کد خبر: ۳۸۸۷۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
جهادگر شهيد اسماعيل عسكري در عمليات بَدر و آب‌هاي هورالعظيم به‌ همراه برادرش پاسدار شهيد حسين‌علي عسكري بر اثر بمباران هوايي به شهادت رسيد و برگ زرين ديگري در تاريخ حماسه و ايثار ثبت كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، درود و سلام بر دلاوران و شهيداني كه به عشق خدا براي حفظ ناموس و خاك ميهن اسلامي جهاد كردند و با بذل جان خود اسلام را زنده نگه داشتند، شهدا رفتند تا ثابت كنند كه هشت سال دفاع مقدس يعني دفاع از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ايران و آرمان‌هاي شهدا كه با همين درس، خدايي و آسماني شدند.

امروز در روزگاري به‌سر مي‌بريم كه هر لحظه مقام و جايگاه والاي شهيدان راه حق بيش از پيش احساس مي‌شود و اگر نبود اين جانفشاني‌ها و از خودگذشتگي‌ها، هم‌اكنون آرامش و آسايش مفهومي نداشت و بايد وابسته به كشورهاي بيگانه بوديم اما شهدا رفتند تا اقتدار اسلامي به جهانيان اثبات شود.

امروزه هر نفسي كه مي‌كشيم به پشتوانه آن غيورمرداني است كه از همه ظواهر زيباي دنيايي چشم‌پوشي كردند و هرگز حسرت زندگي دنيايي را نخورند، آري شهدا رفتند تا ما بمانيم.  

جهادگر شهيد اسماعيل عسكري فرزند قربان‌علي سال 1331 در خانواده مذهبي ديده به جهان گشود، وي مسؤول كميته عمران جهاد سازندگي بهشهر و گلوگاه بود.

اين شهيد در جبهه جانشين گروهان مهندسي رزمي و در اوايل جنگ هم مسؤول بازسازي جهاد مازندران در سوسنگرد بوده است.

وي در عمليات رمضان و بدر شركت داشت كه بعد از 12 ماه خدمت در جبهه همراه برادرش در آب‌هاي هورالعظيم بر اثر بمباران هوايي به درجه رفيع شهادت نائل آمد، شهيد اسماعيل عسكري داراي سه فرزند به نام‌هاي امينه، فهيمه و هاجر است.

پاسدار شهيد حسين‌علي عسكري برادر شهيد اسماعيل عسكري متولد 1340 بود كه سال 1360 به عضويت سپاه در آمد و در عمليات والفجر 4 از ناحيه پا مجروح شد.

اين شهيد مدتي مسؤوليت فرماندهي گروهان از گردان امام حسين (ع) را به عهده داشت كه سرانجام در عمليات بَدر در آب‌هاي هورالعظيم به همراه برادر جهادگر و دوست ديگرش محمدتقي رحيمي بر اثر بمباران هوايي به شهادت رسيد.

*وصيت‌نامه جهادگر شهيد اسماعيل عسكري

آنان كه ايمان آوردند و از وطن هجرت گزيدند و در راه خدا با مال و جان جهاد كردند آنها نزد خدا مقام بلند دارند.

با ياد و نام خداوند متعال و هستي‌بخش و در هم كوبنده كاخ زَر، زورمندان و گردن‌كِشان و درود به روشن‌كننده چراغ فروزان اسلام و هدايت‌كننده جامعه بشريت خاتم پيامبران ختمي مرتبت حضرت محمدمصطفي (ص) و سلام و درود بر چهارده معصوم (ع)،  پيشوايان مسلمين و سلام به آخرين آنها منجي انسان‌هاي عصر و رهبري كننده جبهه حضرت امام حجت امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خميني در هم كوبنده كاخ ستمگران و پر خروش عليه ابر قدرت‌ها و درود و سلام بر امت امام مخصوصاً برادران و خواهران گلوگاهي و درود و سلام بر كفر ستيزان اسلام، بسيجيان، پاسداران، ارتشيان و جهادگران.

از شما برادران و خواهران همشهري مي‌خواهم كه امام را تنها نگذاريد، رهبري كه اسلام در تار و پود آن خلاصه شده است و دل امام را درد نياوريد، از شما مي‌خواهم وحدت را پيشه كنيد و مشت‌ها را بر پيكر طاغوت فرو آوريد كه مشت‌ها كاري است اما نه مشت تنها.

اين حقير گوشزد مي‌كنم كه حتماً برادران جبهه را گرم نگه‌ دارند، امروز اسلام به وجود شما نيازمند است و چشم مستضعفين جهان به شما برادران و خواهران دوخته شده است و دعا را فراموش نكنيد.

اگر حالي پيدا كرديد براي اين حقير طلب مغفرت و آمرزش كنيد، در تشييع جنازه‌ام حتما توجه كنيد، وابسته به گروه و طبقه خاصي نيستم و پيرو امام اگر خدا قبول كند و مخلص روحانيت مي‌باشم.

سخني چند با پدر و مادر عزيزم؛ پاي جنازه‌ام محكم و استوار باشيد، فقط دعا كنيد كه خدا اين قرباني را قبول فرمايد، همچنين تو همسرم كه براي من همه چيز بودي، صبور و باوقار و سربلند با فرزندانم جلو جنازه‌ام حركت كن.

پدر و مادرم، جنازه‌ام متعلق به شماست، حق دفن و كفن به عهده شما مي‌باشد، هر جا كه بخواهيد از دوستان و تمام همشهريان و امت منطقه تقاضا دارم، چون كوچك شما در جهاد مشغول بوده‌ام و ارباب‌رجوع زياد بود، بدخلقي كردم و خدايي ناكرده حقي را ناحق كردم ما را ببخشيد، چون انسان جايزالخطاست و ان‌شاءالله حلالمان خواهيد كرد.

از برادران و خواهرانم مي‌خواهم كه مرا ببخشند، مخصوصاً از خواهرم فاطمه مي‌خواهم كه همچون فاطمه‌زهرا (ع) صبور باشد و زاري نكند، از تمام برادران جهادگر مي‌خواهم كه به‌ياد خدا كار كنند و بدي و خوبي‌هاي ما را ببخشند و حلال كنند.

اگر كسي حقي يا طلبي از اين مستضعف درگاه خدا دارد به همسرم يا پدر و مادرم مراجعه كرده و مالش را دريافت كنند، در روز سوم من اطعام ندهيد و فقط به نان و خرما اكتفا كنيد، به‌ياد خدا باشيد و امام را دعا كنيد و از تفرقه بپرهيزيد.

*وصيت‌نامه پاسدار شهيد حسين‌علي عسكري

به‌نام آن‌كس كه مرا آفريد و اسلام را مكتب ما قرار داد و انبياء الهي را به‌عنوان رهبران راستين و هدايت‌گران انسان به سوي نور و روشنايي برانگيخت تا از خرافات و بت‌ها و الهه‌هاي متفاوت فكري دوري جوييم و به سوي خداوند يكتا بشتابيم.

به سرم رسيد تا نكاتي را يادداشت نمايم، انسان چه مي‌داند مرگ هر لحظه در كمين نشسته و گوش به فرمان فرمانده خويش است و چون حضرت عزرائيل به فرمان خدا هر لحظه مأمور جان‌گرفتن مي‌باشد.

پدر و مادر عزيزم، ضمن عرض سلام از درگاه خداوند، سلامتي روز افزون شما را خواهانم و ان‌شاءالله كه همواره مورد عنايت خداوند قرار گيريد.

پدر و مادر عزيزم و ساير اعضاي خانواده، اگر فيض عظماي شهادت نصيبم گشت و لياقت آن را پيدا كردم و لطف خداوند در اين زمينه شامل حال اين بنده حقير و گنه‌كار و معصيت‌كار خويش شد به هيچ‌وجه ناراحت نباشيد و صبر را پيشه خود قرار داده و از خداوند بزرگ بخواهيد كه صبوري و استقامت را براي شما ارزاني دارد.

هرگاه مصيبت بر شما مشكل آمد، مصيب واقعه خونين كربلاي امام حسين (ع) را به‌ياد آوريد و با تأسي بر آن همه فجايعي كه بر سر اهل بيت امام حسين (ع) آوردند به‌عنوان قوت قلبي براي شما باشد و هرگاه نيز خواستيد برايم گريه و زاري نماييد بر مولاي ما سرور شهيدان امام حسين (ع) بگرييد.

پدر و مادرم و تمام اعضاي خانواده‌ام، اگر اين فيض عظيم بر ما ارزاني شد اميدوارم ادامه‌دهنده راه واقعي شهدا باشيد و آن چيز را بخواهيد كه اسلام و امام از آن راضي باشد، تا آنجايي كه براي شما امكان دارد حتي‌المقدور از امكاناتي كه از اين طريق براي خانواده‌هاي شهدا قرار مي‌گيرد دوري جسته و از آن استفاده نكنند و خون عزيز خودتان را به‌عنوان يك‌سري امتيازات مادي در زندگي خويش قرار ندهيد، اگرچه يقين دارم كه نخواهيد كرد.

اميدورام كه مرگ من باعث يأس و نااميدي شما نباشد و با عزمي راسخ و قلبي مطمئن و پر شور در راه اسلام گام برداريد و نسبت به امام و جمهوري اسلامي از بذل هر نوع امكانات مالي و جاني دريغ نكنند و پيام مرا كه اطاعت از خط امام مي‌باشد به همه برسانيد و خويش نيز از امام و روحانيت پيروي خط امام اطاعت نماييد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
امنیت امروز ایران اسلامی نتیجه جانفشانی های این دلاور مردان است . ما مدیون این شهدا هستیم .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها