کد خبر: ۳۸۸۷۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: توقع متكديان بالا رفته، ‌افرادي كه در سازمان‌هاي حمايتي هستند ماهي 50 تا 100 هزار تومان مي‌گيرند در حالي كه متكديان در قالب گروههاي مافيايي ماهانه 2 تا 3 ميليون درآمد دارند.

به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا عزيزي در گفت‌وگو با فارس، گفت: براي جمع‌آوري متكديان از سطح شهر بايد قوه قضاييه حكم بدهد، نيروي انتظامي جمع‌آوري كند و شهرداري به مدت دو هفته از آنها نگهداري كند.

وي ادامه داد: سازمان بهزيستي نيز پس از شهرداري مسؤوليت بررسي وضعيت متكديان را به عهده مي‌گيرد، گروه‌هاي مافيا را از غيرمافيا، نيازمند را از غيرنيازمند، معلولان، كودكان و ... را شناسايي و تفكيك مي‌كند.

اين نماينده مردم در مجلس، گفت: اما از اين اقدام مهمتر اين است كه اگر در اين شناسايي‌ها مشخص شد متكدي فرد خارجي است آن را از كشور خارج كنند و آنهايي كه زيرنظر مافيا هستند شناسايي و نيازمندان واقعي تحت حمايت سازمان‌هاي بهزيستي و كميته امداد در آيند.

عزيزي گفت: متأسفانه خواسته اين متكديان نيز بالا رفته ‌آنها در سازمان‌هاي  حمايتي ماهي 50 تا 100 هزار تومان مي‌گيرند كه البته همه هم دريافت نمي‌كنند اما با اين مبالغ روزي مي‌گذرانند. اين در حالي است كه متكديان ديگر ماهانه 2 تا 3 ميليون تومان درآمد دارند در نتيجه به حقوق ماهانه سازمان‌هاي حمايتي اكتفا نمي‌كنند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: در جامعه بايد فرهنگ‌سازي انجام شود و مردم اگر مي‌خواهند كمكي كنند به سازمان بهزيستي و كميته امداد بدهند تا به درستي اجرا شود. نبايد مردم به متكديان خارجي يا مافيا كمك كنند كه هر روز قوي‌تر و بيشتر شوند مردم بايد ياد بگيرند در خيابان به متكديان كمك نكنند.

وي گفت: در تبريز مركزي خصوصي وجود دارد كه گدايان را شناسايي كرده، بر اساس ‌آن نيازمندان واقعي مشخص مي‌شوند در جمع‌آوري 700 گدا در اين شهر، 650 نفر از آنها خارجي يا عضو گروه‌هاي مافيايي بوده است در نتيجه 90 درصد افرادي كه گدايي مي‌كنند نيازمند واقعي نيستند.

عزيزي گفت: بايد در تمام استان‌ها اين فرهنگ ايجاد شود و افراد نيازمند واقعي از غيرواقعي مشخص شود.چون گروههاي متكدي مافيايي هستند كه در ماه 2تا 3 ميليون درآمد دارند و هر متكدي فقط درصد مختصري از آن را مي گيرد و بيشتر درآمد به جيب سركرده‌هاي گروههاي متكدي مي رود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها