کد خبر: ۳۸۸۹۷۶
زمان انتشار: ۰۱:۳۴     ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
یونسی:
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام گفت: اینکه مردم منتظر باشند سر ماه یارانه مختصری دریافت کنند، هیچ وقت شایسته مردم ما نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی یونسی در جمع مدیران چرام با اشاره به بحث گردشگری و با بیان اینکه ایجاد گردشگری در ابتدا در اروپا ایجاد شد، اظهار کرد: تا همین اواخر هم جنگ‌های طولانی در بین اروپا بود تا اینکه این جنگ‌ها به جنگ جهانی اول و دوم ختم شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام با بیان اینکه در خصوص این جنگ‌های طولانی، آسیب شناسی و ریشه‌یابی صورت گرفت که یکی از این دلایل عدم آشنایی این اقوام با یکدیگر بود، عنوان داشت: جهل و نادانی عامل دشمنی است، آنگونه که امام علی (ع) نیز می‌فرمایند «انسان نسبت به چیزی که نمی‌داند، دشمنی می‌کند»، جهالت، نادانی و نشناختن یکی از علت‌های دشمنی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز هیچ چیزی به اندازه گردشگری در رونق اقتصادی مؤثر نیست، خاطرنشان کرد: ما امروز مشکل جدی بیکاری را در همه استانها به خصوص منطقه زاگرس داریم و بیکاری به عنوان مسأله اصلی ایرانی‌ها دیده می‌شود.

یونسی اضافه کرد: برای اینکه از این بیکاری بگذریم باید دولت اقتصادی از هر جهت راه بیفتد و مهم‌ترین عامل برای ایجاد رونق اقتصادی، گردشگری است.

وی افزود: راه‌های مواصلاتی، صنعت، تعلیم و آموزش و پرورش نیز در این خصوص مهم است اما بین این موارد هیچ عاملی به اندازه گردشگری ایجاد شغل نمی‌کند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام با بیان اینکه گردشگری هم می‌تواند امنیت بیاورد و هم شغل ایجاد کند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای گردشگری بیش از هرچیز دیگری در ایجاد شغل تاثیر دارد.

یونسی با تأکید بر این مطلب که دولت باید تلاش کند تا گردشگری را در اولویت خود قرار دهد، ابراز کرد: ما در ایران همه مولفه‌های مهم گردشگری را داریم، امروز در هیچ کشوری حتی عربستان به اندازه ایران گردشگر مذهبی نداریم.

وی، مؤلفه‌های تاریخ، طبیعت، فرهنگ، مذهب و دین را از مهمترین مولفه‌های گردشگری در ایران نام برد و عنوان داشت: مولفه طبیعت در همین شهرستان چرام به چشم می‌خورد که امروز در مسیری که طی شد در فاصله بسیار کمی تفاوت سردسیری و گرمسیری هوا را مشاهده کردیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام با ابراز خرسندی از اینکه همه نوع محصول در این شهرستان کوچک به عمل می‌آید، اضافه کرد: این منطقه نیاز به سرمایه‌گذاری هم در بخش کشاورزی و هم در بخش گردشگری دارد.

یونسی تبیین کرد: برای سرمایه‌گذاری سرمایه لازم است اما مهمتر از سرمایه دو بحث وجود دارد، یکی فرهنگ گردشگری که ما نداریم و دیگری امنیت لازم که امنیت ضمنی نیست.

یونسی با تأکید بر اینکه یک سرمایه‌گذار و گردشگر باید احساس امنیت کند، تصریح کرد: قبل از اینکه پلیس سازمان امنیت، امنیت اینان را فراهم کند، باید امنیت فکری و فرهنگی ایجاد شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام، فرار سرمایه را یکی از مشکلات جدی در ایران دانست و گفت: سرمایه باید از خارج به داخل بیاید در حالی ایرانیان ما در خارج از کشور بیش از یک هزار میلیارد دلار ثروت آن هم ثروت راکد دارند.

وی متذکر شد: ایرانیان هیچ احتیاجی به سرمایه‌گذاری در خارج ندارند اگر چه ایرادی ندارد آنان هم سرمایه‌گذاری کنند چرا که امنیت و تکنولوژی می‌آورد ولی ما احتیاجی به آنان نداریم.

یونسی با بیان اینکه بیکاری شایسته مردم ایران نیست، عنوان کرد: فقر شایسته ملت ایران نیست، فقر ریشه همه خرابی‌هاست، فحشا، دزدی، طلاق همه از فقر نشات می‌گیرد.

وی تشریح کرد: خداوند همه ثروت‌های بالقوه را به ما داده است، همین گردشگری به جای نفت و معدن کافی است و اگر خوب استفاده کنیم ایران مرکز تمدن اسلامی می‌شود.

یونسی با تأکید بر اینکه جهان باید به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود، تشریح کرد: امیدواریم منطقه زاگرس این نقش گردشگری را بر عهده گرفته و کمک کند تا از این مرحله بسیار بد فاصله بگیریم، چرا که از بیکاری رنج می‌بریم.

وی اضافه کرد: اینکه مردم منتظر باشند سر ماه یارانه مختصری دریافت کنند، هیچوقت شایسته مردم ما نیست، چراکه این دنیا، دنیای خوردن یارانه نیست، بلکه از این مرحله با تولید ملی و اقتصاد مقاومتی باید عبور کنیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسئولان چرام گفت: هدف شما فقط توسعه شهرستان باشد و به هیچ چیز دیگری جز این هدف فکر نکنید، دعواهای سیاسی و ملی را کنار بگذارید، زیرا اینجا محیط کوچکی است که همه فامیل هستند پس اجازه ندهید اختلافات سیاسی اینجا وارد شود، چراکه تبدیل به دشمنی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها