کد خبر: ۳۹۱۸۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
بر اساس آمار دفتر آمار ملي انگليس نام «محمد» در حال حاضر در رتبه داوزدهم محبوب‌ترين اسامي انگليس قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، انتشار آخرين اطلاعات رسمي درباره اسامي نوزادان توسط موسسه آمار ملي بريتانيا حاكي از اين است كه نام «محمد» يكي از محبوب‌ترين اسامي در ميان اسامي است كه شهروندان انگليسي روي نوزادان پسرشان مي‌گذارند.

بر اساس گزارش روزنامه اينديپندنت، طبق آمار ارائه شده توسط اين موسسه، نام «محمد»با نوشتار«Muhammad» در آمار سال 2015 رتبه دوازدهم محبوب‌ترين نام براي نوزادان پسر را به خود اختصاص داده است.

اين در حالي است كه به اذعان اين موسسه آماري، نام «محمد» به دليل تنوع نوشتار(Mohammed-Mohammad-Muhammed) مي‌تواند در رتبه نخست اين آمار قرار گيرد چرا كه در آخرين آمار ارائه شده  نام «محمد» با نوشتار Mohammed در رتبه بيست‌و نهم و با نوشتار Mohammad در رتبه شصت و هشتم قرار دارند.

در واقع نام «محمد» با سه نوشتار مختلف در انگليس مورد استفاده قرار گرفته كه هر سه نوشتار در بين 70 نام برتر اين كشور قرار دارند.

موسسه آمار ملي انگليس(ONS) طبق روال هر سال اقدام به انتشار اسمي نوزادان به صورت جداگانه و بر اساس نامي كه در گواهي‌تولدشان آماده مي‌كند؛ اين رويكرد ديرينه مطابق با معيارهاي بين‌المللي انجام مي‌شود.

اين موسسه در ادامه گزارش خود در رابطه با افزايش نام «محمد»، سه دليل عمده را براي اين محبوبيت ذكر مي‌كند؛ افزايش تعداد مسلمانان و بزرگترشدن جامعه مسلمانان، محبوبيت نام «محمد» به دليل تشابه با نام پيامبر مسلمانان و اثر احتمالي اسامي قهرمانان ورزشي دلايلي هستند كه اين موسسه به عنوان دلايل افزايش محبوبيت نام «محمد» در انگليس و ولز(بريتانيا) ارائه كرده است.

در حال حاضر و بر اساس آمار ارائه شده «آمليا»(amelia) و «اوليور»(oliver) محبوب‌ترين اسامي براي دختران وپسران در انگليس طي سال 2015 هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها