کد خبر: ۳۹۰۰۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود: برخي علما كيفيت را در عبادات ملاحظه مي كردند نه كميت را. همين جرياناتي را كه در آن قرار داريم و مي بينيم، همان علما - كه فقه و اصول اشتغال داشتند - از پيش مي ديدند و خبر مي دادند.
به گزارش پایگاه 598، مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود:  چيزهاي عجيب و غريب از علما نقل شده كه چه اندازه مواظب حلال و حرام بوده اند، بلكه مواظبت آنها بر مستحبات نيز بيش از ما بوده و صاحب كرامت بوده اند.
آقايي كه خود او و نيز پدرش از اهل كرامت بودند، نقل كرد كه پدرش با آن كرامات و مقامات در حال ركوع و سجود تنها سه مرتبه سبحان الله مي گفت. آنها كيفيت را در عبادات ملاحظه مي كردند نه كميت را. همين جرياناتي را كه در آن قرار داريم و مي بينيم، همان علما - كه فقه و اصول اشتغال داشتند - از پيش مي ديدند و خبر مي دادند، بدون اين كه اظهار كنند كه ما اهل كرامت و علم غيب هستيم.
آقايي مي گفت: جماعتي بوديم، آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) تشريف آوردند و امامت كردند، ولي حمد و سوره را حسابي ساده قرائت فرمودند.
خدا مي داند همين عبادت هاي ساده و مختصر اگر از اهلش صادر شود چه اثرها دارد، ولي مفصل آن از غير اهلش بي اثر است. مطلب اجل از آن است كه با گفت و شنود، تفهيم و تفهم شود. از خدا مي خواهيم كه لياقت دهد تا به ما الهام شود!


كتاب در محضر حضرت آيت ا.... العظمي بهجت – ص 108
محمد حسين رخشاد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها