کد خبر: ۳۹۰۰۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
باشگاه پرسپوليس به تازگي اقدام به خريد يك دروازه‌بان كروات كرده كه با جذب اين بازيكن، تعداد دروازه‌بان‌هاي سرخپوشان در ۱۰ سال گذشته به عدد ۲۴ مي‌رسد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، آخرين باري كه پرسپوليس قهرمان ليگ شد، در فصل هفتم بود. فصلي كه از روز 27 مردادماه سال 1386 آغاز و در 28 ارديبهشت 1387 با يك پيروزي دراماتيك مقابل سپاهان به اتمام رسيد. از آن زمان تا امروز، پرسپوليس هرگز نتوانست به قهرماني برسد. در اين مدت، اما اين باشگاه آمار عجيبي در جذب دروازه‌بان از خود به جاي گذاشت.

مهدي واعظي، عليرضا حقيقي، فرشيد كريمي، حسن رودباريان، ميثاق معمارزاده، محمدحسين ناهيجي، رحمان احمدي، مسعود داستاني، بنيامين محمديان، حسين هوشيار، آسمير آودوكيچ، رضا محمدي، امير عابدزاده، نيلسون كوريا، شهاب گردان، سوشا مكاني، مرتضي قديمي‌پور، مسعود همامي، علي محسن‌زاده، الكساندر لوبانف، ايمان صادقي، ابوالفضل درويش‌وند، عليرضا بيرانوند و بوژيدار رادوشوويچ نام 24 دروازه‌باني است كه طي 10 سال گذشته و 10 فصل گذشته  از ليگ هفتم تا شانزدهم به پرسپوليس آمدند و رفتند.

تعدادي از آنها دروازه‌بان اول پرسپوليس شدند،‌ تعدادي نيمكت‌نشين بودند و برخي نيز فقط با تيم تمرين كردند، بدون اينكه حتي يك دقيقه براي تيم به ميدان بروند. با اين حال، همگي آنها با باشگاه پرسپوليس قرارداد حرفه‌اي به امضا رساندند و به نوعي پرسپوليسي بودند.

فصل نام دروازه‌بان
هفتم مهدي واعظي - حسن رودباريان - فرشيد كريمي - عليرضا حقيقي
هشتم مهدي واعظي - ميثاق معمارزاده - عليرضا حقيقي
نهم ميثاق معمارزاده - عليرضا حقيقي - محمدحسين ناهيجي
دهم رحمان احمدي- عليرضا حقيقي - مسعود داستاني - بنيامين محمديان
يازدهم ميثاق معمارزاده - حسين هوشيار - مسعود داستاني - آسمير آودوكيچ
دوازدهم شهاب گردان - نيلسون كوريا - رضا محمدي - امير عابدزاده - مسعود داستاني
سيزدهم نيلسون كوريا - رضا محمدي - امير عابدزاده - عليرضا حقيقي
چهاردهم نيلسون كوريا - سوشا مكاني - مسعود همامي - مرتضي قديمي‌پور
پانزدهم سوشا مكاني - ايمان صادقي - الكساندر لوبانف - مرتضي قديمي‌پور - علي محسن‌زاده 
شانزدهم عليرضا بيرانوند - الكساندر لوبانف - ابوالفضل درويش‌وند - بوژيدار رادوشوويچ

با اينكه پرسپوليس تغييرات زيادي درون دروازه خود احساس كرده، اما بهترين آمار مربوط به نيلسون كوريا، دروازه‌بان برزيلي سرخپوشان بود كه در فصل سيزدهم تنها 15 گل دريافت كرد و در 18 بازي، دروازه‌اش را بسته نگه‌داشت.

دروازه‌بان‌هاي ايراني تا قبل از حضور عليرضا بيرانوند هميشه مورد انتقاد بودند و معمارزاده، حقيقي، احمدي، واعظي، گردان، مكاني و صادقي هرگز نتوانستند اقبال بالايي در كسب محبوبيت و جلب اعتماد قطعي طرفداران پرسپوليس داشته باشند و بايد ديد سرنوشت اين دروازه‌بان ايراني چه خواهد شد.

رادوشوويچ كه با سر و صداي زيادي به پرسپوليس پيوست تا جانشين لوبانف در جمع سرخپوشان باشد، آخرين خريد باشگاه است در حالي كه تجربه ثابت كرده حضور دو دروازه‌بان هم‌سطح در اين تيم جواب نداده و بيشتر باعث افزايش استرس دروازه‌بان‌ها مي‌شود. حالا بايد ديد برانكو در ادامه راه از بين بيرانوند كه تا به حال عملكرد خوبي داشته و رادوشوويچ كه هموطنش است، كدام‌يك را براي حضور در قفس توري سرخپوشان انتخاب خواهد كرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها