کد خبر: ۳۸۸۵۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
نخست‌وزير تركيه با اشاره به اقدام كشورش به عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي و روسيه، عنوان داشت، به‌زودي نظاره‌گر تحولاتي زيبا در منطقه به‌ويژه در سوريه خواهيم بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «آناتولي»، «بن‌علي ييلدريم» نخست‌وزير تركيه، روز چهارشنبه اعلام كرد، سوريه و دولت‌هاي ديگر در منطقه شاهد «تحولاتي زيبا» خواهند بود.

ييلدريم اين سخنان را در نشست اعضاي صادركنندگان تركيه، كه روز چهارشنبه در كاخ «جانكايا» در آنكارا برگزار شد، ايراد كرد.

نخست‌وزير تركيه گفت: «از امروز، تركيه به شكلي مستحكم با كشورهاي منطقه براي حل مسائل منطقه‌اي و در راس آنها سوريه همكاري خواهد كرد. همانگونه كه ما مشكلات‌مان را با اسرائيل حل و فصل كرديم و همانگونه كه امور و وضعيت با روسيه را به روند طبيعي‌اش بازگردانديم، تحولاتي زيبا در سوريه و ديگر كشورهاي منطقه را شاهد خواهيم بود، آن مرحله آغاز و گام‌هايش برداشته شده است و ما با هم نتايج آن را نظاره‌‌گر خواهيم بود.»

وي متذكر شد: «كشورهاي منطقه بهترين طرف براي حل مشكلات اين منطقه هستند. نتيجه اوضاع منطقه براي همه روشن است. در سوريه 500 هزار انسان بي‌گناه جان خود را از دست داده‌اند و تركيه ميزبان 3 ميليون آواره سوري است.»

ييلدريم اظهار داشت: ناديده گرفتن نقش تركيه در حل مشكلات اين منطقه به معناي آن است كه مي‌خواهند اين مشكلات باقي بماند.

«رجب طيب اردوغان» و «ولاديمير پوتين» روساي جمهور تركيه و روسيه، سه‌شنبه گذشته نشست دوجانبه‌اي در «سن‌پترزبورگ» برگزار كرده و درباره گسترش روابط دوجانبه در زمينه‌هاي سياسي و اقتصادي و همچنين بحران سوريه به گفت‌وگو و رايزني پرداختند.

در پي ديدار اردوغان و پوتين، آنكارا از تشكيل كميته مشترك بين طرفين درباره سوريه خبر داد و اعلام كرده است، نخستين نشست اين كميته نظامي، امروز- پنجشنبه در مسكو برگزار خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها