کد خبر: ۳۹۱۶۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
نمايندگان جمهوريخواه آمريكا قصد دارند آخرين ماه پيش از انتخابات رياست جمهوري را براي راي گيري در خصوص موارد متعددي از جمله ايران، بودجه و جلوگيري از تصويب قوانين مورد نظر اوباما، صرف كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه واشنگتن پست، كوين مك كارتي رهبر اكثريت مجلس نمايندگان آمريكا با ارسال يادداشتي براي نمايندگان جمهوريخواه تاكيد كرده است كه اولويت‌هاي جمهوريخواهان براي راي گيري پيش از انتخابات رياست جمهوري در خصوص طرح‌ها و موارد زير خواهد بود: لايحه بودجه دولت آمريكا، تشديد نظارت بر وزارت امور كهنه سربازان.

وي در ادامه افزود: مجلس نمايندگان در خصوص طرح منابع مالي لازم براي مقابله با ويروس زيكا راي گيري خواهد كرد و قانوني را در واكنش به پرداخت 400 ميليون دلار پول نقد دولت اوباما به ايران براي آزادي زندانيان، دنبال خواهد كرد.

نمايندگان جمهوريخواه همچنين به دنبال آن هستند كه هرگونه دستور اجرايي رئيس جمهور را پس از انتخابات لغو كنند. نمايندگان آمريكايي تنها 4 هفته در ماه سپتامبر فرصت خواهند داشت تا به همگي اين موارد رسيدگي كنند و پس از آن بايد براي رقابت‌هاي انتخاباتي به ايالت‌هاي خود بازگردند.

به نظر مي‌رسد بخش زيادي از زمان مجلس نمايندگان آمريكا طي روزهاي آينده صرف بحث و مذاكره بر سر بودجه سال مالي آينده خواهد شد.

اد رويس، رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا در حال كار بر روي طرحي است كه از دولت باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا بابت انتقال اين مبلغ پول كه نمايندگان كنگره آن را باج‌دهي» به ايران مي‌خوانند، انتقاد مي‌كند. طرح رويس، علاوه بر اين، هر گونه معامله مشابه با ايران را ممنوع خواهد كرد.

پرداخت 400 ميليون دلار به ايران، طبق گزارش رسانه‌هاي آمريكايي روز 17 ژانويه سال جاري ميلادي، همزمان با توافق ايران و آمريكا براي تبادل زندانيان به ايران پرداخت شد. همزماني اين پرداخت با آزادي زندانيان ياد شده به ايجاد جنجال‌هاي فراواني در آمريكا منجر شد و سيل انتقادات را به سمت دولت باراك اوباما روانه كرد. منتقدان، كاخ سفيد را به پرداخت باج به ايران كه طبق قانون اساسي آمريكا ممنوع است، متهم كرده‌اند.

دولت اوباما در ابتدا اصرار داشت كه پرداخت مبلغ مورد نظر ارتباطي به آزادي زندانيان آمريكا در ايران نداشته است. اما چند روز پيش سخنگوي وزارت خارجه آمريكا سرانجام اعتراف كرد دولت اوباما از پرداخت اين پول به ايران به عنوان اهرم فشار براي حصول اطمينان از آزادي زندانيان استفاده كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها