کد خبر: ۳۸۹۹۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
روزنامه رای الیوم در گزارشی به بررسی علل دور جدید تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان پرداخت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، روزنامه رای الیوم در گزارش خود به قلم زهیر اندراوس نوشت: تهدیدهای اسرائیل درخصوص حمله جدید علیه حزب الله لبنان از زبان سران سیاسی و نظامی بلندپایه روی دو محور اساسی متمرکز است. نخست اینکه اسرائیل می خواهد با این تهدیدات به مقاومت لبنان اعلام کند که ارتش اسرائیل ضربات بسیار سنگینی به ساختار زیربنایی لبنان وارد خواهد کرد و این کشور از ضربات یاد شده در امان نخواهد بود. هدف از این امر نیز تلاش برای تحریک کردن افکار عمومی لبنان علیه حزب الله است؛ بویژه که رقبای سیاسی حزب الله در عرصه داخلی لبنان منتظر چنین تهدیداتی هستند تا آن را علیه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و سید مقاومت به خدمت بگیرند.

دومین محور، همان جبهه داخلی رژیم اسرائیل است. تصمیم گیران در تل آویو به خوبی می دانند که اسرائیلی ها از شمال تا جنوب در سایه اطلاعات منتشر شده در رسانه های اسرائیل درخصوص افزایش زرادخانه نظامی حزب الله در رعب و وحشت به سرمی برند چرا که موشک های مقاومت قادرند تا جای جای فلسطین اشغالی از جمله راکتور هسته‌ای دیمونا را هدف قرار دهند.

به عبارت دیگر، سراسر فلسطین اشغالی در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد که این وضعیت اسرائیلی را دچار رعب و وحشت می کند.

از این منظر، تهدیدات سران رژیم اسرائیل برای دادن این اطمینان به اسرائیلی ها است که ارتش قادر به مقابله با حملات موشکی است اما سران مسئول و ژنرال های ارتش اسرائیل در مقابل اذعان می کنند که سامانه های پدافندی اسرائیل فقط از اماکن راهبردی و بنادر و فرودگاهها دفاع خواهند کرد که این امر اسرائیلی های عادی را بی دفاع خواهد گذاشت و آنها حمایتی از ارتش اسرائیل دریافت نخواهد کرد.

با وجود اذعان تل آویو به ناتوانی خود در دفاع از اسرائیلی ها در صورت بروز جنگ جدیدی با حزب الله، تل آویو به تهدیدات خود علیه لبنان ادامه می دهد و درباره بروز جنگ سومی در صورت اشتباه حزب الله در محاسبات خود هشدار می‌دهد.

این هشدار از زبان یک افسر بلندپایه سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل در جریان ارزیابی اوضاع امنیتی این رژیم در جمع رسانه های اسرائیلی در تل آویو مطرح شد.

این افسر که به خاطر حساسی ارزیابی های خود ترجیح داد، نامش منتشر نشود، تهدید کرد که ارتش اسرائیل مناطق غیرنظامی در لبنان را در صورت بروز جنگ هدف قرار خواهد داد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، این افسر بلندپایه که منابع امنیتی آگاه گفتند که او به احتمال زیاد ژنرال هرتسی هلیفی رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل است، گفت: خطر ناشی از توافق بین قدرتهای بزرگ و ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران به خود این توافق محدود نمی شود بلکه این توافق، شکوفایی اقتصادی را برای ایران به همراه داشت و این امر، امکان افزایش کمک های مالی به برخی سازمانها در منطقه و در صدر آنها حزب الله لبنان را به ایران اعطا کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها