کد خبر: ۳۹۱۶۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
سخنگوي انصارالله يمن نتايج سفر هيأت نمايندگان يمني به عراق و ديدار با مسئولان اين كشور را تشريح كرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، "محمد عبدالسلام الحوثي"، سخنگوي رسمي انصارالله يمن ضمن اشاره به گفت‌وگوهاي هيأت نمايندگان انصارالله با مقامات عراقي در بغداد، از موضع مثبت مقامات بغداد درباره تشكيل شوراي سياسي عالي يمن سخن گفت و افزود: مسئولان عراقي از تشكيل اين شورا استقبال كردند.

وي افزود: آن‌ها با اين اقدام مردم يمن كه در چارچوب قانون اساسي براي ايستادگي در برابر تجاوز عربستان انجام شده است، موافق هستند. عراق و يمن در سايه تشكيل اين شورا همكاري همه‌جانبه‌اي خواهند داشت و مقامات سياسي و نمايندگان عراقي نيز به زودي به يمن سفر خواهند كرد.

او درباره موضع عراق در قبال رخدادهاي يمن و اين كه بغداد از نخستين روز با تجاوز به يمن مخالف بوده است، گفت: ما براي هرگونه تبادل نظر درباره حل بحران يمن آمادگي داريم زيرا پيامدهاي اين بحران به يمن محدود نيست و تمام منطقه را در بر مي‌گيرد.

محمد عبدالسلام درباره تجاوز عربستان به يمن نيز گفت: اين يك دخالت آشكار و ظالمانه است كه هيچ توجيهي ندارد. اين تجاوز به وضوح شكست خورده و ثابت كرده است كه ملت يمن ملتي مظلوم و پايدار است و امكان ندارد كه هيچ گونه تجاوز و گردن‌كشي را بپذيرد.

عبد السلام همچنين تأكيد كرد: به نظر ما ملت يمن مي‌تواند با تكيه بر ظرفيت‌هاي خود در برابر تجاوز عربستان بايستد.

او در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مردم يمن به هر گونه كمكي نياز دارند. حالا كه دولتي مورد تأييد پارلمان در يمن روي كار آمده است، بايد روابط اقتصادي، تجاري، سياسي و نظامي ميان يمن و همه كشورهاي حامي آن آغاز شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها