کد خبر: ۳۹۰۷۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
با گذشت بيش از 50 روز از درگيري‌ها در كشميرِ تحت كنترل هند، اين منطقه به طور كامل به ارتش سپرده شده و ادامه حكومت نظامي موجب كمبود مواد غذايي شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس در كشمير،با گذشت پنجاه روز از درگيري ها در كشميرِ تحت كنترل هند، اين منطقه به طور كامل به ارتش سپرده شده و ادامه حكومت نظامي موجب كمبود مواد غذايي شده است.

از يك سو كمبود دارو و مواد غذايي مردم را با مشكلات زيادي مواجه كرده و از سوي ديگر قطع سرويس هاي مخابراتي و اينترنت نيز مردم را در برقراري ارتباطات با  مشكلات جدي مواجه مي‌كند.

 پاكستان خواستار اعزام پزشك و مواد خوراكي به كشمير شده اما دولت هند با اين موضوع موافقت نكرد.

اسلام‌آباد از سازمان ملل متحد درخواست كرده است كه از فاجعه انساني در كشمير جلوگيري كند اين در حالي است كه بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد با ابراز نگراني از اوضاع وخيم اين منطقه اعلام كرد اين مسئله بايد از طريق مذاكره بين دو كشور حل شود.

اخيرا نيز «نارندرا مودي» نخست وزير هند در ديدار با هيئت اعزامي از كشمير و جمعي از نمايندگان احزاب مخالف دولت گفت: انجام مذاكرات براي حل هميشگي مسئله كشمير ضروري است.

بعد از كشته شدن برهان واني رهبر آزادي‌خواه كشمير كه عضو گروه حركت المجاهدين بود اعتصاب سراسري مردم در اعتراض به اين موضوع آغاز شد كه همچنان ادامه دارد.

بر اثر درگيري مردم با نيروهاي امنيتي و ارتش هند تا كنون بيش از 80 نفر كشته و بيش از 6 هزار نفر زخمي شده‌اند همچنين تعداد زيادي نيز دچار نقص عضو هستند يا بينايي خود را از دست داده‌اند.

در عكس‌هاي زير حال و هواي اين روزهاي كشمير را مشاهده مي‌كنيد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها