کد خبر: ۳۸۹۱۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
منابع يمني از شهادت دست‌كم ۳۵ شهروند در حملات هوايي رژيم سعودي با بمب‌هاي آتش‌زا خبر دادند؛ در همين حال هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا مناطق مختلفي در استان «ابين» را بمباران كردند.

به گزارش پایگاه 598، «احمد الهشامي» يك منبع پزشكي يمن در گفت‌‌وگو با فارس در صنعا اظهار داشت: دشمن سعودي در حمله وحشيانه ديگر خود شهروندان بي‌گناه را با بمب‌هاي آتش‌زا كه از جمله سلاح‌هاي ممنوعه بين المللي است، هدف گرفت.

وي افزود: جنگنده‌هاي سعودي ده‌ها فروند موشك در مناطق مسكوني صنعا و تعز فروريخته كه شامل مواد آتش‌زايي است كه استفاده از آن عليه غيرنظاميان در سطح بين المللي ممنوع و تاكنون 25 نفر از شهروندان را به شهادت رسانده است.

الهشامي گفت: يك بيمارستان ميداني در تعز بر اثر حمله هوايي عربستان كاملا به خرابه‌اي تبديل شد.

اين منبع پزشكي تاكيد كرد: همزمان شبه نظاميان تروريست با حمله به شهرها و مناطق مسكوني در نقاط مختلف يمن مردم بي گناه را هدف مي‌گيرند.

سيل ده‌ها خانواده يمني را در خوبه آواره كرد

از سوي ديگر ده‌ها تن از اهالي منطقه الخوبه در شهر لحيه كه خانه‌هايشان بر اثر سيل ويران شده و در صحرا به سر مي‌برند، خواستند شوراي محلي استان حديده و همه نهادهاي محلي و بين المللي هر چه سريع‌تر براي آنها كمك‌هاي پزشكي و سرپناهي فراهم كند.

بر اساس آمار اعلام شده بيش از 86 خانواده شامل 592 نفر بر اثر سيل و طوفان آواره شدند، 18 قايق ماهيگيري نيزبه همراه موتورها و تجهيزاتشان بر اثر سيل ويران و غرق شده است.

اين در حالي است كه به گفته منابعي در منطقه خوبه اهالي آنجا هنوز در معرض خطر سيل و طوفان هستند و ريزش باران‌هاي سيل آسا از عصر روز شنبه تاكنون متوقف نشده است.

حملات گسترده آمريكا به ابين

ساكنان محلي ابين در جنوب يمن نيز از حملات هوايي گسترده به مناطق پراكنده در اين استان خبر دادند.

نيروهايي نظامي هم مسير ورودي به عدن را از منطقه العلم مسدود كردند و برخي اطلاعات حاكي از آمادگي براي حمله نظامي از عدن است.

يك منبع قبيله‌اي كه خواست نامش فاش نشود از حملات گسترده و بي وقفه هواپيماهاي بدون سرنشين به مناطقي در شقره، زنجبار و ديگر مواضعي خبر دادند كه گفته مي‌شود عناصر القاعده در آنجا حضور دارند.

در همين حال از شنبه شب مسير بين عدن و ابين مسدود شده و احتمالا حمله نظامي بزرگي براي مبارزه با القاعده طي روزهاي آتي آغاز شود.

يك منبع امنيتي در عدن گفت حملات هوايي كه به نظر مي‌رسد هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي انجام داده باشند مواضعي در اطراف منطقه ساحلي شقره در ابين را كه گمان مي‌رود محل استقرار عناصر القاعده است بمباران كردند.

به گفته اين منبع، پس از شناسايي فردي كه با خود بمب‌هاي دستي به عدن مي‌برد، مسير مواصلاتي علم به ابين بسته شده است.

رسانه‌ها در عدن از سه حمله هوايي به منطقه صحرايي دوفس در غرب زنجبار خبر دادند و گفتند ستون‌هايي از دود از فراز اين نقطه به آسمان برخاست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها