کد خبر: ۳۸۸۵۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
تيم فوتبال سپاهان با پيروزي برابر استقلال خوزستان توانست، نام و نشان سپاهان واقعي را زنده كند و با روند روبه‌رشد خود روزنه‌هاي اميد را در دل هوادارن خود روشن كند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، تيم فوتبال سپاهان اصفهان فصل گذشته را با عنوان يازدهمي در مسابقات ليگ‌برتر به پايان رساند كه كسب اين عنوان را مي‌توان يكي از ضعيف‌ترين نتايج تاريخ سپاهان در ادوار ليگ برتر به حساب آورد.

پس از كسب اين عنوان، مديران اين باشگاه با ايگور استيماچ سرمربي كروات خود قطع همكاري كردند و عبدالله ويسي كه با تيم فوتبال استقلال خوزستان قهرمان ليگ ‌برتر شد را به عنوان جانشين استيماچ انتخاب كردند.

ويسي در نخستين اقدام خود بازيكنان پا به سن گذاشته سپاهان را در ليست مازاد خود قرارداد و خانه‌تكاني اساسي را در اين تيم انجام داد. اقدام بعدي ويسي بازگرداندن محرم نويدكيا بود كه وزنه‌سنگيني چه از نظر روحي و چه از نظر فني برا تيم سپاهان است. اين بازگشت ارتباط و اعتماد هوادارن سپاهان با ويسي را بيش از پيش بهتر كرد.

سپاهان با به خدمت گرفتن جواناني گمنام تيم ناشناخته‌اي را روانه مسابقات ليگ ‌برتر كرد و در نخستين گام در مقابل تيم فوتبال پديده، در ورزشگاه فولاد شهر شكست خورد تا عدم هماهنگي ميان بازيكنان جديد اين تيم به چشم بخورد.

اما سپاهان در هفته دوم بازي به مراتب زيباتر وهماهنگ‌تري از خود نشان داد و موفق شد نفت‌ تهران را در ورزشگاه تختي اين شهر با شكست بدرقه كند تا روزنه‌هايي از اميد در دل هوادارن اين تيم روشن شود.

اوج كار شاگردان عبدالله ويسي در بازي هفته سوم سپاهان مقابل استقلال خوزستاني بود كه توانسته بود در مقابل تراكتورسازي در تبريز مساوي كند و استقلال‌تهران را در شهر اهواز با شكست بدرقه كند. سپاهان در اين ديدار نمايشي بسيار خوب از خود نشان داد و با يك بازي هماهنگ و حساب شده توانست با نتيجه سنگين 3 بر 1 قهرمان فصل گذشته رقا‌بت‌هاي ليگ برتر را شكست دهد.

كاهش ميانگين سني و حركات در عمق، عامل موفقيت سپاهان

حسين چرخابي كارشناس فوتبال سپاهان درباره‌ رشد سپاهان و هماهنگي ايجاد شده ميان بازيكنان اين تيم در هفته‌هاي ابتدايي ليگ گفت: نخستين كار مثبت ويسي در سپاهان پايين آوردن ميانگين سني اين تيم با تزريق چند بازيكن جوان بود و اين عمل ميزان دوندگي سپاهان را تا حد بسيار زيادي افزايش داده است.

وي افزود:  اين تيم در فصل گذشته بيشتر حملات خود را براي رسيدن به گل از كناره‌ها و با استفاده از سانتر انجام مي‌داد اما در اين فصل و با ورود ويسي، عمق خط دفاع حريف را براي زدن گل انتخاب كرده است. شانس پاس‌هاي در عمق نسبت به سانتر براي رسيدن به گل بيشتر است و اين كار هدف اصلي تيم فوتبال سپاهان براي رسيدن به گل است.

كارشناس فوتبال اصفهان به سيستم تاكتيكي تيم سپاهان در اين فصل از رقابت‌ها اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از سيستم‌هاي سپاهان در اين فصل سيستم ضد حمله‌اي است؛ با توجه به بازيكنان سرعتي سپاهان اين سيستم به خوبي جواب داده و بسيار شبيه به عملكرد تيم فوتبال استقلال خوزستان در فصل گذشته است. سپاهان مي‌تواند روند روبه‌رشد خود را حفظ كند به شرطي كه حواشي و مشكلات فصل گذشته در كنار اين تيم نباشد.

هفته به هفته هماهنگ‌تر مي‌شويم

ويسي سرمربي تيم فوتبال سپاهان هم پس از ديدار با استقلال خوزستان اظهار داشت: در اين 3 بازي روند روبه رشدي داشته‌ايم و سعي مي‌كنيم اين روند را تا پايان فصل حفظ كنيم.

وي افزود: هفته به هفته تيم منظم‌تر و هماهنگ‌تر و انتظارات تماشاگران نيز از ما بيشتر مي‌شود. در هربازي ممكن است با يك رويكرد جديد وارد ميدان شويم و هدفمان كسب 3 امتياز در هر ديدار است.

اميدواريم انتظارات هواداران را برآورده كنيم

شجاع خليل‌زاده مدافع تيم فوتبال سپاهان نيز پس از ديدار برابر استقلال خوزستان اظهار داشت: تيم ما در هفته اول هماهنگي كامل را به‌دست نياورده بود اما از هفته پيش شرايط بهتر شد و توانستيم هماهنگي نسبي به دست آوريم.

وي تصريح كرد: البته هنوز به طور كامل اين هماهنگي ايجاد نشده است. ما فقط به دنبال قهرماني هستيم و اميدوارم بتوانيم در پايان فصل انتظارات هواداران را برآورده كنيم.

مجبوريم روند روبه‌رشدمان را ادامه دهيم

پدرو هنرينكه، مهاجم دورگه تيم فوتبال سپاهان هم درباره‌ هماهنگي ايجاد شده ميان بازيكنان جديد سپاهان، تصريح كرد: نتيجه بسيار خوبي براي ما رقم خورد و البته اين خيلي مهم بود كه در نخستين بازي‌ام براي تيم هماهنگي خوبي با بازيكنان داشتم و اميدوارم در ادامه هم شرايط به همين شكل باشد.

وي بيان كرد: مجبوريم اين روند را ادامه دهيم و در بازي‌هاي بعد هم نتايج لازم را كسب كنيم تا در بين 3 تيم بالاي جدول باقي بمانيم.

به هرحال سپاهان با اضافه شدن احسان حاج‌صفي كه چند روزي است قرارداد خود را با اين ثبت كرده و به دليل محروميت در بازي با استقلال خوزستان حضور نداشت، مي‌تواند به عنوان يك مدعي قهرماني ظاهر شود.

حال بايد منتظر ماند و ديد سپاهان با توجه به تعطيلي‌هايي كه در ليگ برتر به وجود مي‌آيد روند رو به رشد خود را حفظ مي‌كند يا دچار فراز و نشيب‌هايي در طول فصل مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها