کد خبر: ۳۹۱۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز چهارشنبه در مدرسه حجتیه و در نشستی علمی، با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهان معاصر پرداخت.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای نجات جهان از ظلم، جنایت و خرافه به صحنه آمد، گفت: حوزه های علمیه، روحانیت اصیل و فقهای بزرگ در طول زمان، اسلام را از خرافه ها حفظ کردند، در زمان ما رهبری الهی همچون حضرت امام برپایه معارف اسلام ناب، مردم را آگاه و اسلام را طرح کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از امام راحل به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی در قرن حاضر یاد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب ناسیونالیستی و سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه ماهیت اصلی آن بازگشت به آموزه های اسلام ناب برای ارائه طرحی نو برپایه علم و ایمان و عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی، کرامت و نظم و امنیت بود.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نسخه شفا بخش جهان معاصر است، یادآور شد: انقلاب ما بر اساس اسلام به صحنه آمد که بگوید ما حرفی نو و پیامی تمدن ساز برای بشریت داریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه فقه اهل بیت (ع) یک انقلاب جهانی به رهبری مرجعیت دینی ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فقهی بر اساس آموزه های اهل بیت و مبتنی بر ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، سند افتخار فقه اهل بیت است

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تشریح و بازشماری دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی ایران، ارائه الگویی جهانی برای مردمسالاری دینی و حل مشکلات جامعه بشری را یکی از این دستاوردها دانست و تاکید کرد: این الگو در قانون اساسی جمهوری اسلامی متبلور شده است.

آیت الله کعبی، قانون اساسی ایران را سند افتخار فقه اهل بیت(ع) و عصاره اندیشه های تابناک اسلام برپایه فقاهت اصیل دانست و با بیان اینکه این قانون برگرفته از اندیشه های شرق و غرب نیست، تاکید کرد: دستاورد نخست انقلاب اسلامی در عرصه جهانی، مدل حکومت است.

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ارائه سبک مدیریت برپایه آموزه های دینی را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه مدل مدیریت ارزشی و الهی است که در هیچ یک از مدل های مدیریتی مرسوم در جهان وجود ندارد.

ولایت فقیه دستاوردی ارزشمند و الهی برای بشر معاصر است

وی ولایت فقیه را یک اصل ارزشمند الهی و دستاوردی برای بشر معاصر خواند و تاکید کرد: نظام ولایت فقیه با نظام های سلطانی و خلافتی تفاوت بسیار دارد، ولایت فقیه جنبه پیشرفته مدل مردم سالاری است.

آیت الله کعبی اضافه کرد: در دوران سی و سه ساله انقلاب، رشد علمی ایران اسلام با دیگر کشورهای جهان قابل قیاس نیست و اینها همه دستاورد مدیریت ارزشی ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه مدیریت ولایت فقیه در عرصه روابط بین الملل نیز بی نظیر است، نظریه سازی در این عرصه را دستاورد جهانی دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: نظریه نه شرقی و نه غربی تمام نظریه های مدیریتی در عرصه روابط بین الملل را کنار زد و دیپلماسی نوینی را جایگزین آن کرد.

این استاد حوزه علمیه قم فروپاشی بلوک شرق و به ورطه سقوط کشیده شدن نظام های لیبرال دموکراسی را دستاورد دیگر انقلاب عنوان و تصریح کرد: انقلاب اسلامی توازن روابط بین الملل را به سود امت اسلام دگرگون کرده است.

آیت الله کعبی دستاورد بعدی انقلاب اسلامی را مقاومت و پایداری در مقابل دیکتاتوری و استبداد بین الملل و به چالش کشاندن استکبار جهانی ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی به ملت های جهان جرات داد که در مقابل آمریکا و دیگر کشورهای استکباری عرض اندام کنند و بپا خیزند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دروغ بودن شعار دموکراسی و حقوق بشر غرب را به چالش کشید و چهره کریه استکبار را برملا ساخت، نهضت بیداری اسلامی را از دیگر دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی ایران دانست.

استاد حوزه و دانشگاه، مقاومت اسلامی در لبنان و غزه و توسعه مرزهای حاکمیت اسلام و تنگ کردن حلقه محاصره بر رژیم صهیونیستی را از دیگر دستاوردهای بزرگ جهانی انقلاب اسلامی ایران ذکر و خاطرنشان کرد: هیچ گاه رژیم صهیونیستی به این اندازه مستاصل و بیچاره نشده بود، انقلاب اسلامی ابهت پوشالی و افسانه ای قدرت این رژیم را درهم شکست و تحقیر اسرائیل در جنگ 33 روزه و 22 روزه تاییدی بر این ادعا است.

آیت الله کعبی گفت: ایجاد روحیه«ما می توانیم» دستاوردی دیگر از انقلاب اسلامی ایران در عرصه جهانی است، امروز امت اسلام به تأسی از مردم ایران به این خودباوری و خود اتکایی رسیده اند و توانایی های خود را به منصه ظهور و بروز رسانده اند.

وی پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف را ارمغان دیگر انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز ما در یک نقطه عطف تاریخی تحول هستیم و به سوی جامعه بین المللی حرکت می کنیم که علم و ایمان، عدالت و آزادی، کرامت و عزت و مبارزه با فقر و ایجاد امنیت و نشاط و شادابی برای آنها الگو است و نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز به سمت و سوی شکل گیری جامعه انسانی بر اساس آموزه های اخلاقی حرکت می کنند و این یک فتح الفتوح است.

مردم در 22 بهمن بار دیگر حماسه ای ماندگار خلق می کنند

آیت الله کعبی پیشرفت عظیم انقلاب اسلامی را به مثابه معجزه الهی توصیف و با بیان اینکه همواره امدادهای غیبی همراه انقلاب و ملت ایران بوده است، تاکید کرد: ملت ایران به پاسداشت این نعمت در 22 بهمن به صحنه می آیند و بار دیگر وفاداری خود را به نظام اسلامی و ارزش های دینی و انقلابی نشان خواهند داد.

وی تاکید کرد: بار دیگر فجر آفرینان انقلاب اسلامی به صحنه خواهند آمد و با شرکت حماسی در انتخابات 12 اسفند که جزو انتخابات اثرگذار در روابط بین الملل انقلاب اسلامی است، حضور مقتدرانه خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها