کد خبر: ۳۸۸۵۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
يك خبرنگار و وبلاگ‌نويس اسرائيلي ساكن نيويورك كه تفكرات بشدت ضد اسلامي دارد، با اشاره به ادعاي انتقال 400 ميليون دلار پول نقد از آمريكا به ايران گفته كه باراك اوباما بايد استيضاح شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «دنيل گرينفيلد» خبرنگار و وبلاگ نويسي كه در اراضي اشغالي به دنيا آمده و اكنون ساكن  نيويورك است، در مطلبي براي پايگاه يهودي مستقر در لس آنجلس از لزوم استيضاح رئيس‌جمهور آمريكا سخن گفته است.

اين خبرنگار اسرائيلي در «فرانت پيج مگ» نوشته است: «اوباما را به خاطر قاچاق پول نقد به ايران، استيضاح كنيد. از كارتر تا اوباما، زمان آن فرا رسيده كه سياستمداراني كه از ايران دلجويي و با آن مماشات مي‌كنند، بهاي اين كارشان را بپردازند».

او با اشاره به قرارداد الجزاير سال 1981 بين ايران و آمريكا كه در نتيجه آن ماجراي تسخير لانه جاسوسي تمام شد، اقدامات جيمي كارتر رئيس‌جمهور وقت آمريكا در قبال ايران را «دادن باج» توصيف كرد.

قرارداد الجزاير قراردادي است كه با با ميانجيگري كشور الجزاير، ميان ايران و  آمريكا در 19 ژانويه 1981 به امضا رسيد .

بيانيه‌هاي مربوط به قرارداد الجزاير در بر گيرنده 2 اعلاميه است كه يكي مربوط به آزادي گروگان‌هاي آمريكايي و ديگري مربوط به حل و فصل دعاوي دو كشور از طريق ايجاد يك نهاد مرضي‌الطرفين به نام ديوان داوري دعاوي ايران و آمريكا است.

به موجب بيانيه‌هاي الجزاير، دولت ايران متعهد شد كه گروگان‌هاي آمريكايي را آزاد كند و متقابلاً ايالات متحده آمريكا متعهد شد كه در قبال آزادي كاركنان خود، كليه دارايي مسدود شده ايران را آزاد نمايد.

ديوان داوري دعاوي ايران و آمريكا  نهاد داوري است كه به اختلافات ميان دولت‌هاي ايران و  آمريكا رسيدگي مي‌كند. سند تأسيس و مبناي برپايي ديوان، بيانيه‌هاي الجزاير است. ديوان صلاحيت رسيدگي به دعاوي اتباع ايران عليه دولت ايالات متحده آمريكا و دعاوي اتباع آمريكا عليه ايران در خصوص موضوعاتي چون قراردادها، سلب مالكيت، مصادره و ساير اقدامات مؤثر در حقوق مالكيت و هم‌چنين صلاحيت رسيدگي به دعاوي رسمي دو دولت عليه يك‌ديگر كه ناشي از قرادادهاي خريد و فروش كالا و خدمات، اختلافات در تفسير يا اجراي بيانيه‌هاي الجزاير و مؤسسات بانكي باشد را دارد.

اما اين خبرنگار اسرائيلي با تكرار ادعاي منسوخ و نخ نما شده حمايت ايران از تروريسم، اقدامات كارتر در پس دادن بخشي از پول‌هاي مسدود شده ايران به اين كشور را «باج دادن» به ايران و «دلجويي» كردن از آن خوانده است.

او در ادامه نوشت: «بيانيه‌هاي الجزاير (توافق ايران و آمريكا در سال 1981) شبيه به توافق هسته‌اي اوباما با ايران، عامدانه سنا را دور زد و يك سابقه و تجربه خطرناك با ايران بنا گذاشت».

خبرنگار اسرائيلي كه نظرات بشدت ضد اسلامي دارد، در ادامه بر لزوم استيضاح باراك اوباما به دليل تحويل 400 ميليون دلار پول نقد به ايران سخن گفته است.

 او تصريح كرد: «دموكراتها بر سر قضيه ايران-كنترا خواستار استيضاح رونالد ريگان بودند اما آنها علاقه‌اي به استيضاح اوباما به خاطر قرار دادن 400 ميليون دلار پول نقد به ارز خارجي ميان پالت‌ها و پرواز آن به سمت ايران در يك هواپيماي ناشناس، ندارند».

گرينفيلد در ادامه مدعي شد: «اوباما و دولتش، توطئه مجرمانه براي نقض قوانين آمريكا را نمايندگي مي‌كنند. حتي اگر قوانين مصرحي در اين باره وجود نداشته باشد، تامين مالي ايران مستقيما تامين مالي تروريسم است و اين جرم و جنايت است».

اين خبرنگار اسرائيلي با تاكيد بر آنچه «مماشات و دلجويي» كارتر و اوباما در قبال ايران خوانده، اقدام آنها در دادن مستقيم پول به ايران را اقدامي مجرمانه خوانده است.

او در پايان با بيان اينكه «دلايل زيادي براي استيضاح كردن اوباما وجود دارد»، نوشته است: «جلسات استيضاح نه تنها به اين دولت(اوباما) بلكه به دولت‌هاي آينده اين پيام را ارسال خواهد كرد كه زمان پايان دادن به سياست كارتر در قبال دادن باج در ازاي گروگانها فرا رسيده است».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
اینکه یک مهجر یهودی اینقدر جرات میکند بالاترین قدرت اجرایی کشور آمریکا را براحتی تحقیر کند بیانگر عمق ضعف دولت آمریکاس و فروپاشی زوذتر از موعد آن است حال تصور کنید در ایران احمق هایی پیدا میشوند که این کشور را آنقد قدرتمند میدانند که مغتقدند بدون کنار آمدن با این کشور در عمق ضعف نمی توانند ادامه حیات دهند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها