري از مردم مسلمان كشور اسلامي !! خودمون مواجه ميشه!! خدا از سر مسببين اين وضعيت مشمئز كننده نگذره كه بد خيانتي به اسلام و نظام اسلامي و شهدا كردند. تأسف بارتر اينه كه بيشتر كساني كه به عنوان مسئولان ارشد نظام باعث باني اين خيانتها و عقب گردهاي فرهنگي بوده اند خودشان در كسوت لباس مقدس روحانيت مي باشند و اين حقيقت تلخي است كه نمي توان آن را كتمان كرد. افرادي مثل شيخ اكبرهاشمي بهرماني و محمد خاتمي و بسياري از روحانيون حامي اين جماعت و اين دو سه سال اخير هم كه شيخ حسن روحاني كه هرچه خوبان !! داشته اند همه را يكجا دارد!!!!!!
مسئولين حوزه هاي عليمه,حضرات آيات عظام و مراجع بزرگوار تقليد ,كي مي خواهند در نحوه پذيرش و تربيت طلاب و روحانيون تجديد نظر كنند؟ تا كي بايد شاهد تربيت شدگان اينچنيني حوزه هاي عليمه باشيم؟ ضربه اي كه اينگونه روحانيون به اسلام و وجهه روحانيت زده و مي زنند از دشمنيها و ضربات همه جهان شرك و كفر بدتر و خردكننده تره.آيا حوزه عليمه فقط سياهي لشكر مي خواهند؟! نتيجه اين رويه اشتباه, مي شود امثال اين آقايان ظاهرا" روحاني كه هيچ اعتقادي به مباني اسلام و فرهنگ و تربيت اسلامي نداشته و ندارند.نتيجه مملكت داري اين حضرات مي شود ولنگاري و بي مبالاتي فرهنگي حاكم بر جامعه و عوض شدن جاي معروف و منكر!!.... به طوري كه منكر و شخص آلوده به منكر , به جاي ترس و واهمه از برخورد جامعه و نظام با منكر و باني منكر , طلبكار كشور و نظام هم مي شود تا جايي كه كسي جرأت امر به معروف و نهي از منكر را هم نتواند به خود راه دهد!!
خواهشا" اين نظرات را هم منعكس كنيد و سانسور نفرماييد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها