کد خبر: ۳۹۰۷۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
يك چهره سرشناس اقتصادي همسو با دولت يازدهم چالش روحاني در انتخابات سال ۹۶ را حل مشكل در حوزه بيكاري و مسكن دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، حسين راغفر كارشناس مسائل اقتصادي و استاد دانشگاه با اشاره به سياستهاي  اقتصادي دولت تدبير و اميد گفت: دولت تازه در ماه‌هاي پاياني عمر خود در حال بررسي مشكلات بنگاه‌هاي اقتصادي بوده و در سه سال گذشته در پي بررسي مشكلات نبوده است.

وي در بخشي از گفت‌وگو خود با روزنامه نزديك به هاشمي رفسنجاني (آرمان) با بيان اينكه بررسي مشكلات بايد در ابتداي دولت و در زماني اتفاق مي‌افتاد كه هنوز كابينه تشكيل نشده بود، اظهار داشت:« اگر در آن مقطع زماني اين تحقيقات انجام مي‌شد در طول سه سال گذشته دولت مجبور مي‌شد براي آن راه‌حل پيدا كند. متاسفانه دولت آقاي روحاني تنها نگاه خوشبينانه به ظرفيت‌هاي برجام داشت كه اين ظرفيت‌ها هم محقق نشد...».

كارشناس مسائل اقتصادي با اشاره به اينكه مهم‌ترين چالش روحاني در انتخابات آينده مسئله اشتغال است،افزود:«بيكاري يكي از مهم‌ترين بحرانهاي اقتصادي و اجتماعي دو دهه اخير ايران است كه دولت‌هاي مختلف را درگير خود كرده است. اين در حالي است كه دولت آقاي روحاني نيز مانند ديگر دولتها در حل مشكل بيكاري توفيق چنداني به دست نياورد و موفق نشد به مطالبات مردم در اين زمينه به طور كامل جامه عمل بپوشاند. چالش دوم آقاي روحاني در انتخابات آينده كه ممكن است مورد توجه رقباي انتخاباتي ايشان قرار بگيرد وضعيت مسكن در جامعه است».

راغفر با متذكر شدن اين نكته كه بيكاري شروعي براي مشكلات ديگر است، تصريح كرد:«در شرايط كنوني بيكاري در جامعه به بسياري از بحران‌هاي ديگر اجتماعي مانند تاخير در ازدواج جوانان، طلاق، اعتياد و بزهكاري دامن زده است. بدون شك ريشه بسياري از نابساماني‌هاي جامعه را بايد در مساله بيكاري جست‌وجو كرد. در نتيجه تا زماني كه مسئولان موفق نشوند براي بحران بيكاري يك راه‌حل منطقي و علمي پيدا كنند بحران‌هاي اجتماعي در جامعه تشديد خواهد شد. از سوي ديگر مساله «اشتغال» مهم‌ترين راه‌حل براي عبور از ركود و كاهش‌دهنده تورم است».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها